Svar: 2,069
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,490 i 1,037 svar
Givet Likes: 6,122
(22-07-2022, 06:48 PM)Esni Skrev: Hej
Lidt fra Omega som beskriver uret og dets indhold.
God Weekend
Esben
Hvor cool! Og 1250 ure/dag bliver til en del på et år
- uanset om det er med/uden weekender og helligdage.
Sent from my iPhone using Tapatalk
(24-07-2022, 03:46 PM)Esni Skrev: Hej
Facadeur fra gl. urmagerbutik
Esben
Det er blåt og flot!
•
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Jeg har ikke så meget merchandise, de bliver jeg ikke inviteret til de rigtige steder for. Men jeg kan sagtens følge Claus, hele det cirkus omkring pengene og ure fjerner en del af det jeg godt kan lide ved ure. For eksempel at have råd til dem.
Det betyder også at de ligger i bankboks i en bank der har åbent fra 10 til 13 på hverdage, så det er ikke så nemt at få skiftet ur.
I samme boldgade ville det være interessant at se hvad i gør med kasserne. Her står de gemt væk i 2-3 lag blandet med hovedtelefon kasser. Jeg har dog en kasse der er så stor at den ikke kan være på hylden, den er et udstyrsstykke i sig selv. Den kommer der billeder af senere.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
(26-07-2022, 06:39 AM)tg Skrev: Jeg har ikke så meget merchandise, de bliver jeg ikke inviteret til de rigtige steder for. Men jeg kan sagtens følge Claus, hele det cirkus omkring pengene og ure fjerner en del af det jeg godt kan lide ved ure. For eksempel at have råd til dem.
Det betyder også at de ligger i bankboks i en bank der har åbent fra 10 til 13 på hverdage, så det er ikke så nemt at få skiftet ur.
I samme boldgade ville det være interessant at se hvad i gør med kasserne. Her står de gemt væk i 2-3 lag blandet med hovedtelefon kasser. Jeg har dog en kasse der er så stor at den ikke kan være på hylden, den er et udstyrsstykke i sig selv. Den kommer der billeder af senere.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Åh. Kasserne.
De fylder. Men de er altså fede. Nogle af dem er jo kunststykker i sig selv. Glæder mig til billederne.
Jeg fik desværre stjålet en ordentlig håndfuld kasser for nogle år siden. Umiddelbart tænker man (ikke-ur folk…), nå og hvad så. Men det er som om uret pludselig mangler en del. Særligt tre kasser gør ondt: 1) Kasse og tilbehør til Hodinkee Speedmaster. En kæmpe Omega kasse med ekstra rem mv. Øv. 2) Kassen til mit F. P. Journe. En ny - hvis man kan finde en på nettet - står til mange, mange tusinde kr. Øv. Og 3) Original kasse med originale papirer til mit IWC 3713. En slidt men cool kasse og alle papirer, inkl. original kvittering. Alle andre papirer havde jeg i banken, bortset fra dette. Øv.
Jeg har fået nogle nye, originale kasser via forskellige forbindelser. Jeg venter på et par Lange-kasser og jeg har på eBay købt kassen til mit Geophysic, men jeg kan stadig blive rødglødende ved at tænke på tabet.
Lang historie kort: 1) sørg for at du ikke har nogen papirer eller tilbehør i kasserne, 2) tag dem frem og nyd dem engang imellem, også selvom din partner kigger på dig med utilsløret undren
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
Svar: 49
Tråde: 10
Modtaget Likes: 104 i 34 svar
Givet Likes: 36
Har dette askebæger, fra en tid hvor der blev røget ved urmageren..
(04-09-2022, 08:14 PM)Emancipator Skrev: Har dette askebæger, fra en tid hvor der blev røget ved urmageren..
For pokker, det er cool - uanset hvad man mener om rygning og Zenith!
Tak for deling,
Claus
•