Exploring the 214270 !
Som flere måske har bemærket - nogle af jer med et vist glimt i øjet - så har jeg endnu en gang skiftet ur !  Icon_blink

Min Omega Aqua Terra Day Date måtte lade livet, idet den viste sig, at være for "fin" til mit brug ......... noget jeg måske nok burde have vist allerede fra første færd. Men sådan er der så meget - det er jo ikke usædvanligt for mig, at "teste" et ur i kortere perioder for derefter at skyde det af og prøve nyt !

Allerede da jeg købte AT´eren havde jeg oprindeligt haft et Explorer I 39mm (ref. 214270) i sigtekornet, men det blev desværre solgt, før jeg kunne tage mig sammen til at handle. Derfor endte det med Aqua Terra, som jeg dengang tænkte, var tæt på - dette var dog en fejlvurdering, idet det nok nærmere var tættere på en DayDate/DateJust end på en Explorer I.

Nå, men af skade bliver alle andre, end jeg , klog ............. til gengæld bliver Micki "rig" !!  Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1

Jeg bad Micki om at holde øje med et pænt Explorer 39mm til mig og give mig besked, når det var landet - og der gik da heller ikke længe før, han havde fået dette eksemplar ind ! Uret er fra 2012, men er så tæt på nystand, som det næsten menneskeligt muligt kan lade sig gøre for et 3-4 år gammelt ur !

Vi handlede samme eftermiddag, som Micki havde fået uret ind om formiddagen og jeg drog glad hjem med denne klassiker på armen - indrømmet, i forhold til Seiko Cushion Case Diver SRP777 som jeg havde gået med uafbrudt et par uger, så skulle jeg lige vænne mig til størrelsen......... det er noget mindre.

Men det har ikke taget mere end en dags tid, før jeg slet ikke tænker over det - og uret er fantastisk komfortabelt at bære. Man mærker praktisk talt ikke, at det er på armen. Både pga. den ringe vægt - 135 gram i min konfiguration - og også pga at uret smyger sig om håndleddet, idet det ikke er særligt højt !

Ref. 214270 giver tilmed fordelen af den nye Rolex Fliplock lås med Easylink, der er et kæmpe skridt fremad i forhold til den gamle Rolex bliklås !! 

Nå, men jeg vil fra tid til anden poste billeder og betragtninger i denne tråd, efterhånden som jeg oplever uret i dagligt brug.

Så indtil jeg har mere på hjerte, så kommer her et par billeder - nogle af dem har jeg allerede vist i tråden om "dagens ur", men ikke alle :-)

Stor
İmage

Større
İmage

Størst (det samme foto, blot croppet forskelligt)
İmage

İmage

İmage

İmage

Og "stuekammeraterne"
İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Smilla
Svar
Til lykke med den nytilkomne.
Det siger nok meget om sandsynligheden for et længerevarende forhold, at se den sammen med den øvrige "familie".
Selvom det er fristende at have flere meget forskellige ure, tror jeg, at armtiden afhænger meget af, hvor godt uret passer til ens personlighed.
Blandt "brugsurene" er der en gennemgående linie.
Det er udstråler troværdighed og soliditet, forenet med en selvbevidst "presence", forankret i en solid historie.
For den overfladiske betragter, blot et "redskab", men for den der er "in the know", et meget bevidst valg.
Det er ure, som kan følge deres ejer gennem det meste af, hvad livet kan byde.
/
Kristen

Måske moget med, at ens ur skal være som en god rejsekammerat.
Svar
(23-02-2016, 03:54 PM)pbr Skrev: Som flere måske har bemærket - nogle af jer med et vist glimt i øjet - så har jeg endnu en gang skiftet ur !  Icon_blink

Det er altid med et glimt i øjet Peter - det ved du Icon_smil

Et helt simpelt og klassisk ur som ikke gør noget stor nummer af sig, men som bare er der og gør sit "job" på en stilfuld måde med et tydeligt kvalitetsudtryk.
Jeg har flere gange sagt tillykke med det, men gør det lige igen her - tillykke og gode billeder Icon_Up
[-]
  • pbr
Svar
(23-02-2016, 08:10 PM)KimT Skrev:
(23-02-2016, 03:54 PM)pbr Skrev: Som flere måske har bemærket - nogle af jer med et vist glimt i øjet - så har jeg endnu en gang skiftet ur !  Icon_blink

Det er altid med et glimt i øjet Peter - det ved du Icon_smil

Det ved jeg selvfølgelig godt - og alt bliver modtaget med samme glimt i øjet !  Icon_e_biggrin1
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Tillykke med den "hemmelige" klassiker.

Har altid set det som et dressur, men det må jeg vist tage op til revision igen, når jeg ser det sammen med "mili-bukser" som det også står godt til, tillykke med det flotte ur.
[-]
  • pbr
Svar
.......
Svar
Tillykke med uret, den ser godt ud til grønne bukser :-D gad vide om ikke en oliven grøn NATO rem vil passe godt til uret.

Jeg har selv overvejet den, nu endnu mere...

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
[-]
  • p.sebastian
Svar
(23-02-2016, 09:48 PM)tg Skrev: gad vide om ikke en oliven grøn NATO rem vil passe godt til uret.

Hmmm............. det skal jo næsten prøves !  Icon_smil
/Peter

Svar
Tillykke med uret!! Icon_party Icon_party
Jeg har også gennem snart flere år luret på den model.
Hvis ikke Basel overrasker med en stål Yachtmaster med gummirem eller en stål GMT med enten Coke eller PanAm keramisk lunette, køber jeg den inden længe!!!
/SK
Svar
Tak skal I have for lykønskningerne både i denne tråd og i tråden om "dagens ur" - jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med uret, omend jeg da må indrømme, at der lige går et par dage med at vænne sig til størrelsen .......... eller rettere til den "mindre profil" som uret har på håndleddet Icon_smil

Det gror dog mere og mere fast ! Icon_Up

I mellemtiden, så lad os holde en lille "fotofest" !! Icon_flag Icon_flag

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)