|
Seiko SRP275J1 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71) +--- Tråd: Seiko SRP275J1 (/showthread.php?tid=78148) Sider:
1
2
|
Seiko SRP275J1 - longrifle - 04-03-2013 Hej! Som ny herinde vil jeg lige præsentere mit seneste køb. Seiko military watch med tilhørende nato urrem (den behageligste jeg har prøvet indtil dato!) 4R36a værk, der som bekendt kan optrækkes med kronen og hackes. Købt hos Timemasteruk.co til kr. 1365 + 5 sek. per døgn out of the box, hvilket er langt bedre end mine to ure med ETA 2824 værker, der måtte hos urmageren og justeres. Det virker som et meget velafbalanceret værk, da urets placering ikke ændrer på præcisionen i nogen særlig grad. Mit Sinn 203 st. med Valljoux 7750 fra 2002 lå på +3 sek. out of the box. Uret er utroligt veldesignet IMO, og er en fryd for øjet, hvis man er til de mere operative ure. Jeg finder ikke værket grimmere end et 2824, selvom der er anvendt mere stål i det fremfor messing eller lign. i 2824. Jeg er i den grad tilbage til Seiko, efter at have købt et solar dykkerur sidste år. Det fungerer bare, og til priser, der sætter de schweiziske "fine" mærker til vægs. Re: Seiko SRP275J1 - bcmb - 04-03-2013 Hej Longrifle, Velkommen til forum, og tillykke med uret. Er det bare billederne der ser sådan ud, eller er skiven grønlig? Jeg kender ikke lige Seiko uværket deri, men hvis det er som de fleste Seiko 5 modeller, så er det ikke deres mest fancy værk, men et der holder. Nå hov, har lige googlet mig til at 4R36 principielt er et 7S26 modificeret til hack&wind. Det går man ikke helt galt i byen med, men du skal nok være heldig at have fået et ur med den præcision. Re: Seiko SRP275J1 - bcmb - 04-03-2013 ps. jeg ejer selv et Seiko SKX007 og et SNZG17, med hhv. 7S26 og 7S36, og de går vidt forskelligt. Mit SKX007 er jeg så heldig vinder det samme i løbet af dagen som det taber om natten på sengebordet, så det alt i alt ligger indenfor +/- 2 sekunder per døgn. Tilgengæld så går mit SNZG17 ca. 15-17 sekunder for stærkt per døgn, uanset hvileposition. Re: Seiko SRP275J1 - longrifle - 04-03-2013 Jep, skiven er olive green...I like Var selv forundret over præcisionen....havde en Seiko Diver med 7S26, og den var out of box helt i skoven...+30 sek./døgnet. MEN.....jeg elsker et billigt kvalitetsur, hvor jeg for 175 kr. kan få stillet det (mekanisk) præcist til +/- 2-3 sek. i døgnet, når det er gået til. En kollega har et Omega Planet Ocean chronograph til 45.000 kr. Bevar mig vel, det rammer ca. + 1 sek. per døgn. Men Seiko laver federe ure, er langt mere inovative og mest af alt: usnobbede! De holder sig ikke for gode til at lave ure til 3. verdens lande, og sprøjter modeller ud, som vi andre så kan samle op på det grå urmarked. Og kvaliteten er bare i orden. Re: Seiko SRP275J1 - bcmb - 04-03-2013 Ja, Seiko laver mange ure i en fornuftig prisklasse hvor "Value for Money"-faktoren er høj! Jeg vil dog ikke gå så langt at sige at disse ure er kvalitetsmæssigt sammenlignelige med Omega. Men Seiko laver andre ure som dog er deroppe af både pris- og kvalitetsmæssigt. Joepete eller andre Seiko kendere må byde ind med Grand Seikos fortræffeligheder. Ps. min grail er Omega Seamaster PO, og det var den også inden seneste James Bond film Re: Seiko SRP275J1 - longrifle - 05-03-2013 Nej, da bestemt ikke Men det vel mere hen i retning af smykke-faktoren, og ikke så meget mht. holdbarhed og funktion. Jeg er så mest til funktionelle ure til billige penge, så man kan skifte ud ofte Men hver sin lyst...og heldigvis for det! Re: Seiko SRP275J1 - willy - 05-03-2013 Seiko have so many models that it is impossible to put them all in the same bag . They make good and bad watches just like any other brands . I have owned a few Seikos including the Monster and the Marinemaster 300 . Seiko have one big problem , not many models hold there prices well compaired to Swiss brands . The finish on Grand Seiko watches is superb , but many other models are still a long way after in the finishing department compaired to many Swiss brands . The biggest market for Seiko is in the low range price market , where they are in my opinion unbeatable . But lets be honest most Seiko watches are not and never will be collector items . They are for the most cheap mechanical or quartz watches made for people who do not know much about watches and really do not care , as long as the bloody thing works Re: Seiko SRP275J1 - longrifle - 05-03-2013 Tja......er for så vidt enig! Jeg har dog ikke oplevet et ringe Seiko ur for alvor Klart, at Seiko ikke har de andres "smykke-faktor", men det er nok heller ikke målet med deres virksomhed. De tager så til gengæld in-house begrebet seriøst, hvor de schweiziske firmaer jo låner/køber fra hinanden og ETA/Swatch. Mit tyske Sinn består jo af et Schweizisk ETA værk, og kassen er heller ikke fra Sinn.....og Sinn er jo ellers lidt mere innovative end mange af de Schweiziske traditionsbundne firmaer. Re: Seiko SRP275J1 - willy - 05-03-2013 longrifle Skrev:Tja......er for så vidt enig! Jeg har dog ikke oplevet et ringe Seiko ur for alvorYour Sinn case is made of German U Boat steel if it is a U2 , and this is unique to Sinn . What you have personally experienced with Seiko watches has got nothing to do with the general standard of them . And believe me it has nothing to do with the Jewelery effect compairing middle or top Swiss brands with Seiko . And not all Swiss brands use ETA . And as a matter of fact ETA make calibers in all shapes and finishes . They have made without a doubt some of the greatest calibers in the watch world . And in that respect are more advanced than Seiko . I can hear that like me you are a Seiko enthusiast , but i think you have to look at them for what they are not what you would like them to be . They have never in all their history even been close to the great complications and advanced watches that the Swiss have produced . And that is something that even Seiko would admit . Willy Re: Seiko SRP275J1 - longrifle - 06-03-2013 Det er et Sinn 203 st. Du glemmer prisen på urene Vil tillade mig at sammenligne mit seiko med f.eks.khs missiontimer automtic med eta 2824-2 værk. Ca. 850 euro. Har et missiontimer i quartz, og det er ikke så smooth og lækkert som seiko mht dykkerring og skruekrone . |