Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
(24-10-2015, 04:31 PM)Miwes Skrev: Når jeg skriver omkring mærket, skyldes det et nyt ur-indkøb, hvor jeg undre mig over mærket REVUE THOMMEN.
Det kan føres langt tilbage i tiden, men det virker som om at mærket ikke er særlig udbredt og mikromærke kommer det formodentlig ikke ind under, så hvad er forklaringen.
Først vil jeg gerne vise uret jeg har købt og her er der design-elementer fra ure, som vi kender. Uret er med skruekrone som man ser det med dykkerure og vandtæt til 300 meter. Værket er et ETA 2824-2 så her er der også styr på det. Når det kommer til viserne, som er "broad Arrow style", kunne det ligne noget fra Omega og det lille forstørrelsesglas sidder udvendig på glasset og har ikke meget forstørrelse at byde på, så "morfar luppen" som jeg kalder den, virker lidt u overflødig.

Uret er med sine 45mm et stort ur, men virker ikke sådan og ser ikke voldsom ud på håndledet, som man kunne forvente det med så stort et ur.
Lumen på dette ur, der har nogle år på bagen, er nærmest ikke eksisterende og her er det kun viserne der stadig har en smule tilbage og det holder ikke længe, så firmaet har ikke anvendt noget af særlig høj kvalitet formoder jeg.
Mit indkøb handler om at få et ur til mine remme på 24mm mellem lugs og havde først udset mig et andet ur, men er her på det sidste blevet ret glad for ure med højglans poleret kasse og denne er rigtig flot poleret. Remme bliver sat på med stifter og her er der ikke noget nyt, men der er to huller i hver side, så man kan tilpasse ved brug af forskellige tykkelse remme, gætter jeg på.
Jeg har sat en rem på uret i 24mm bredde og med spænde i samme bredde kan det virke lidt forkert og der skal nok en rem på uret i 24mm bredde, men med et spænde på 20mm, eller max. 22mm. Der fulgte to gummiremme med og disse passer fint i længde til mit håndled og er ikke i den dyre ende, men okay behagelige.
Som jeg altid gør når der er nyt ur, så skal der kigges lidt mere på mærket og hvad de har lavet gennem tiden, men synes ikke godt om deres hjemmeside der køre underligt og selvom der kan læses historie og andet, så er det meget begrænset og man får hurtig fornemmelsen af at mærket ligger i den tunge ende, men er det sandheden om mærket ???
Ved nogen af de garvede urtosser mere om mærket og er det blot et af mange mærker der aldrig er nået ud af skyggen. Det er helt okay at tale frit fra leveren, som man siger og jeg har det fint med uret som opfylder mit behov og det er købt til næsten ingen penge.
PS. deres hjemmeside
http://www.revuethommenwatches.com/
Lumen har ALDRIG været god på det ur. Heller ikke da det var nyt.
•
Svar: 5
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
(24-10-2015, 08:55 PM)maclerche Skrev: Under quartz krisen i 70'erne slog Revue, Vulcain, Phenix og Buser pjalterne sammen i håbet om overlevelse i selskabet M.S.R.(Manufactures D'Horlogerie Suisses Réunies S.A.).
Det var Vulcain der førte "Cricket" værket med ind i selskabet. På et tidspunkt i 80'erne er familien Ditisheim (Vulcain) helt ude af selskabet og Vulcain som brand ligeledes. Hele skidtet vælter engang i 90'erne Men Genopstår som Revue Thommen som fortsætter med at fremstille "Cricket" værket og hævder samtidig at være opfinder af dette værk!(det stod faktisk på deres website så sent som i 2013)
Hele boet efter M.S.R. bliver først gjort op i 1999.
I 2001 føler Bernard Fleury som er fra området hvor alle 4 brands havde hjemme at det er tid til at vække Vulcain til live. Han køber rettighederne til "cricket" værket samt værktøjer og nu står Revue Thommen helt uden et eget værk. Resten beskriver John ganske godt, det er desværre lidt som SCO cykler i Bilka…
Dit ur med 2824-2 værk er jo stadig et fint ur, men historien er jo væk…

Hej Henry.
Det passer slet ikke det du skriver for Revue Thommen har haft, og har stadig egne urværker også efter Vulcain mærket genopstod. Et af de værker de har brugt er GT 44 også kendt som Revue T44. Det er et værk der kommer i flere versioner som GT54 , GT 56 etc. Desuden havde de et GT12 m og 14.
Urværket T54 er fra 1968 og er brugt i adskillige Revue, og Vulcain ure og er konstrueret af MSR . Det er brugt helt indtil Grovana solgte Revue Thommen i 2012 /2013.
Grovana ejede desuden Revue Thommen fra 2001 til 2012. Nu er det en efterkommer af Gédéon Thommen, Andreas Thommen samt en urmager ved navn Roland buser der ejer Revue Thommen.
Urene bliver forøvrigt igen produceret i Waldenburg.
Så jo det er et mærke med en fin historie
der kan spores helt tilbage til 1853 og 1859 hvor Gédéon Thommen og Louis Tschooo overtog urfabrikken i Waldenburg. (Société d' Horlogerie á Waldenburg)
Forøvrigt ejer jeg selv et Revue Thommen Skeleton med et GT54 automatikværk.
I dag efter de nye ejere har overtaget producerer de selv egne værker, dog nogle andre end ovenstående nævnte. De hedder flg. i dag.: GTM 1124, 1353, 1697, 1698
Med venlig hilsen David
Sent from my SM-G928F using Tapatalk
(16-11-2015, 06:44 PM)Claus Tukjær Skrev: (24-10-2015, 04:31 PM)Miwes Skrev: Når jeg skriver omkring mærket, skyldes det et nyt ur-indkøb, hvor jeg undre mig over mærket REVUE THOMMEN.
Det kan føres langt tilbage i tiden, men det virker som om at mærket ikke er særlig udbredt og mikromærke kommer det formodentlig ikke ind under, så hvad er forklaringen.
Først vil jeg gerne vise uret jeg har købt og her er der design-elementer fra ure, som vi kender. Uret er med skruekrone som man ser det med dykkerure og vandtæt til 300 meter. Værket er et ETA 2824-2 så her er der også styr på det. Når det kommer til viserne, som er "broad Arrow style", kunne det ligne noget fra Omega og det lille forstørrelsesglas sidder udvendig på glasset og har ikke meget forstørrelse at byde på, så "morfar luppen" som jeg kalder den, virker lidt u overflødig.

Uret er med sine 45mm et stort ur, men virker ikke sådan og ser ikke voldsom ud på håndledet, som man kunne forvente det med så stort et ur.
Lumen på dette ur, der har nogle år på bagen, er nærmest ikke eksisterende og her er det kun viserne der stadig har en smule tilbage og det holder ikke længe, så firmaet har ikke anvendt noget af særlig høj kvalitet formoder jeg.
Mit indkøb handler om at få et ur til mine remme på 24mm mellem lugs og havde først udset mig et andet ur, men er her på det sidste blevet ret glad for ure med højglans poleret kasse og denne er rigtig flot poleret. Remme bliver sat på med stifter og her er der ikke noget nyt, men der er to huller i hver side, så man kan tilpasse ved brug af forskellige tykkelse remme, gætter jeg på.
Jeg har sat en rem på uret i 24mm bredde og med spænde i samme bredde kan det virke lidt forkert og der skal nok en rem på uret i 24mm bredde, men med et spænde på 20mm, eller max. 22mm. Der fulgte to gummiremme med og disse passer fint i længde til mit håndled og er ikke i den dyre ende, men okay behagelige.
Som jeg altid gør når der er nyt ur, så skal der kigges lidt mere på mærket og hvad de har lavet gennem tiden, men synes ikke godt om deres hjemmeside der køre underligt og selvom der kan læses historie og andet, så er det meget begrænset og man får hurtig fornemmelsen af at mærket ligger i den tunge ende, men er det sandheden om mærket ???
Ved nogen af de garvede urtosser mere om mærket og er det blot et af mange mærker der aldrig er nået ud af skyggen. Det er helt okay at tale frit fra leveren, som man siger og jeg har det fint med uret som opfylder mit behov og det er købt til næsten ingen penge.
PS. deres hjemmeside
http://www.revuethommenwatches.com/
Lumen har ALDRIG været god på det ur. Heller ikke da det var nyt.
Hej Claus.
Er du sikker på det ikke er en kopi du har fået. For der bliver lavet adskillige kopier af Revue Thommen ure!
Jeg har på 14 år et Revue Thommen med GT54 værk, og det går perfekt.
Hilsen David
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
"Hej Claus.
Er du sikker på det ikke er en kopi du har fået. For der bliver lavet adskillige kopier af Revue Thommen ure!
Hilsen David "
Hej David, vil du ikke være så flink og fortælle lidt om RT kopier, hvor de sælges, hvilke modeller der kopieres etc ?
"Kopier af Revue Thommen" lyder i de flestes ørerne spøjst og usandsynligt.
Men nej, det er faktisk yderst sandsynligt:
Jeg ved at i f. eks. Mellemøsten finder du kopier af Citizen, Seiko mm. og så er det kopier af nogle meget billige modeller som ikke produceres mere; primitive digitalure lavet af plastik.
Kopimarkedet stiller de varer til salg den lokale køberskær har råd til.
Blandt meget fattige mennesker er der status i at have et plastik digitalur som hedder "Citizen" på armen.
Det ville være spændende at vide, hvor i verden man dyrker Revue Thommen i en grad at det betaler sig at sælge kopier.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
(11-01-2016, 03:14 PM)RevueThommen Skrev: Hej Claus.
Hilsen David
Ja. 100 % sikker. Uret er nemlig åbnet og justeret hos tidligere Revue Thommen forhandler. Jeg har haft flere af modellen, og ingen af dem havde god lume.
•
(11-01-2016, 04:12 PM)Claus Tukjær Skrev: (11-01-2016, 03:14 PM)RevueThommen Skrev: Hej Claus.
Hilsen David
Ja. 100 % sikker. Uret er nemlig åbnet og justeret hos tidligere Revue Thommen forhandler. Jeg har haft flere af modellen, og ingen af dem havde god lume.
Ok så er alt jo ok. Kender ikke selv modellen. Hvilket værk er der i?
Hilsen David
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Den store på 45 mm har et ETA2824-2 Automatic
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
(11-01-2016, 03:14 PM)RevueThommen Skrev: Hej Henry.
Det passer slet ikke det du skriver for Revue Thommen har haft, og har stadig egne urværker også efter Vulcain mærket genopstod. Et af de værker de har brugt er GT 44 også kendt som Revue T44. Det er et værk der kommer i flere versioner som GT54 , GT 56 etc. Desuden havde de et GT12 m og 14.
Jeg har nok ikke udtrykt mig tydeligt nok. Det var "Cricket" altså alarm værket som de ikke længere kunne producere og tilbyde i deres sortiment!
•
(11-01-2016, 06:45 PM)maclerche Skrev: (11-01-2016, 03:14 PM)RevueThommen Skrev: Hej Henry.
Jeg har nok ikke udtrykt mig tydeligt nok. Det var "Cricket" altså alarm værket som de ikke længere kunne producere og tilbyde i deres sortiment!
Hej Henry.
Det lyder mere rigtigt;-) For det er en oprindelig Vulcain opfindelse.
Hilsen David
•
(11-01-2016, 03:41 PM)TioMalo Skrev: "Hej Claus.
Hilsen David "
Hej David, vil du ikke være så flink og fortælle lidt om RT kopier, hvor de sælges, hvilke modeller der kopieres etc ?
Jeg ved at i f. eks. Mellemøsten finder du kopier af Citizen, Seiko mm. og så er det kopier af nogle meget billige modeller som ikke produceres mere; primitive digitalure lavet af plastik.
Blandt meget fattige mennesker er der status i at have et plastik digitalur som hedder "Citizen" på armen.
Det ville være spændende at vide, hvor i verden man dyrker Revue Thommen i en grad at det betaler sig at sælge kopier.
Mvh. John
Hej John.
Jeg har fundet adskillige sider der sælger Revue Thommen kopier. Bl.a det "Open Heart" jeg har. De går for ca 250-300 $ hvilket jo er 10 gange under prisen.
Her er nogle eksempler:
http://www.watchreplication.com/replica-...watch.html
http://www.replicasfree.com/revue-thomme...20803.html
http://www.replicasfree.com/revue-thommen-watches.html
Det nedenstående billede forekommer også på sider hvor uret kan købes for 268 $ og uret mangler serie nr på urskiven. Har aldrig set et officielt billede fra Revue Thommen uden serie nr. men det kan være jeg tager fejl mht til serie nr
.
http://www.overstock.com/#/Jewelry-Watch...oduct.html
Hilsen David
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(11-01-2016, 10:11 PM)RevueThommen Skrev: (11-01-2016, 03:41 PM)TioMalo Skrev: "Hej Claus.
Hilsen David "
Mvh. John
Hej John.
Jeg har fundet adskillige sider der sælger Revue Thommen kopier. Bl.a det "Open Heart" jeg har. De går for ca 250-300 $ hvilket jo er 10 gange under prisen.
Her er nogle eksempler:
http://www.watchreplication.com/replica-...watch.html
http://www.replicasfree.com/revue-thomme...20803.html
http://www.replicasfree.com/revue-thommen-watches.html
Det nedenstående billede forekommer også på sider hvor uret kan købes for 268 $ og uret mangler serie nr på urskiven. Har aldrig set et officielt billede fra Revue Thommen uden serie nr. men det kan være jeg tager fejl mht til serie nr
.
http://www.overstock.com/#/Jewelry-Watch...oduct.html
Hilsen David
Serie nummer på skiven ?
Nu er jeg absolut ikke kender af RT ure, men hverken den diver som Michael har eller den "GMT-Chrono-diver" med Val. 7750 værk som jeg har ejet har haft skyggen af serienummer på skiven.
Men, oplys os David !
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
|