Dagens ØV
Rigtig træls oplevelse!

For nogle år siden havde jeg et Cartier Santos til service hos Klaus Rygaard i Hørsholm. Da jeg fik uret tilbage gik der nogle dage, hvorefter uret gik i stå - viste sig at en skrue ikke var spændt ordentligt, hvorefter den var gået løs og havde sat sig fast ved rotoren. Klaus Rygaard monterede et nyt værk i uret UB da de åbenbart ikke kunne få ordentligt liv i det gamle igen, så alt i alt en meget positiv oplevelse!
MVH Jesper
Svar
Bjørn H. Skrev:1987 hos Klarlund/vesterbrogade,
første service for min 5513 Sub, købt i '84,
gjorde opmærksom på at jeg IKKE ønskede kassen poleret, ekspedienten noterede
pligtskyldigst ned, jeg gik hjem og ventede - 14 dage senere ringet op med beskeden
"dit ur er klar" - ind & hente dyret - kassen skam-pudset - tydelig erosion ved stifthullerne -
et sikkert tegn på at den bare er blevet holdt ind på en kludeskive.
Påpeger det overfor ekspedienten - får ret overlegent at vide at der SKAL poleres ved service. Betaler & cykler hjem pissesur.
Næste morgen - opdager dug på indersiden af glasset efter badet, ringer til Klarlund,
op på cyklen, ind med uret. Ekspedienten konstaterer at bagkassen ikke er skruet fast - - -
De er forhåbentlig og nok bedre nu. Men mærkelige fejl sker.
VH
Nicholas
Svar
Stinger Skrev:Det understreger jo blot at service ikke altid følger pris.

Jeg mindes også historien om, at en af chronoknapperne på KH's PP5980 faldt af(!) mens uret fortsat var ret nyt. Så fejl sker i alle prislag.

Hvordan tog butikken det? Var de selv enige i at det var sjusk samt at du skal have en ny urkasse?
Det minder mig om at der var engang, (vidst nok ikke mere), at Japanske biler, (især Toyota), var mere fejlfri end Mercedes, BMWer og Audier.

Nu er det måske de billigere Japanske ure, der er mere fejlfri end de dyre Swissbrand. Jeg ved godt at nogle få ikke mener at det jeg skriver nu kan basseres, men ud af 35 - 40 Japanske ure jeg fik solgt, (Seiko og Pulsar, kom ingen tilbage, hvorimod 3 Omegaer og 1 Certina ud af de 20 - 24 af disse mærker, der blev solgt fra min butik kom tilbage. Og de var alle under fabriksgarenti.
Det skal dog siges at kun 1 af de Japanske var mekaniks. De andre var quartz. Certinauret var Quartz chronograph og Omegaerne var mekansike.

Jeg konluderer ihvertefald at det går lidt for hurtigt med produktionen, og at de mekansike ure er mere følsomme end Quartzurerne. Mht. servicefejl, så skal de mekanikse jo også have flere serviceeftersyn end quartz og så er risikoen jo større for fejl.

VH
Nicholas
Svar
Bjarne Skrev:
Stinger Skrev:Det understreger jo blot at service ikke altid følger pris.

Jeg mindes også historien om, at en af chronoknapperne på KH's PP5980 faldt af(!) mens uret fortsat var ret nyt. Så fejl sker i alle prislag.

Hvordan tog butikken det? Var de selv enige i at det var sjusk samt at du skal have en ny urkasse?

Icon_rolleyes Icon_rolleyes

Efter først at have fortalt os at vi måtte have givet den et stort slag siden det trykmærke var kommet, måtte vi argumenterer for at det ikke var et trykmærke med en slibning, hvilket var ganske tydeligt, samt at der ved indlevering var udarbejdet en rapport over urets stand og at det ikke var nævnt, samt det Paradoks at vi skriftligt havde fravalgt polering da vi fik servicetilbud hvor poleringen fremgik som selvstændigt punkt, og det alligevel var foretaget, og sjovt nok kun på urkassen og ikke lænken.

Men jeg håber og tror at PP ikke vil leve med sådanne fejl og vil udbedre den med en ny kasse, alt andet vil jeg opfatte meget negativt.
Held og lykke. Jeg håber og tror at du har ret. Jeg er ked af det på jeres vegne. Det ur er jo s....dyrt Icon_e_sad
VH
Nicholas
Svar
Fortissimo Skrev:Ja-det er godt nok en sur oplevelse!!-tør man spørge hvad såden et PP-service egentlig koster??..

Hilsen Fortissimo...

Mener priserne er ca. 750 € for service og ca. 250 € for polering
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Lyder meget rigtig, jeg har næsten lige solgt et magen til som havde fået service ved Ole M for 6K.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Øv øv øv. Shit happens for alle. Men sådanne fejl skal bare rettes omgående og i dit tilfælde betyder det enten et nyt ur eller en ny kasse. For at du ikke skal vente i evigheder på, at uret skal frem og tilbage èn gang til, burde de give dig et nyt ur i stedet. Som du skriver, alt andet vil være endog meget meget negativt og slet ikke, hvad man burde forvente af et mærke som PP.

Lad høre fra dig, når du ved mere.

Hilsen Peter
Svar
Jeg var nede i forretningen igen i går fordi jeg ville fotograferer uret som dokumentation da PP serviceværksted fortalte at de havde fotograferet uret da det kom ind og skaden var på uret allerede der, men at de ville tilbyde mig en oppolering uden beregning - God service for en skade kunden selv har forvoldt Icon_e_wink

İmage
İmage

Imens jeg fotograferede uret og sad sammen med forretningens indehaver, skete der så bare det at en stift røg ud af lænken - se næste billede.

İmage

Det var ikke noget indehaveren af butikken var særligt stolt af, og hurtigt var telefonen på bordet og der blev ringet til PP og talt med store ord.

Det viste sig at de billeder som værkstedet havde taget var for og bag, så "desværre" kunne skaden ikke ses på billederne, så løsningen er nu blevet at de vil forsøge at finde en ny kasse på lageret i Geneve, men da uret er fra 1999 kan det måske blive svært, hvis ikke vil de forsøge at polere skaden væk, og hvis vi ikke er 100 % tilfredse med poleringen vil de få produceret en ny kasse efter de gamle tegninger u/b for os.

Jeg kan varmt anbefale forretningen Gomez y Molina i Marbella, de har virkeligt arbejdet for mig som deres kunde, meeennnnn PP serviceværksted i Barcelona, det er en ommer, en ting er at man laver en skade på uret og ikke får uret samlet ordentligt, men en anden ting er at forsøge at snyde kunden og ikke stå ved at man har lavet en graverende fejl, jeg håber der sidder nogen deroppe i service centret med meget røde øre.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Lyder godt.

Men vil du acceptere et forsøg på at polere en SÅ stor skade væk? Vil hele uret ikke blive "skævt"?

Min instruks havde været at de måtte finde en ny old stock kasse eller producere den. Hvis de polerer den forsvinder den skade som de selv har forvoldt jo ikke. Og stiften i lænken? Icon_rolleyes

Mon en service medarbejder har lånt det med på en bytur på Ramblaen?
Svar
Stinger Skrev:Lyder godt.

Men vil du acceptere et forsøg på at polere en SÅ stor skade væk? Vil hele uret ikke blive "skævt"?

Min instruks havde været at de måtte finde en ny old stock kasse eller producere den. Hvis de polerer den forsvinder den skade som de selv har forvoldt jo ikke. Og stiften i lænken? Icon_rolleyes

Mon en service medarbejder har lånt det med på en bytur på Ramblaen?

Har sagt at jeg ikke mener at det er realistisk med en polering da urkassen vil blive "skæv" og uret vil tabe voldsomt i værdi, men da de har afgivet det løfte at hvis vi ikke bliver 100 % tilfredse (hvad jeg har gjort opmærksom på at det ikke vil være realistisk at tro) vil de i så fald producerer en ny kasse, men mon ikke de selv kan se at det er nødvendigt når de får uret op igen.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)