Yndlingsmærke
I dag er mit favorit mærke®,
De uafhængige producenter som laver ure i god kvalitet tro imod det Orginal håndværk.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • KimT, Larsb
Svar
Jeg har ikke et favorit mærke som sådan, men der er mærke jeg søger nye ure iblandt mere end andre.

Det ur jeg pt syntes bedst om som jeg ejer, må være mit nye IWC 377709.

Jeg har prøvet at rancere en lille top 5, over de mærker jeg selv gør mest i, eller drømmer mest om.

1 IWC
2 Rolex/Tudor
3 Seiko
4 Tag Heuer
5 Omega

GOD JUL TIL JER ALLE!

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • KimT, Larsb
Svar
Jeg bliver også nødt til at sige IWC, da det er det mærke jeg bliver ved med at vende tilbage til. Jeg kiggede nok på Portuguese i 6-7 år før jeg fik mulighed for at købe det (3714-01). Det var mit første IWC og jeg har det ikke længere, men synes stadig det er et utroligt flot ur, som jeg sagtens kunne finde på at købe igen. IWC's designs rammer for mit vedkommende plet og de har en bred palette af ure i forskellige stilarter. Jeg er specielt vild med Portugieser (som de hedder nu), Pilot urerne, Aquatimer og Ingenieur. Jeg har faktisk haft et af hver slags, men pt. har jeg "kun" et Aquatimer (3719-28) og mit IWC Big Ing. (5005-05) og så er jeg selvfølgelig på udkig efter et IWC Portugieser Perpetual. Hvis det kommer i hus, så ryger JLC'en og Vacheron'en og så er jeg tilbage på ren IWC (og Seiko :-)). Jeg kan også godt lide, at IWC er forholdsvist anonym for ikke-kendere og samtidig synes jeg man får meget for pengene. Jeg kunne dog godt finde på at være utro med et Glashütte Original eller A.Lange på et tidspunkt ;-)
[-]
  • Henrik A, KimT, Larsb
Svar
Uha Kim, den er svær

Mine nominerede er:

JLC for deres dress-ure, høje horologiske kvalitet og i mange tilfælde value for money.

IWC for deres pilot-ure og sports-ure (selvom det var en stor fejl at de lod GST serien udgå Icon_head ), perpetual calenders og så synes jeg de har en helt fantastisk bredde i deres ure gennem årene, lige fra forholdsvis simple og billige ure til noget helt ekstravagant både teknisk og af og til også materialemæssigt. Og ja, der gik i en periode sidst i 00-erne for meget fastelavnsris og bling i nogle af deres design, men jeg synes det ser ud til at de nu er på rette spor igen.

Blancpain og VC for deres historie, fantastiske finish og for hhv fifty fathoms og overseas serierne.

Lange for at være tysk og for deres kompromisløse kvalitet.

Siden du har sat mig på den svære opgave kun at vælge en må det blive IWC. Jeg synes IWC kan det hele og hvor jeg for mine øvrige nominerede forholdvis nemt kan begrænse mig til at eje et enkelt ur er det mig ikke muligt for IWC.
Mvh
Morten
[-]
  • KimT, Larsb, onkeldunkel
Svar
Mit favoritmærke er IWC. Jeg er optaget af deres historie og udvikling af vigtige ure som Mark 11, Portugiser 325, Ingenieur 666 og Aquatimer. Det udelukker selvfølgelig ikke interesse for andre mærker som AP, VC og JLC. Royal Oak, Overseas og Reverso fylder også i boksen.
JK
[-]
  • KimT, Larsb
Svar
Jeg er ret pjattet med Parmigiani. Især fordi nogle af dem kommer inden for min økonomiske rækkevidde.
Han laver nogle vildt flotte og interessante ure.
[-]
  • KimT, Larsb, p.sebastian
Svar
Udfra hvad jeg ejer mest af må det være Omega! Men det mærke jeg er mest tiltrukket af er JLC urmagernes urmager. De har noget for en hver smag.
Jeg synes det kan de hele med sportsure, dressure, haute horlogerie og komplikationer. Jeg ejer ikke et endnu, men de ligger højest på min rangliste lige over GO, VC, Moser.

via tapatalk
[-]
  • KimT, Larsb
Svar
Damn, den er svær.

Som andre er jeg nødt til at starte med tre kandidater.

1) JLC fordi...
- Vild bredde i sortimentet
- Overvejende god ‘value for money’
- Usnobbede medarbejdere (dem jeg har mødt)
- Ingen mærkelige ventelister eller krav om køb af et antal ure før man kan få fingre i de sjældne
- Vildeste bag-katalog af værker
- Leverandør til andre high-end producenter
- Kun entusiaster kender dem

2) F. P. Journe
- Ca. 900 ure om året. Du ser dem ikke overalt
- Urværker i gul.
- Tager ingen genveje, regler er til for at brydes
- Mr. Journe styrer det hele. Selv.
- Usnobbede medarbejdere (dem jeg har mødt fra Mr. Journe og ned)
- Fantastisk serviceniveau

3) Lange & Söhne
- Ca. 5.000 ure/år. Dem ser du heller ikke overalt
- Ufatteligt ambitiøse mht. kvalitet
- Usnobbede medarbejdere fra CEO og ned
- Den tørre tyske stil i design

Meningen er jo, at jeg kun skal vælge ét brand. Suk - det kan jeg ikke. Jeg vælger to.

‘Lad os være realistiske’: Så kan det kun være JLC. De er for cool.

‘Jeg trykker selv mine penge’: Så må det være FPJ. Den galskab de viser er så tiltrækkende.

Bum,

Claus

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
Jeg er også på Omega vognen Icon_smil

Min farfar har arvet et Omega ur fra min oldefar og han har næsten altid gået med det ur - derfra kommer nok en stor del af min opstart af urinteressen - og så er Omega ure nok dem jeg har haft flest af. Pt. har jeg dog kun 1 stk. Omega Icon_e_surprised Generelt er jeg også bare meget glad for designet af f.eks. mange af Seamaster og Speedmaster modellerne.
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • cfnissen, KimT, Larsb, tg
Svar
Meget svært spørgsmål.
Og sværere, jo mere man tænker over det.
Hvad er mit yndlingsbilmærke?
Også svært.
Kunne have lyst til at svare "Bristol".
Ikke dermed sagt at min yndlingsbil er en bestemt Bristol.
Men hele mærkets "ånd"?
Eller Facel Vega..
Men yndlingsurmærke må nok være Seiko.....eller Casio.
Kun ét.
Så: Seiko
/
Kristen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)