Allergi ved Omega ur ??
Hej
De fleste urmagere har faktisk små skin-lapper til at sætte bagpå urkasserne. Så er problemet løst, men lige hvor smart.... Icon_e_surprised
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Jeg har nikkel allergi.
Opdagede det for år tilbage ved en konstant sviende rødmen af et udslæt lige der hvor den obligatoriske Cowboy bukseknap sidder...i mit tilfælde altid LEE cowboybukser
Den bærer et logo på forsiden,i kobber tror jeg. mens bagsiden af knappen er af een eller anden legering, - formodentlig nikkel, som nu på 10ende år tilsyneladende for evigt har afsat et gråt mærke på mit smukke, men lidt rigelige maveskind.
Har afhjulpet problemet ved altid at knipse knappen af med en bidetang, og sy en knap af plastic, i passende størrelse i, i stedet.
Efter det ingen problemer...tror jeg Icon_cry

Er der mon andre der kan nikke genkendende til netop disse tilfælde, med denne type knapper?
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
alsendk Skrev:Er der mon andre der kan nikke genkendende til netop disse tilfælde, med denne type knapper?
Ja da - jeg har jo arbejdet med textile og fashion branding i masser af år - og du kan trygt regne med at de knapper er skyld i masser af røde allergimærker.

De produceres idag i hovedsagen på en STOR varitet af kinesiske fabrikker. Er man omhyggelig og har controlling på plads helt regelmæssigt, kan man kende kvaliteten, men ellers så kan det være alle mulige legeringer der standses ud til knapper og nitter og hva ved jeg - og JA de vil ofte indeholde nikkel. Samme kan mødes ho lynlåse - i jeans f.eks., her er det dog ofte de lidt billigere der ikke er ordentlig testet, da lynlåse ofte kommer fra nogel lidt færre leverandører. Nikkel allergi fra lynlåsen ser også lidt sjov ud
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)