(25-02-2016, 07:12 AM)TioMalo Skrev: (24-02-2016, 06:36 PM)pbr Skrev: 
Uret er flot, Peter men hvad er de her medaljer ?? Vundet i (Curling ?) ?
Privatsag, yes, men når du bruger dem som rekvisitter i dine urbilleder vil vi vide !
Mvh. John
He he he .................. nej, så god er jeg altså heller ikke til Curling !!
Men som andre skriver herinde, så har jeg jo aldrig gjort nogen hemmelighed ud af, at min arbejdsplads er i Forsvaret. Medaljerne er fra venstre:
- Forsvarets medalje for Fortjenstfuld Indsats, Operation Odessey Dawn og Operation Unified Protector, (F16 Libyen), MTAA hold 1 & 4
- Forsvarets medalje for deltagelse i ISAF med 2-tal, (ISAF hold 9 og TF-7 hold 2)
- Forsvarets medalje for deltagelse i Operation Odessey Dawn og Operation Unified Protector
- Forsvarets medalje for deltagelse i Operation Inherent Resolve (F16 Iraq), MTAA hold 1 & 2
- NATO medalje for deltagelse i ISAF med 2-tal
- NATO medalje for deltagelse i Operation Unified Protector
2-tallet på de to af medaljerne er fordi man ikke giver samme medalje to gange for flere udsendelser i samme mission - i stedet for en medalje mere, får man et 2-tal til at sætte på sin medalje.
For de af jer, der kender mit navn, så kan man finde nærmere detaljer på min LinkedIn profil - jeg er dog ikke så vild med at stå frem med mit fulde navn på dette forum, af forskellige årsager. Men hvis du er mere end sædvanligt nysgerrig og du er én jeg kender herindefra, så send mig en PM
Det hører nok med til forklaringen og er heller ikke nogen hemmelighed idet det kan googles, at forkortelsen "MTAA" står for "Mission Target Approval Authority" (inden nogen spørger

)