Grand Seiko SBGR099
(10-05-2016, 01:48 PM)Manson Skrev: Det er bestemt et lækkert ur. Jeg er for nysgerrig for at vide, hvorfor man betaler +10.000 kr for et grand seiko? Hvorfor man ikke vælger omega i stedet for.

Husk, jeg er bare nysgerrig. Og synes stadig seiko grand er vildt lækkert! :)

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

Fordi at Omega ikke er ensbetydende med at man får mere kvalitet. Eller fordi man går op i, hvad man får for sine penge og ikke lader sig forblænde af navnet på skiven. Man kan også vende den om - vælger man Omega fordi man ikke ved, hvad man ellers kan få - eller fordi der ikke er nogen "blærerøvseffekt" i at sige man har givet 50k for et Seiko frem for 50k for et Omega?

Det er vel når alt kommer til alt et udtryk for, hvad man tillægger værdi.

Og jeg har ikke noget imod Omega - har selv et og har haft flere før det, men har endnu ikke haft et GS.
MVH Jesper
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Det har du selvfølgelig ret i :) men jeg tror de fleste vil vægte omega højere end grand seiko. Jeg kan tage fejl.

Og igen, jeg vil ikke forklejne grand seiko. Det er et super fedt ur! :)

Svar
(10-05-2016, 05:52 PM)JJG Skrev:
(10-05-2016, 01:48 PM)Manson Skrev: Det er bestemt et lækkert ur. Jeg er for nysgerrig for at vide, hvorfor man betaler +10.000 kr for et grand seiko? Hvorfor man ikke vælger omega i stedet for.

Fordi at Omega ikke er ensbetydende med at man får mere kvalitet. Eller fordi man går op i, hvad man får for sine penge og ikke lader sig forblænde af navnet på skiven. Man kan også vende den om - vælger man Omega fordi man ikke ved, hvad man ellers kan få - eller fordi der ikke er nogen "blærerøvseffekt" i at sige man har givet 50k for et Seiko frem for 50k for et Omega?

Det er vel når alt kommer til alt et udtryk for, hvad man tillægger værdi.

Og jeg har ikke noget imod Omega - har selv et og har haft flere før det, men har endnu ikke haft et GS.

Helt enig i dit udsagn! Dog kan jeg ikke lade være med at grine af du selv ejer et Omega Icon_lol Men det gør jeg jo også selv :D Morale er godt, dobbeltmorale er vidst nok dobbelt så godt Icon_lol
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Et ord : Smukt  Icon_not
Mvh Kim 
Svar
TAK for Jeres tilbagemeldinger Icon_Up Og TAK for visningen af den flotte GMT, Wolfgang. En dejlig klokke!

Jon, min GS Diver er her stadig:

İmage

Den flydende sekundviser, forårsaget af Springdrive værket, bliver man aldrig træt af at nyde Icon_Up

Manson, et tilvalg er ikke lig med et bevidst fravalg af andre Icon_blink Denne models enkle æstetiske attributter gjorde udslaget for mig, og når modellen så ovenikøbet trækker på en årelang Grand Seiko design tradition i flere elementer, for ikke at glemme det fremragende værk, ja så måtte uret jo hjem i Seikoholiker bulen Icon_smil

Peter, jeg er i øvrigt enig med dig i, at GS godt kunne få mere credit for deres modeller. Sammenholder man enkelt dele, helheden, fabrikationen og historen, ja så mener jeg, at Grand Seiko hører hjemme i luksus segmentet, som fx Omega, Breitling og andre. Men måske har folk vanskeligt ved at abstrahere fra, at Seiko også producerer ure til 500 DKK? Og så er dette ikke foreneligt med luksus segment labelen?? Der kan være mange bud...
De venligste hilsner, John
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
(10-05-2016, 06:00 PM)jacobzimmer Skrev: Helt enig i dit udsagn! Dog kan jeg ikke lade være med at grine af du selv ejer et Omega Icon_lol Men det gør jeg jo også selv :D Morale er godt, dobbeltmorale er vidst nok dobbelt så godt Icon_lol

Ja det er lidt sjovt :-) Men hænger sammen med, at jeg ikke har været så meget for at købe i udlandet og så var mange af urerne "kun" 40mm (som jeg lige husker det) tilbage i 2013 hvor jeg sidst købte et dyrere ur.

Den Diver Joepete har og det han viser i denne tråd er mere interessante størrelsesmæssigt - og designmæssigt er de begge lige i øjet!

Siden jeg købte mit PO i 2013 har jeg her i år købt et Seiko Shogun og er ganske imponeret over kvaliteten selvom det på ingen måde er i GS ligaen.

Og et GS står højere på ønskelisten end et andet Omega når jeg på et tidspunkt får sparet op til et dyrere ur igen.
MVH Jesper
Svar
Icon_blink Lækker, lækker sag, GS vinder bare mere og mere - Rigtig sjovt folk stadig skal sammenligne Seiko med Swiss mærker -IMHO Får man bare mere Ur for færre penge, dette Ur står til 29 af de lange hos Seiya, læg selv resten på.

/kim
Svar
Det er et klasse ur John og på billederne ser finish og detaljegrad flot ud. Jeg er stadig en ignorant i forhold til disse smukke finere ure fra Seiko, så tak for at du løbende bidrager til at øge min begejstring. I øvrigt en rigtig fin størrelse (42mm) til dig.

Det er godkendt Icon_Up
Svar
(10-05-2016, 02:47 PM)Manson Skrev:
(10-05-2016, 01:57 PM)willy Skrev:

Because Omega do not make a watch like the Grand Seiko.If you Google Grand Seiko,you can learn a lot.

Great watch and so very elegant.I think you could call it the Japanese Oyster,with a better caliber inside it. Icon_smil
Det findes mange omega dress watches.  Og jeg behøver ikke  Google grand seiko. Jeg kender godt uret.

Og jeg har sagt flere gange, at netop du ikke behøver kommentere på mine indlæg.

Hav en god dag :)

I know i do not have to comment.But this is a free forum,you cannot decide who comments here. Icon_blink
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Hvorfor kan du ikke bare respektere mit ønske. Du gør det måske kun for at provokere?
Må jeg spørge nysgerrigt hvor gammel, du er?

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)