Urdebatten / Urforum
På sightseeing hos Klarlund - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: På sightseeing hos Klarlund (/showthread.php?tid=59363)

Sider: 1 2 3 4 5 6


På sightseeing hos Klarlund - Sociologen - 31-05-2013

Så fik jeg tid til at kigge forbi Klarlund. Som altid super service, og jeg var så heldig, at de havde de to ure - Explorer II og Submariner 114060 - hjemme, som jeg ville se. Samt noget AP, som det altid er fedt at kigge på.

Det skal siges, at jeg de forgangne dage har båret mit Planet Ocean XL, så min umiddelbare sammenligning med de fremvist ure var med et relativt stort og tungt ur.

Min forventning til Explorer II var stor, da uret måler er par mm mere end Submariner-modellerne - og så har den hvid skive, hvilket vil være en ønskelig forandring for mig. Men... Jeg fandt uret for lille. Jeg kunne muligvis vende mig til størrelsen, men vil ikke turde købe er ur i den prisklasse og løbe risikoen.
İmage
Som jeg forventede, synes 114060 derimod alt for lille, om end urets design tiltaler mig.
İmage
Størrelsesforholdene mellem de tre ure - Planet Ocean XL, Explorer II og 114060 - fremgår her:
İmage
Jeg fik også mulighed for at kigge på AP. Først den blåskivede 15400:
İmage
Her er jeg særlig imponeret over lænken, hvorimod jeg fandt skiven lidt kedelig.
Endelig så jeg på et AP ROO, som klart er på ønskelisten, da alt spillet, men som jeg aldrig får råd til.
İmage
Så nu må jeg hjem og kigge på nettet igen igen.
Vi talte desuden om AP, Vacheron og Patek. Sælger var af den klare opfattelse, at AP ligger over Patek, og at begge er bagud i forhold til Vacheron.
God solrig fredag til alle.


Re: På sightseeing hos Klarlund - Stinger - 31-05-2013

Jeg kan sagtens følge dig. Men jeg mener nu at den AP ROO faktisk ser lidt for stor og klodset ud på dit håndled.
Begge Rolex er lige i øjet på dit håndled og ser meget elegante ud, men det sorte klæder dig bedst.

Du har bare vænnet dig til noget større.

Jeg ville hoppe på et nyt Sub med/uden dato, en Sea Dwealler eller en DeepSea og så bære det lidt løst, så det ikke sidder så stramt og ser ud som om, det bliver "suget" ind i dit håndled. Det kunne være fedt tror jeg.


Re: På sightseeing hos Klarlund - HG - 31-05-2013

Meget spændende at følge.
Vil give dig ret i, at de to Rolex`er ser for små ud til dig.
Jeg prøvede Slettegaards Explorer II forleden dag og det ville passe perfekt til mig Icon_e_wink

Men størrelse er noget svært noget. Man kan først rigtig bestemme sig når man prøver det, det skal sidde ordentligt.

Gad jagt Icon_cool


Re: På sightseeing hos Klarlund - Sociologen - 31-05-2013

Encino Skrev:Men jeg mener nu at den AP ROO faktisk ser lidt for stor og klodset ud på dit håndled.
... og så bære det lidt løst, så det ikke sidder så stramt og ser ud som om, det bliver "suget" ind i dit håndled.
Tilbøjelig til at være enig med ROO, men uret et nu fedt.

Efter at have båret mit PAM305 (titanium) på gummi et stykke tid, er jeg faktisk blevet mere til lettere ure - og hvis de er tunge (som mit PO og Steelfish) - så bærer jeg dem meget stramt. Bliver irriteret over, at uret rutsjet op og ned i denne varme, da det gør min hud rød og irriteret.


Re: På sightseeing hos Klarlund - KimT - 31-05-2013

Jeg synes det bedste match enten er Explorer eller 15400
Faktisk synes jeg de alle ser ok ud på dig, men de to nævnte er de bedste IMHO.


Re: På sightseeing hos Klarlund - T.Hansen - 31-05-2013

KimT Skrev:Jeg synes det bedste match enten er Explorer eller 15400
Faktisk synes jeg de alle ser ok ud på dig, men de to nævnte er de bedste IMHO.

Enig;)

Hilsen Tom.


Re: På sightseeing hos Klarlund - Sociologen - 31-05-2013

Jeg tror faktisk at billederne snyder lidt, da de kun er af håndleddet, mens de skal ses i relation til hele underarmen/armen IMO. På billedet med submarineren kan man se lidt mere af underarmen. Men enig; det er nok er spørgsmål om vane og tilvænning.


Re: På sightseeing hos Klarlund - henrik - 31-05-2013

Jeg skifter for tiden lidt rundt mellem et IWC 3227 og et Explorer II 16570, altså den ældre model på 39mm.

Det er en underligt fornemmelse at skifte mellem dem, enten føles det alt for stort og klodset eller også er det alt for lille og spinkelt.
Men efter en dags tid er det glemt og alt er normalt indtil næste skift.

I min optik passer alle ovenstående ure dig fint.


Re: På sightseeing hos Klarlund - Hedegaard - 31-05-2013

På billederne synes jeg nu egentlig, at alle urene passer fint i størrelsen, men som du selv er inde på så kan man ikke se uret i kontekst med hele kroppen... som imo også har en del betydning! Jeg er selv 190 (90kg) og egentlig med ret tynde håndled, men i og med jeg "fylder" lidt synes jeg nu godt, at jeg kan gå med ret store ure på trods at små håndled da det giver et "bedre" helhedsindtryk end, hvis en lille gut på 165 med samme håndled som jeg, gik med de store ure...

henrik Skrev:Jeg skifter for tiden lidt rundt mellem et IWC 3227 og et Explorer II 16570, altså den ældre model på 39mm.

Explorer II re.f 16570 er 40mm Icon_e_wink Dog føles den mindre en Sub 16610 da den er fladere, men mest på grund af den "glatte" lynette som ikke har takker ligesom subben!


Re: På sightseeing hos Klarlund - KlausM - 31-05-2013

Lidt pudsigt men jeg synes de to Rolex er spot on. Alle de ure du har prøvet klæder dig. ROO er lige i overkanten men det skal en sådan også være.
Du fik vel ikke prøvet carbon Diveren (AP) ??
Mvh
Klaus