Quality in watches
hannover_dk Skrev:Det er jo også klart, at man - hvis man går tilstrækkeligt mange år tilbage - hvor timelønnen var en helt anden - så kan man finde flotte sager - som idag - med lidt held - kan findes til under 5000 kr - i lommeure - f.eks.
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
jeg ved godt at graveringer ikke er alt, men bemærk dog også ex skruede chatoner og specielle finreguleringer
vh
Citat:
Amazing looking caliber John . If anyone made a caliber like that today it would cost a fortune Icon_e_smile Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
hannover_dk Skrev:İmage
İmage
İmage
jeg ved godt at graveringer ikke er alt, men bemærk dog også ex skruede chatoner og specielle finreguleringer
vh
willy Skrev:Amazing looking caliber John . If anyone made a caliber like that today it would cost a fortune Icon_e_smile Willy
Ja det er fra en tid hvor håndarbejde ikke kostede en bondegård - tydeligvis heller ikke i USA; og denne netop denne er lidt sjov med sit Paillard patent (1886) - som faktisk var et par år før IWC også fik patent på non-magnetic watches (1888 mener jeg) (og vi er så ca 80 år eller noget i den stil, før IWC Ingenieur hoppede op på armen Icon_e_biggrin )

Her lidt om patentet som både omfattede palladium hairspring og specielle ikke magnetiske fjedre - "for nørder only" resten hopper lystigt videre:

Paillard's Patents
During the mid 1880's a series of patent's for non magnetic alloys for balance springs and balances were granted to Charles-Auguste Paillard who had experimented with gold and palladium alloys. Pocket watches marked "Paillard’s patent" were made by the “Non-Magnetic Watch Co. of America” from 1887 and a history of the firm can be found in NAWCC Bulletin June 1990

In summary, Paillard’s patents are dated March 8, 1887, July 26, 1887 and June 19, 1888 in the United States and equivalent patents dated July 3 1886 and May 11, 1886 for Great Britain, France and Germany
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)