|
Rolex 2020 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Rolex 2020 (/showthread.php?tid=83364) |
Rolex 2020 - KimT - 02-09-2020 Der har slet ikke været nogen tråd om de nye lanceringer fra Rolex som kom i går. Hvad tænker i? De kan ses på deres hjemmeside her: https://www.rolex.com/watches/new-watches.html RE: Rolex 2020 - onkeldunkel - 02-09-2020 Jeg er vild med de nye Subs :-). Jeg har aldrig kunnet lide de brede horn og den smalle lænke på de forrige. Derudover nyt værk og så er 41mm næsten den perfekte størrelse til mig. Jeg kan dog også virkelig godt lide sunburst skiver, så lidt synd at de har fjernet den på LV modellen. Desværre er det jo altsammen ligemeget fordi de bliver totalt umulige at få fat i :-/ RE: Rolex 2020 - KimT - 02-09-2020 (02-09-2020, 09:24 AM)onkeldunkel Skrev: Desværre er det jo altsammen ligemeget fordi de bliver totalt umulige at få fat i :-/ Ja, fuldstændig og egentlig også irrelvant for mig, da jeg ingen planer har om at skulle have et Rolex igen. Når det så er sagt, så kan jeg ret godt lide det nye SUB´s specifikationer. En del er "sure" over at de er gået til 41mm, men jeg tror ærligt ikke at det mærkes på armen idet hornene er blevet lidt smallere. Hvilket også spiller godt med den lidt bredere lænke. Koblingen mellem urkasse og lænke ser bare bedre ud end på den tidligere version (som jeg i øvrigt også godt kunne lide). Overall en typisk konservativ ændring af Submariner fra deres side. Hvilket IMHO er positivt. RE: Rolex 2020 - onkeldunkel - 02-09-2020 Jeg tror virkelig heller ikke 1mm gør den store forskel, men hornene gør. Det ser så meget mere harmonisk ud, så nu vil jeg rigtig gerne have et Sub :-). Jeg gider dog ikke betale overpris, så det kommer ikke til at ske. Forøvrigt kan man da godt ærger sig lidt over at man ikke købte et Hulk i forgårs. Priserne er jo i sædvanlig Rolex stil stukket helt af. I går var alt under 130K reserveret og i dag er der en del priser over 150K! For et grønt Sub - det er skørt :-) Rolex 2020 - cfnissen - 02-09-2020 Gaaaab ![]() Men det er jo Rolex - og et eller andet sted er det jo _ekstremt_ imponerende i årevis at kunne udvise den form for selvdisciplin som forretning med stor ‘overefterspørgsel’ på ens produkter. Stor, stor respekt fra et forretnings-/organisatorisk perspektiv. Og produkterne fejler jo heller ikke noget. Masser af kvalitet og løbende forbedring af bittesmå detaljer hele tiden. Claus Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen Rolex 2020 - Stenstrup - 02-09-2020 Jeg tror dog ikke at det ville have været i Hans Wilsdorf ånd, at kun få folk skulle kunne købe de modeller til lisepris. En mand, som under krigen sørgede for at nogle af de engelske pilot krigsfanger der fik konfiskeret deres Rolex ure, at de kunne købe et Rolex ur på kredit og få det overrakt af røde kors, og at køber ikke skulle tænke på betaling. Det kunne man snakke om når krigen sluttede. Det var også noget at et stunt. RE: Rolex 2020 - willy - 02-09-2020 I am pleased they have got rid of the ugly square cases at last.This is a much more refined Sub and 70 hours power reserve is the least we should expect from a brand like Rolex.Its a pity other so called top brands continue to spit out small calibers with small power reserves. Rolex 2020 - jonasw - 02-09-2020 Jeg synes det virker som et lidt kedeligt om man må sige ‘skridt’ de har taget. Det er vel nærmest kun samlere går op i gangreserven, resten går vel med det dyre ur de har købt og elsker. Sent from my iPhone using Tapatalk Rolex 2020 - willy - 02-09-2020 No, not just collectors should care about power reserve.Today they have the technology to give their customers something to make life easier for them.Longer power reserve means you can take your watch off for a longer time without having to reset it every time.Its called progress, and mechanical watches have always lived for this.Service intervals are another thing that some brands like Rolex and Omega have worked on,and saved many of us a lot of money. But there are unfortunately to many brands that do not care about making life easy for watch buyers,or they are to greedy to implement new ideas .Take a look at the power reserves of many so called high end brands and their service prices,and you can see why there is one born every minute dumb enough to buy their watches. Rolex 2020 - keldw - 02-09-2020 Gad sgu godt af arbejde i Rolex design afdelingen. Så mødes man hver 9. år, får en kaffe og croissant og smalltalker og viser billeder af hvor store børnene er blevet siden sidst. Så bliver man enig om, at kassen skal være 1mm større, man sætter en sort skive hvor der før var en grøn, og så kører man hjem og holder frokostpause de næste 9 år. Sent from my iPhone using Tapatalk |