Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Jeg tænkte godt at det var spøjst at der ikke var en tråd om det nye fra Rolex. Jeg overvejede at lave en tråd, men så gik det op for mig at denne omgang fra Rolex var lige meget for mig. Det er jo alligevel ikke ure man kan købe.
Angående power reserve og små kaliber så er det vist samme værk de har lagt i deres nye 36mm, så det er nok heller ikke så stort et værk. I sammenligning så mener jeg at mit 37mm Rado Captain Cook har 80 timers power reserve (eta powermatic80 tror jeg den hedder)
Sendt fra min XQ-AU52 med Tapatalk
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
(02-09-2020, 07:04 PM)keldw Skrev: Gad sgu godt af arbejde i Rolex design afdelingen. Så mødes man hver 9. år, får en kaffe og croissant og smalltalker og viser billeder af hvor store børnene er blevet siden sidst.
Så bliver man enig om, at kassen skal være 1mm større, man sætter en sort skive hvor der før var en grøn, og så kører man hjem og holder frokostpause de næste 9 år.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hårdt arbejde
Jeg synes at det er nogle fede opdateringer på Submariner.
Det er dog totalt ligegyldigt da de alligevel ikke kan levere til deres kunder.
Ønskeliste mig i rø....
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(02-09-2020, 07:33 PM)tg Skrev: Jeg tænkte godt at det var spøjst at der ikke var en tråd om det nye fra Rolex. Jeg overvejede at lave en tråd, men så gik det op for mig at denne omgang fra Rolex var lige meget for mig. Det er jo alligevel ikke ure man kan købe.
Angående power reserve og små kaliber så er det vist samme værk de har lagt i deres nye 36mm, så det er nok heller ikke så stort et værk. I sammenligning så mener jeg at mit 37mm Rado Captain Cook har 80 timers power reserve (eta powermatic80 tror jeg den hedder)
Yes got 80 hours in my Captain Cook.But i do believe Rolex size their calibers after the watch case
it is meant for.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
(02-09-2020, 07:04 PM)keldw Skrev: Gad sgu godt af arbejde i Rolex design afdelingen. Så mødes man hver 9. år, får en kaffe og croissant og smalltalker og viser billeder af hvor store børnene er blevet siden sidst.
Så bliver man enig om, at kassen skal være 1mm større, man sætter en sort skive hvor der før var en grøn, og så kører man hjem og holder frokostpause de næste 9 år.
Spot on! Det var lige det jeg tænkte, men ikke evnede at skrive.
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Både den nye perpetual i 36mm of 41mm bruger kaliber 3230, og den nye sub har også et 3230 i maven. Det er samme for datejust 36mm og 41mm same sub date, alle bruger kaliber 3225.
Dog bruger datejust 31mm en mindre kaliber.
Jeg har ikke kunnet finde noget om størrelsen på kaliberne, men mon ikke der er lidt afstand til kassen på 41mm urene.
Uafhængig af størrelsen er det et fint værk.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
(02-09-2020, 03:57 PM)jonasw Skrev: Jeg synes det virker som et lidt kedeligt om man må sige ‘skridt’ de har taget.
Det er vel nærmest kun samlere går op i gangreserven, resten går vel med det dyre ur de har købt og elsker.
Rigtig mange lægger urerne fra sig i weekenden, så de går i stå men de fleste gør dog ikke. Jeg har mødt et par kvinder hvor efter 1 - 2 måneder var deres Rolex datejust gået i stå. De brugte det kun 5 - 6 timer dagligt på kontoret og lod det ligge en del i weekenden. De forstod ikke at de gik i stå. En gangreserve på 70 timer ville nok have hjulpet, men så vidt jeg ved er damemodellerne stadig med 48 timers gangreserve.
•
Svar: 151
Tråde: 4
Modtaget Likes: 309 i 105 svar
Givet Likes: 34
(02-09-2020, 06:03 PM)willy Skrev: No, not just collectors should care about power reserve.Today they have the technology to give
their customers something to make life easier for them.Longer power reserve means you can
take your watch off for a longer time without having to reset it every time.Its called progress
For mig betyder gangreserven ikke noget, for jeg går med det samme ur hele tiden :-)
Jeg synes også at SUB’en er blevet pænere, men at kalde det en NY MODEL, arh.. opgraderet model lyder mere rigtigt.
Agree not really so much new except 1mm and the caliber.The development of the Porsche
911 has got a lot in common with the way Rolex work.Why change a winning formula when
you can change it to the better bit by bit
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
Jeg ville bare ønske, at de havde gjort de hæslige brede crown-guards smallere også - sådan ca. med 50% !!
Men som mange andre her har fastslået, så kan det være lige meget - de kan jo alligevel ikke levere til deres kunder og deres priser på grey-/brugtmarkedet er stukket helt af og er latterlige i forhold til, hvad man kan få for samme penge hos andre mærker !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
|