Svar: 17
Tråde: 3
Modtaget Likes: 4 i 2 svar
Givet Likes: 0
Kære alle
Jeg har gennem det sidste års tid set på et Longines Legend Diver på en meget anerkendt dansk ursalgsside. Uret er anført som nyt og med B&P fra en dansk forhandler. Endvidere er uret årgangsanført som fra 2015.
Jeg har imidlertid observeret, at uret i løbet af 2015 og nu 2016 er blevet mere og mere nyt. I starten stod det i underteksten anført som fra 2/2015 så skiftede det til 6/2015 og nu er det så fra 12/2015.
Jeg er med på at uret er nyt og ubrugt, men hvordan er egentlig ”reglerne” og jeres forståelse af om det er legitimt at et ur bliver ”nyere”?
Mv/MIC
•
Svar: 38
Tråde: 5
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 2
Hvordan ved du at det er det samme ur?
Hvis det er, så virker det lidt underligt ja.
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Det lyder som en meget bekvem evighedsgaranti.
Nu er Logines Legend jo "stangvare" så er du sikker på at forhandleren ikke blot har solgt flere i løbet af året (og måske bare genbrugt tekst og billeder)?
Hvilken forhandler er det?
•
Hvis du er 100 % sikker på at uret er det samme, så er det meget underlig. Send ham en email og spørg, så bliver du klogere. Det kunne jo være det som Stinger skriver forholder sig sådan - og tror ikke den pågældende "good guy" vil snyde. Men kan jo være åbne papirer og derfor kan uret i princippet blive yngre.
•
(31-01-2016, 07:08 PM)Black Seal Skrev: Hvis du er 100 % sikker på at uret er det samme, så er det meget underlig. Send ham en email og spørg, så bliver du klogere. Det kunne jo være det som Stinger skriver forholder sig sådan - og tror ikke den pågældende "good guy" vil snyde. Men kan jo være åbne papirer og derfor kan uret i princippet blive yngre.
Jeg kan ikke være sikker på at det er det samme, men det har stået på samme plads og med samme tekst/beskrivelse,bortset fra at det som anført er blevet yngre. Uret er fra Timetowatch og er der stadig. Det er jo en meget anerkendt forhandler (og utvivlsomt en "good-guy") og derfor undrede det mig også. Jeg har ikke kontaktet ham, da jeg først ville høre jeres mening, da det jo kunne være at det var en almindelig fremgangsmåde for ur forhandlere. Hvad betyder det at uret er med åbne papirer ?
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
At der ikke er stemplet og skrevet en købsdato på garantibeviset endnu.
Så længe uret er i produktion kan man i princippet vente med at udfylde papiret da garantien så først løber fra den skrevne dato.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg Mads løbende får LLD hjem, så mon ikke annoncen bare rettes til hver gang det bliver solgt og et nyt så hentes hjem. Idet uret er helt nyt og uden nogle brugspor kan man sagtens bruge "modelbilleder" og hele annoncen vil også være det samme med datoen som eneste ændring.
•
OK- åbne papirer - det giver også mening i relation til garanti, men det ændrer jo ikke ved at uret reelt er ældre.
Jeg synes i al fald at det er svært at begrunde, at det skulle være dette der gør, at uret løbende fremskrives. Som køber vil jeg umiddelbart forvente at uret har den alder der angives (hvilket i min optik er noget andet end hvornår der gives garanti fra).
Svar: 1,167
Tråde: 43
Modtaget Likes: 1,243 i 350 svar
Givet Likes: 2,218
Hvis man køber en nyt ur i en fysisk butik, så kan men jo i princippet heller ikke vide om det ar været til salg i f.eks. 3 år inden det blev solgt...
Mvh Danny
•
(31-01-2016, 08:03 PM)BadHamster Skrev: Hvis man køber en nyt ur i en fysisk butik, så kan men jo i princippet heller ikke vide om det ar været til salg i f.eks. 3 år inden det blev solgt...
Enig men hvis det var tilfældet og de skrev at uret var fra i år ville man da (med rette ?) føle sig en smule snydt?
Pointet er at man som køber vel må kunne forvente at uret (når det skrives) har den alder der angives ?
•