Seiko SRP275J1
longrifle Skrev:Det er et Sinn 203 st.

Du glemmer prisen på urene Icon_mrgreen

Vil tillade mig at sammenligne mit seiko med f.eks.khs missiontimer automtic med eta 2824-2 værk. Ca. 850 euro. Har et missiontimer i quartz, og det er ikke så smooth og lækkert som seiko mht dykkerring og skruekrone .

Like i said your own experience is one thing . You cannot generalise . And like i said Seiko are very good value for money sometimes . So i am not forgetting the price Icon_e_wink I have written many positive reviews on Seiko watches . But i am not blinded by my enthusisam for them . And like i have said so many times , all brands make bad watches now and again .

Sinn watches are very popular in Japan by the way . Their service is second to none , and most of their watches are very good value for money . I have owned a couple of Sinns , and i liked them Icon_e_smile Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
En lille opdatering..

Efter en lille måneds tid, er uret faldet til ro på -1 sek. per døgn....Ret godt gået synes jeg. Foretrækker dog, at det vinder lidt, men 1 sek. per døgn kan jeg leve med Icon_e_biggrin

Har observeret, at glasset i uret må være behandlet med antirefleks coating som på visse Omega´er....minimalt med reflekser og genskin, ligesom urskiven fremstår knivskarp!

Thumbs up til Seiko!
Svar
En lille opdatering. Værket er 3 gange gået død kl. 2303 ifm. datoskift. Det har jeg så ikke oplevet før med automatic ure, men efter kontakt med sælger må jeg erkende, at dette Seiko værk kræver en aktiv livsstil Icon_e_biggrin eller at man lige manuelt trækker det op dagligt.

Det slår så stadig Casio quartz mht. præsision.....- 0,5 - 1 sek. per døgn.
Svar
En sidste melding: Satte uret d. 4. maj, og i dag d. 9. juni har det samlet tabt 8 sek. Det taber en smule om dagen, og vinder lidt om natten, når det ligger vandret, Så sat lidt foran, kan jeg vist næsten nøjes med at stille det ved sommer- og vintertid....

Det er ikke gået død kl. 2303 mere....Det skulle åbenbart lige køres lidt til.
Svar
Jeg kender ikke det værk der sidder i dit mekaniske Seiko, men jeg må indrømme at jeg stadig har til gode, at se et mekanisk Seiko ur der virker ordentligt. Marinemaster 300 er sikkert eet af dem der duer. Jeg har et SKX007J. Det har aldrig gået ordentligt. Jo, når det går, er det mere præcist end mange andre ure jeg ejer, men det går i stå ALT FOR HURTIGT, i forhold til den lovede gangreserve. Jeg har forsøgt at lege ryste-syg det meste af dagen, men intet hjælper. Måske har dit Seiko samme svaghed? Hvis det virker som det skal nu, er det jo fint. Jeg har opgivet mit SKX007J må jeg indrømme. Gider ikke blive ved med at "ryste det igang" i tide og utide (det kan ikke trækkes op med kronen). Desværre har jeg efterfølgende læst om andre med samme dårlige oplevelser med deres SKX007J, så jeg er åbenbart ikke den eneste. Et ETA 2824-2 (fra alpelandet) skulle man derimod aldrig gå galt i byen med. Et skrabet værk, men det virker.
Omega - Breitling - Sinn - Seiko - Citizen - Casio - Tiden står aldrig stille
Svar
İmage

Jo, så har du set den; en SKX007 fra 2009 som taber meget jævnt og præcist 2 sek. / døgn i 24/7 brug. Icon_e_biggrin
Stiller uret 1 min. foran og efter 2 måneder er den 1 minut bagud.
Oven i købet så rar at have på at jeg gik i sidste vinter 4 måneder med den - glemte helt mine Subs. Det med vandtætheden er naturligtvis 100% i orden.

Vh. John

PS. Tror dog gerne at ang. den her klokke med ret ufinished inhouse værk (verdens billigste, BTW), er der sluppet mange mandagseksemplarer ud fra fabrikken.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Ingen tvivl om, jf. mine egne erfaringer, at ETA2824 er lettere at trække op ved bevægelse af uret alene.

Jeg har lagt mit Seiko til ro efter at have rystet og shake´d det på håndleddet, så nu ser jeg hvad gangreserven er.
Svar
Tirsdag kl. 12:00 til torsdag kl. 09:49,05 = 45 timer, 49 minutter og 5 sekunders gangreserve.

I de sidste timer af dødskampen, vandt det 15-20 sekunder, som vel reelt skal trækkes fra gangreserven - hvis man skal gå i meget små sko Icon_mrgreen

Der er sgu´ ikke rigtigt noget der skuffer mig ved denne 1300 kroners klokke Icon_e_smile
Svar
Det er sgu godt gået af det urværk Icon_e_biggrin
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)