Den lidt mindre alvorlige tråd - kom med jeres eksempler!
#1
Lige for tiden er jeg lidt ambivalent med ur-hobbyen.

Ikke på grund af mine ure, for dem holder jeg meget af. Men hele hypen omkring limited editions, stålure man ikke kan købe men alligevel hele tiden skal høre om, konsekvenserne af instagram, den accelererende snak om ‘ure som investering’ osv osv.

Jeg bliver så også lidt chokeret når jeg pludselig oplever selv at blive ramt af disse tendenser. At opdage mig selv stå med tre fede ure på bordet hos en forhandler og overveje en af modellerne _alene_ fordi brandet er hot og jeg ‘mangler’ det i samlingen. At opdage mig selv overveje at ‘flippe’ et af mine yndlingsure med stakkevis af minder knyttet til det fordi det er blevet et hype-ur, der kan sælges for 48 (ca,,,,,hahaha) gange det jeg selv gav for det…

Nå, nok sure opstød fra den priviligerede gamle mand i Suburbia.

Hvorfor ikke lave en tråd med ting, der tager lidt humor med ind i billedet? Jeg håber I vil spille med ved at komme med andre vinkler på urhobbyen, om det er en samling af æsker, brochurer, skilte eller mærkelige ting med logo på som I har fået af forhandlerne. Alt skal med!

Jeg lægger hårdt ud med F. P. Journe i vinyl. Et samarbejde mellem FPJ butikken i Miami og et firma, der hedder Bait (passende navn…?) som har lavet to figurer af Francois-Paul som hhv. ung og ældre. Med i pakken følger en række af mærkets mere kendte ure…også i vinyl.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#2
Den er svær at komme efter....sikke en sjov ide og hvordan kommer man på sådan noget.

Når jeg kigger i mine tilbehørs kasser, så er der kuglepenne, caps, skilte og i det hele taget bøger hæfter, men sådan noget sjovt er der ikke at finde.

Der findes meget lækre merchandise til vores ure og husker kasser til dykker ure formet som dykker flaske og jeg havde også noget til mine Panerai ure, men meget af det er borte så har ikke gemt meget.

Ps. İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Ja, man får ‘raget til sig’ af penne o.l. gennem tiden.

Her er en af de mere usædvanlige gaver. Honning fra bistader udenfor JLC’s hovedbygning i Vallée de Joux.

Skulle nok have taget hul på den. Bedst inden oktober 2019 står der i bunden…

İmage
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#4
Sjovt at se hvad der findes på som små gaver / tilbehør rundt om urene.

Selv samler jeg ikke på noget, og har ikke andet end pudseklude og den slags som er "samlede op" i forbindelse med køb.

Men dette er noget som dyrkes meget, inde for mange verdner, det så jeg megetaf da jeg var i auto branchen, hvor der gøres rigtigt meget for at få nye og beholde fårene i folden.

Her husker jeg især en VIP tur til Paul Ricard banen med Renault F1 team, jeg blev ikke mere Renault fan men det var satme en sjov tur, og disse ting kan jo også bruges til at bringe minder frem.


God sommer

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
Mere fra tosse-anstalten.

Et flot gammelt reklame-skilt for det gamle franske mærke, Lip - og et eksempel på et Lip ur.

İmage
İmage
İmage
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#6
Måske ikke humoristiske men sjove.
Kiggede i min svigerfars gemmer og fandt to lommeure, det ene med repetition. Det kan ikke gå og da slet ikke slå med klokken, men fine sager.
Gulduret gik i gang og tikkede. Læg mærke til dekoration på balancebroen.
İmage

İmage
İmage
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#7
Jeg har det måske lidt på samme måde, selvom jeg kun har en faktor 4-5 stykker.  Jeg vil tillade mig at trække denne udmærkede sommerspøg i en lidt seriøs retning med dette billede:

İmage

De første sæt manchetknapper købte jeg for mange år siden i New York; jeg kan desværre ikke huske præcist hvor. Det var en guldsmed, der splittede ure ad og brugte værket som vist. Det andet sæt er købt i Geneve, og er delvist tænkt som markedsføring af Milus.

Og så - og det er vist en god joke - taget med en næste tyve år gammel prisliste fra L&S som baggrund.  Hvor mange ville du have ønsket, du havde haft råd til den gang?

/Bjørn.
Svar
#8
Haha. Ja, hvis man bare havde købt dengang.

Manchetknapperne er cool! Jeg har vist også et par eller to. Finder dem lige frem. Tak for reminderen!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#9
Hej

Lidt fra Omega som beskriver uret og dets indhold.

İmage

İmage

God Weekend
Esben
Svar
#10
Hej

Facadeur fra gl. urmagerbutik

İmage

Esben
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)