Yndlingsmærke
Hvad er dit yndlingsmærke når vi snakker ure, hvis du kun må vælge et og hvorfor?

Mit er Omega af flere årsager.

1. De er mulige for de fleste, både pga. pris og tilgængelighed.

2. De tilbyder ure i et bredt udvalg, både i stil og økonomi.

3. De har rykket sig helt ekstremt kvalitetsmæssigt de senere år.

4. Deres nyere værker er antimagnetiske op til 15,000 Gauss og de har indført deres egen METAS certificering.

5. Månehistorien.

6. De var de første til at lave et armbåndsur med Tourbillon.

7. De var de første til at lancere et serieproduceret armbåndsur. (1899)

8. De holder stadig rekorder for præsision i alle kategorierne ved The Kew Teddington Observatory.

9. De har vundet flere priser for præsision end nogle andre ur-fabrikanter.

10. De var de første til at opfinde et dykkerur.

11. De var de første til at opfinde en Minute Repeater.

12. De har opfundet Central Tourbillon'en.

13. De startede i 1848 og har en rig historie.

Der er selvfølgelig også negative ting, hvor det mest fremtrædende - for mig - er deres brug af limiterede versioner.

Ikke desto mindre er det mit valg, men mere interessant, hvad er dit?
[-]
  • base924, Larsb
Svar
Hmmm. Svært. Burde jo sige Blancpain fordi fifty fathoms er "mit ur". Men nu er mit bruger navn jo DOXA300 og det er der selvfølgelig en grund til. Doxa dykkerure som jeg har og har haft rigtig mange af er jo det der sammen med seiko gav almindelige mennesker adgang til dykningens verden. Som jeg selv er en passioneret del af. Men hov så er der jo Heuer, deres super professional 1000m som jeg også har nogle af og som måske er det mest No nonsens dykkerur ever. Vent hvad med Eterna og deres super Kontiki som jeg jo også har flere af. Spurgte konen og hun sagde mine Jurgensen lommeure. Jeg giver op Kim, ved et sgu ikke. MVH Kim
[-]
  • KimT, Larsb, willy
Svar
(23-12-2018, 01:38 PM)doxa300 Skrev: Jeg giver op Kim, ved det sgu ikke.

Ha ha, der er også rigtig mange fabrikanter jeg synes om. Men hvis man nu SKAL vælge?
Svar
Shit. Nå det må jo så blive Blancpain. Men kun pga Fifty Fathoms er mit ur. Købte det da jeg blev 50 og det har stort set ikke forladt håndleddet de sidste 4 år.
[-]
  • KimT
Svar
Det må være Officine Panerai, men burde sige Casio G-Shock, da det er dem som får mest armtid :-)
[-]
  • doxa300, KimT, Larsb
Svar
Pt må det være Seiko eller Tudor
Mvh Kim 
[-]
  • KimT, Larsb
Svar
I have no favorite brand,because they all make good and bad watches at some time
in their history.I go after the watch,not the brand.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Min favorit er Omega, specielt speedmaster og seamaster, jeg synes de kan noget helt særligt med designet af de ure.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
[-]
  • KimT, Larsb
Svar
(23-12-2018, 02:32 PM)willy Skrev: I have no favorite brand,because they all make good and bad watches...

Det er vi helt enige i. Og som nævnt højere oppe, er der også ure fra mange fabrikanter som tiltaler/ikke tiltaler mig. Og også Omega laver flere ure som slet ikke er mig, men overordnet er det den fabrikant der rammer mig bedst :-)
[-]
  • willy
Svar
Der er mange mærker at vælge i mellem og det ene finere end det andet, men kommer det til ynglings mærke må jeg vel se på hvad for et ur jeg har beholdt gennem tiden og det er ikke nødvendigvis noget med fornuftig kasse-design og ej heller størrelse.

Jeg havde først sat en liste op med favoritterne.

Breitling - Maurice Lacroix - U-BOAT - SEIKO - ORIS.

Selv om jeg er faldet meget for Maurice Lacroix og Breitling, så bliver det mit hang til de lidt skøre ure der vinder og har altid sagt at jeg vil ha et U-BOAT i min samling.

Nu har jeg to af de skøre ure og her kan jeg ikke give nogen fornuftig forklaring, men som jeg nyder at se på mit smukke ML masterpiece, så nyder jeg i den grad at holde mine store tunge U-BOAT ure og mærke disse ure der er bygget som om de kunne nå alle dybder i havene omkring os, selvom intet kunne være mere forkert.

Jeg nyder den store kronebeskytter der gemmer på en lille og næsten ubrugelig krone indenunder og ikke mindst den absurde størrelse på disse ure, så en total og anderledes værdi-sætning på et ynglings mærke, som vil skræmme de fleste væk. OM det udspringer fra en trang til at gå egne veje ved jeg ikke, men glemmer aldrig første gang jeg så en stak U-BOAT ure ligge hos en forhandler og tænkte at jeg måtte bare eje sådan en crazy klokke.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • KimT, Larsb, whoa
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)