Urdebatten / Urforum
Grand Seiko SBGR099 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Grand Seiko SBGR099 (/showthread.php?tid=81211)

Sider: 1 2 3

Grand Seiko SBGR099 - Joepete - 10-05-2016

Da jeg så denne 42mm Grand Seiko var jeg solgt med det samme. Urets æstetiske enkelthed betog mig, og da modellen samtidig er noget fra det, jeg ellers har i kassen, var der ikke så meget betænkningstid: Uret måtte landes  Icon_Up

Overall, er jeg meget imponeret over urets finish. Især den smukke sunburst skive imponerer. Den chancerer fra hvid over i sølv. En smuk detalje. 
İmage

Forarbejdningen på en Grand Seiko er i orden. Der er smukt svungne horn, satineringer, poleringer og smukke facet kanter. En GS logo krone er der også blevet plads til.
İmage

Jeg kan især godt lide den lille detalje omkring "riflerne" på bagkassens sider. Det supplerer det cleane look godt, men vil måske dele vandene. 
İmage

En glas bagside med kig til 9S61 automatic værket er ok i et ur som dette, finder jeg. Værket er time only, har 72 timers gangreserve og slår med 28800 BpH. Det holder en præcision på +5/-3 pr. døgn, og er justeret i 6 positioner samt for temperatur. Uret har skruekrone og er rated til 100 m. Skruekronen gør, at jeg ikke ville være nervøs ved et hop i poolen med uret  Icon_blink
İmage

Lænken er holdt ensartet i en børstet finish. Låsen er smukt forarbejdet, og både lænke og ur fremstår som en god enhed når uret bæres, og også æstetisk harmonerer det fint.
İmage

Uret har blånet sekundviser. En detaljer, som passer modellen godt, synes jeg. Især fordi baggrunden er lys, og resten af visere og markeringer er holdt i en ultra klassisk Seiko stil. Designet af visere og markeringer har rødder helt tilbage til de tidlige Grand Seiko modeller. Et fint lille historisk vink, som jeg godt kan lide. 
İmage

Med sine 42mm i diameter, svungne horn og en god lænke, er uret super komfortabelt på armen. Det er smukt, oser af kvalitet og chancerer flot alt efter lyset. Facet kanter på visere og markeringer gør, at uret er meget let aflæseligt i forskelligt lys. Også en fin funktionel detalje. 
İmage

Man kan ved modellen altid diskutere forskellige elementer, og lade ens subjektive præferencer afgøre, hvorvidt man er til modellen eller ikke. For mig står en ting dog klart: Seiko har med denne SBGR099 leveret et yderst vellavet ur! Det er på en og samme gang diskret og elegant, og det er samtidig pænt og funktionelt. Sådanne "modsætninger" holder jeg meget af ved et ur  Icon_blink

Hav en dejlig dag, ALLESAMMEN  Icon_Up

RE: Grand Seiko SBGR099 - Peteroa - 10-05-2016

Virkeligt lækkert ur!! GS er stærkt undervurderet imo!

RE: Grand Seiko SBGR099 - whoa - 10-05-2016

Virkelig flot! Og lækkert med den blå sekund viser! De spiller også godt i lyset! Tillykke med det!

**insert clever or fun qoute here**

RE: Grand Seiko SBGR099 - Manson - 10-05-2016

Det er bestemt et lækkert ur. Jeg er for nysgerrig for at vide, hvorfor man betaler +10.000 kr for et grand seiko? Hvorfor man ikke vælger omega i stedet for.

Husk, jeg er bare nysgerrig. Og synes stadig seiko grand er vildt lækkert! :)

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

RE: Grand Seiko SBGR099 - willy - 10-05-2016

(10-05-2016, 01:48 PM)Manson Skrev: Det er bestemt et lækkert ur. Jeg er for nysgerrig for at vide, hvorfor man betaler +10.000 kr for et grand seiko? Hvorfor man ikke vælger omega i stedet for.

Because Omega do not make a watch like the Grand Seiko.If you Google Grand Seiko,you can learn a lot.

Great watch and so very elegant.I think you could call it the Japanese Oyster,with a better caliber inside it. Icon_smil

RE: Grand Seiko SBGR099 - gmt-geek - 10-05-2016

Lækker klokke John!  Icon_Up

Seiko med deres GS serie er virkelig med helt fremme i feltet i den prisklasse! 

Personligt er jeg mere til den GS diver du havde på et tidspunkt - eller dvs. jeg aner jo ikke om du stadig har den - men den ER VIRKELIG lækker!

Vh. Jon

RE: Grand Seiko SBGR099 - Manson - 10-05-2016

(10-05-2016, 01:57 PM)willy Skrev:
(10-05-2016, 01:48 PM)Manson Skrev: Det er bestemt et lækkert ur. Jeg er for nysgerrig for at vide, hvorfor man betaler +10.000 kr for et grand seiko? Hvorfor man ikke vælger omega i stedet for.

Because Omega do not make a watch like the Grand Seiko.If you Google Grand Seiko,you can learn a lot.

Great watch and so very elegant.I think you could call it the Japanese Oyster,with a better caliber inside it. Icon_smil
Det findes mange omega dress watches. Og jeg behøver ikke Google grand seiko. Jeg kender godt uret.

Og jeg har sagt flere gange, at netop du ikke behøver kommentere på mine indlæg.

Hav en god dag :)

RE: Grand Seiko SBGR099 - khbk - 10-05-2016

Et fantastisk flot ur.
Hvis man kun skulle have et ur, kunne det godt være sådan et.
Som all round-ur er det dejligt med skruekrone og god vandtæthed og gennembrudte horn.
Jeg kunne godt savne lidt lumen og en dato.
Men viserne er vel netop meget fint forarbejdet.
/
Kristen

Grand Seiko SBGR099 - jacobzimmer - 10-05-2016

Jeg er kæmpe fan dit ur, og hele GS serien. De laver uden tvivl de flotteste skiver. Dog har jeg stadig til gode at prøve et...

Hvsd er liste prisen for sådan en satan i DK?

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: Grand Seiko SBGR099 - Wolfgang - 10-05-2016

Super flot ur. 42mm gør alligevel en forskel og så er den blå sekundviser jo fantastisk.
Har selv et sbgj001 som dog kun er 40mm, men da mit håndled ikke er så bredt, så ses "den lille størrelse" ikke så tydeligt.

Blev forelsket i GS ligeså snart jeg fandt ud af det rent faktisk fandtes, og sbgj001 var så lige den jeg faldt mest for.
De er relative simple, men alligevel så anderledes end Omega, Rolex og de andre schweiziske ure der ellers dominerer markedet.
At jeg også er lidt fascineret af Japan og det japanske folk, tæller også lidt :-).

İmage