Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Peter Skrev:Hej
Det store spørgsmål, bliver der betalt skat af de penge som guiderne får i provision, hvilket jeg vil gætte på at der ikke gør, men som sagt bare et forsigtigt gæt.
MVH Peter
Jeps det er problemet:
[url]"http://www.business.dk/detailhandel/luksusguider-bag-omfattende-skattesnyd" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.business.dk/detailhandel/luk ... skattesnyd[/url]
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Slet ikke i orden.....
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Claus Tukjær Skrev:Slet ikke i orden.....
Selvfølgelig er det ikke iorden. Det ville se sort ud hvis den kultur vinder indpas.
Man kan i Grækenland se hvor galt det kan gå når økonomien i høj grad er ubeskattet og ikke kører efter aftalte spilleregler.
retfærdige skatter og afgifter er naturligvis nødvendigt for et velordnet samfund som tager sig af også svage medborgere. At det så også kan overdrives er noget helt andet.
vh Baun
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
baun Skrev:At det så også kan overdrives er noget helt andet.
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 0
HVIS man skal være iskold, kynisk og uden moral, vil det så ikke være bedre, at der bliver solgt ure (eller andet) for 500.000 kr, og en mindre procentdel så "undviger" dansk skat (såfremt dette er tilfældet, som nogle spekulerer i), end hvis der bliver solgt for 0 kr, og alt kører efter bogen??
•
Svar: 573
Tråde: 49
Modtaget Likes: 33 i 18 svar
Givet Likes: 6
Sociologen Skrev:HVIS man skal være iskold, kynisk og uden moral, vil det så ikke være bedre, at der bliver solgt ure (eller andet) for 500.000 kr, og en mindre procentdel så "undviger" dansk skat (såfremt dette er tilfældet, som nogle spekulerer i), end hvis der bliver solgt for 0 kr, og alt kører efter bogen??
Bedre for hvem ?
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Bedre generelt set.... Det, jeg sætter spørgsmål ved, er, om det ikke - alt andet lige - er bedre at have et salg end ikke have et salg?
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Ifølge artiklen opgiver butikkerne guidernes honorarer til Skat:
"For at kunne stoppe skatteunddragelsen har Skat bedt butikkerne i København sørge for at indberette til Skat, hver gang de udbetaler penge til en guide, som bringer turister ind i butikken. Ifølge Skat har butikkerne over en bred kam accepteret deres indberetningspligt. Således tyder intet på, at butikkerne bevidst har medvirket til skatteunddragelsen."
Butikkerne opfører sig altså skattemæssigt korrekt. At guiderne så undlader at selvangive indkomsten, er jo bare dumt.
De skal nok komme til at betale...
JK
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Peter Skrev:Hej
Det store spørgsmål, bliver der betalt skat af de penge som guiderne får i provision, hvilket jeg vil gætte på at der ikke gør, men som sagt bare et forsigtigt gæt.
MVH Peter
Jeg har prøvet at gætte længere oppe, og modsat dig, tror jeg faktisk der bliver. Om det så i øvrigt er det store spørgsmål er en anden sag, men jeg tror ikke ex Klarlund og Georg Jensen med mange medarbejdere involveret, bare stikker penge under bordet med den risiko det ville give til skat (honorar er arbejdsgiver forpligtet til at indberette.)
Jeg TROR som nævnt tidligere, at det er helt organiseret, med en turarrangør som får pengene, formentlig på månedsbasis - og giver videre til guiderne som del af lønnen de modtager i øvrigt - ikke nødvendigvis per ur, men for det antal kunder de bringer ind, som del af deres guidede tur
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
hannover_dk Skrev:Peter Skrev:Hej
MVH Peter
Jeg har prøvet at gætte længere oppe, og modsat dig, tror jeg faktisk der bliver. Om det så i øvrigt er det store spørgsmål er en anden sag, men jeg tror ikke ex Klarlund og Georg Jensen med mange medarbejdere involveret, bare stikker penge under bordet med den risiko det ville give til skat (honorar er arbejdsgiver forpligtet til at indberette.)
Jeg TROR som nævnt tidligere, at det er helt organiseret, med en turarrangør som får pengene, formentlig på månedsbasis - og giver videre til guiderne som del af lønnen de modtager i øvrigt - ikke nødvendigvis per ur, men for det antal kunder de bringer ind, som del af deres guidede tur
vh
Jeg må nok indrømme at jeg ikke rigtig tror på at det foregår på denne måde. Men det er afgjort en trossag. Jeg ved ikke noget om det.
Hvis alt kører efter reglerne og beskatning foregår efter bogen, har jeg intet at indvende mod den måde at gøre det.
vh Baun
•
|