Showing Watches
(19-05-2015, 12:13 PM)peterkaa Skrev: Ang. 5
Så ville det faktisk være fint og kunne skabe noget konstruktiv debat, fremfor den omgang cirklejerk det tit ender med.

Det ligner en god tråd med plads til både tekniske og design indskud. Spændende
P.N.
Svar
Men hvorfor skulle man sige det? Hvad for du ud af det? Hvad for afsender ud af det?
Svar
(19-05-2015, 12:38 PM)Kristofferj Skrev: Men hvorfor skulle man sige det? Hvad for du ud af det? Hvad for afsender ud af det?

Førnævnte lidt mere konstruktive debat.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
(19-05-2015, 01:35 PM)peterkaa Skrev:
(19-05-2015, 12:38 PM)Kristofferj Skrev: Men hvorfor skulle man sige det? Hvad for du ud af det? Hvad for afsender ud af det?

Førnævnte lidt mere konstruktive debat.
And a little more truth.If you ask what people mean about your new watch,what does it matter if maybe one out of ten say they do not like it.Diplomacy is ok in some situations,but not all.And what the person gets out of it,is maybe something they have not considered,or overlooked.It is beyond the realms of credibility that everybody likes your new watch.So in my book,it is wrong not to give a honest opinion.You are doing nobody a service by telling little white lies.Imagine a world where you know the answer,before you ask the question Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg surfer bare rundt, poster det jeg har lyst til og debattere det jeg finder interessant. Poster artikler når jeg finder dem spændene og flasher alle mine nye ure, fordi det er fedt.
Kan ikke li forum nazister og folk der ensporet dyrker en hobby uden at give en skid for hvad andre end dem der deler lige præcis deres glæde synes.
Synes ofte dine indlæg (Willy) er uinteressante, men jeg læser dem dog alligevel.
Så kan man selv sætte svarene ind, hvor man synes det passer bedst.
Svar
1. How important is it for you,to show other members your newly acquired watches?

For mig personligt føler jeg, at det er givende at dele min glæde ved et nyt ur med andre og at modtage deres kommentarer.

Det giver mig følelsen af at være i et fællesskab omkring en gensidig interesse. 

2. Would you show us the same watch again and again?

Ja, hvorfor ikke ?? Man kan jo godt vise det samme ur frem i forskellige sammenhænge - og samtidig så har jeg da indtryk af, at de fleste sætter pris på billeder af ure, hvis man gør sig lidt umage med dem.

3. Do you contribute, by writing anything about watches,that you do not own?

Ikke så meget, som jeg har gjort, må jeg indrømme. Og det gælder sådan set både for ure, som jeg ejer eller ikke ejer - jeg har ganske enkelt ikke overskuddet til det og jeg skal indrømme, at min entusiasme for at bidrage på det plan, gik en del tabt under min tid som moderator på det gamle Urforum.dk.

4. Do you think it is important to tell someone that you like their new watch?

Om det er vigtigt, er vel et åbent spørgsmål - først og fremmest håber jeg da, de dem, der udtaler sig positivt om mine ure og om mine billeder, gør det fordi de mener det. Og jeg bliver da glad, når det sker.

Og når jeg selv føler det på den måde, så kan man også godt sige, at jeg mener, at det er vigtigt, at gøre det samme for andre. Men jeg gør det kun, hvis jeg mener det ærligt og det forventer jeg sådan set også gælder, når andre udtaler sig om mine ure.

5. Would you tell someone you did not like their new watch?

Der er jo mange måder, som man kan sige det på - og smag og behag er jo forskelligt. Jeg har ikke noget problem med at sige, at et ur ikke lige falder i min smag. Men jeg tænker mig selvfølgelig om, før jeg gør det, for jeg er jo ikke ude på at tage glæden fra en person, der har erhvervet et ur, som han selvfølgelig er glad for.

Så vil jeg hellere helt undlade at kommentere. Men hvis nogen beder om feedback, så har jeg ikke noget problem med at give det, ærligt men respektfuldt.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(19-05-2015, 05:34 PM)D.Sandberg Skrev: Jeg surfer bare rundt, poster det jeg har lyst til og debattere det jeg finder interessant. Poster artikler når jeg finder dem spændene og flasher alle mine nye ure, fordi det er fedt.
Kan ikke li forum nazister og folk der ensporet dyrker en hobby uden at give en skid for hvad andre end dem der deler lige præcis deres glæde synes.
Synes ofte dine indlæg (Willy) er uinteressante, men jeg læser dem dog alligevel.
Så kan man selv sætte svarene ind, hvor man synes det passer bedst.
Mr.Sandberg people are not nazis,because they know more than others about any subject.I learn something new on this site everyday.And i often learn it from people without any experience of watches.The real idiots are those who do not keep a open mind.And turn debates into something personal,when we are talking about watches.By making such a remark about what i write,you have turned a sensible debate into a personal debate.I have never done this,because i think it defeats the object of such a site.Maybe i find that what you write is not interesting.But believe me i would not tell you this on a public forum.Everyone has a right to a opinion.This is something that was fought over in the second world war.The real crime is people who just do not care.I care!
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Du stiller personlige spørgsmål, men vil ikke have personlige svar?
Svar
I would like to say that up to now,this debate has been most interesting for me.And i personaly have learnt a lot from all the different points of view,that have been expressed here.Keep them coming,because it is always something we can all learn from.
Svar
(19-05-2015, 06:32 PM)D.Sandberg Skrev: Du stiller personlige spørgsmål, men vil ikke have personlige svar?
No my questions are for everyone on this site.Because we can all learn from others points of view.Do you actually mean that asking people what they think is a personal question,on a public site? My questions are general questions,that you unfortunatly tried to turn into something else.I suggest we let people answer the questions,without personal remarks.Mr.Bean who i once met and talked with in a English pub would not approve Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)