Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(31-01-2016, 07:59 PM)MIC Skrev: Jeg synes i al fald at det er svært at begrunde, at det skulle være dette der gør, at uret løbende fremskrives. Som køber vil jeg umiddelbart forvente at uret har den alder der angives (hvilket i min optik er noget andet end hvornår der gives garanti fra).
Går du til en AD er det helt normalt at ure ligger på lager i en given tid lige fra en dag til flere år og dateres i papirerne den dag det handles. Det er salgstidspunktet der står i papirerne og aldrig produktionsdato. Reelt vil du aldrig kunne kende produktionsdatoen når du køber et ur hos en AD. Og beder du AD´en bestille et helt nyt hjem til dig, kan det jo teoretisk sagtens være at uret har ligget på lager i flere måneder hos producenten.
•
(31-01-2016, 07:57 PM)KimT Skrev: Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg Mads løbende får LLD hjem, så mon ikke annoncen bare rettes til hver gang det bliver solgt og et nyt så hentes hjem. Idet uret er helt nyt og uden nogle brugspor kan man sagtens bruge "modelbilleder" og hele annoncen vil også være det samme med datoen som eneste ændring.
(31-01-2016, 07:59 PM)MIC Skrev: Jeg synes i al fald at det er svært at begrunde, at det skulle være dette der gør, at uret løbende fremskrives.
Se mit svar fra et tidligere indlæg citeret herover mht. til hvorfor TimeToWatch har ændret datoen
•
Svar: 17
Tråde: 3
Modtaget Likes: 4 i 2 svar
Givet Likes: 0
(31-01-2016, 08:08 PM)KimT Skrev: (31-01-2016, 07:59 PM)MIC Skrev: Jeg synes i al fald at det er svært at begrunde, at det skulle være dette der gør, at uret løbende fremskrives. Som køber vil jeg umiddelbart forvente at uret har den alder der angives (hvilket i min optik er noget andet end hvornår der gives garanti fra).
Går du til en AD er det helt normalt at ure ligger på lager i en given tid lige fra en dag til flere år og dateres i papirerne den dag det handles. Det er salgstidspunktet der står i papirerne og aldrig produktionsdato. Reelt vil du aldrig kunne kende produktionsdatoen når du køber et ur hos en AD. Og beder du AD´en bestille et helt nyt hjem til dig, kan det jo teoretisk sagtens være at uret har ligget på lager i flere måneder hos producenten.
Det kan jeg også godt se og forstå, men som anført i mit svar til "Badhamster" er forskellen jo her, at det angives at uret er fra 12/2015 (hvilket det jo ikke er). Måske det bare er mig, men jeg vil umiddelbart mene, at man ved denne fremgangsmåde fremstiller uret som nyere end det reelt er. Men som skrevet i starten kan det jo være almindelig kutyme og så er det jo bare mig der skal lære at forstå og begå mig på urscenen
•
Hvis han har nu har fået det hjem via en AD 12/2015 er det jo den dato han skal skrive. Ellers skal han gætte hvornår det er produceret (hvilket teoretisk kan være for to uger eller to år siden) - og det kan man jo ikke rigtig
Så ja, helt normalt
•
Svar: 17
Tråde: 3
Modtaget Likes: 4 i 2 svar
Givet Likes: 0
•
Anytime
P.s. Mads (ejeren af TimeToWatch) deltager også herinde, så det kan jo være han ser tråden og svarer.
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Husk du køber sælger før varen,
Så køb varen et andet sted hvis du ikke er enig med sælger i hans metoder.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Tror ikke du skal være bange for at handle med Mads.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Skriv til Mads. Så får du et svar  I sidste ende er det nok bedre end alle de gæt, der kan komme her i tråden - for andet end gætte, kan vi jo ikke omkring emnet
I øvrigt et dejligt ur, du har kig på. God jagt efter et eksemplar
De venligste hilsner, John
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Enig, handl trygt med Mads. De fleste af de gode ur-handlere herhjemme har en rimelig udskiftning af ure, også de helt nye, og opdaterer sikkert bare deres info til en given annonce fremfor at lave en helt ny.
Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
|