Klarlund
Jeg har indtryk af at det ikke kun er Klarlund der fedter med at udlevere kataloger.

Hvis kataloger er blevet så dyre at man ikke kan give dem til kunderne har producenterne efter min mening fejlet.

Hvis ovenstående er rigtigt kan man tage penge for katalogerne og på den måde holde de "useriøse" væk. Ellers må man lave nogle billigere kataloger. Da jeg var en knægt drømte jeg om en svinedyr Accuphase forstærker fordi en forhandler havde været så venlig at give mig et katalog..... og minsandten om jeg ikke købte en da jeg fik mit første job. Det er jo regel nr. 1 som sælger: "Undervurder aldrig folks penge" der ikke er fulgt her.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
jkjaers Skrev:Da jeg var en knægt drømte jeg om en svinedyr Accuphase forstærker fordi en forhandler havde været så venlig at give mig et katalog..... og minsandten om jeg ikke købte en da jeg fik mit første job. Det er jo regel nr. 1 som sælger: "Undervurder aldrig folks penge" der ikke er fulgt her.

Accuphase havde jeg også hede drømme om i mine yngre dage som "hifi-bøf" Icon_smil
Svar
Hej

Jeg var inde hos Audi Fredericia, og jeg spurgte efter nogle kataloger, og jeg fik at vide at dem udleverede de ikke lige sådan da de var dyre, så gad vide hvor jeg køber min næste Audi hvis det bliver en Audi for det bliver absolut ikke i Fredericia, og mig og min familie har ellers købt mange nye biler, dengang man kunne købe Audi i Horsens, lidt off topic, men en lignende oplevelse.

MVH Peter
İmage
Svar
Grundlæggende kræver vi vel et vist mål af service, når vi skal lufte muldvarpeskindet.
Beløbsstørrelse og serviceoplevelse er nok særdeles individuelle størrelser.

Jeg har tidligere her på forum skrevet lidt om mit første, sidste og eneste besøg hos Klarlund i 1985. Her fik jeg i hvert fald ikke honoreret noget som helst.
Da jeg for et par år siden skiftede bilmærke fra Mercedes til VW, var jeg nok alt for godt vant til den upåklageligt udmærkede MB-service.
Måtte i 3 butikker, før jeg fandt en VW-forhandler, der opfyldte mit servicekrav.
Det er i min optik ikke i orden, at en sælger ikke gider lette måsen, når jeg tropper op i en i øvrigt tom butik og siger "Goddag, jeg vil gerne købe en bil".

Kan være, at jeg er for sart - når jeg en sjælden gang står for husholdningens indkøb, foregår det i Irma.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
@ Jette
Nej du er ikke for sart (med det forbehold jeg ikke kender sagen). Jeg tager f.eks. heller ikke de små både (for nu ikke at nævne navne) over sundet mere. En dag mig og en kammerat havde taget dem og skulle hjem blæste det en smule og selvom der reelt ingen fare var på færde gad de ikke sejle. Vi spurgte så venligt om vi kunne få halvdelen af returbilletten refunderet da vi så ville tage de store færger hjemaf i stedet. Næ, det kunne vi ikke, men vi kunne bruge den en anden dag. Right - og have et efterslæb på en halv returbillet indtil det samme sker igen om 20 år eller betale en enkeltbillet til højere pris. Sikkert en lille ting og det er ikke mange kr. det drejer sig om, omvendt synes jeg heller ikke vi forlangte noget som er himmelråbende urimeligt. Så dem tager jeg ikke med mere.

I øvrigt synes jeg det vil være helt reelt at tage f.eks. 10-20 kr. for et katalog. Altså en pris så det kun afspejler den reelle merudgift de har ved at give en potentiel kunde et katalog. Og det skal gælde uanset hvilken mondering man tropper op i, ellers er det ikke fair behandling af kunderne. Vi lever i miljøtider, så vil man have noget fysisk er det IMHO ok at betale for et tykt glittet katalog. Køber man noget samtidigt kan man sikkert godt få katalogerne gratis Icon_e_wink Og ellers kan man downloade det i høj opløsning på hjemmesiden.
De kataloger jeg rent faktisk gemmer er typisk dem, der var gældende på det tidspunkt hvor jeg købte tingen (hel generelt udtalelse, berører ikke kun ure for mit vedkommende) og ellers kun hvis de har en særlig interesse. Og ellers dem af anden interesse, jeg ikke synes betyder noget ikke at gemme fysisk, der er tilfængelige elektronisk (i sjældne tilfælde scanner dem) samt snapshots af interessante sider af fabrikanternes site ja, de gemmes på min NAS (=hjemmeserver) hvor de modsat en USB disk ligger trygt og godt og ikke sådan lige forsvinder ved et uheld om det er selvforskyldt eller ej.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar
Jeg har d.d, i anden anledning, talt med Michael fra klarlund, Vesterbrogade. Han beklager meget, hvis nogen har fået det indtryk, at det kun er "de udvalgte" der får udleveret kataloger. Deres politik er, at alle der kommer ind fra gaden og spørger efter kataloger, får dem. Det hænder dog engang imellem, at de løber tør, og så må man vente til de får nye hjem.

I øvrigt har jeg personligt i mange år altid fået en særdeles god service derinde, så mon ikke det er en lille svipser/misforståelse?

Mikael.
Svar
Har brugt Klarlund på vesterbrogade en del gange og har altid været imponeret over deres professionelle venlighed og imødekommenhed, så kan kun klart anbefale dem.

Men som alle andre steder kan der opstå en svipser eller en misforståelse, men det er sjældent og ihvertfald ikke noget som jeg har oplevet.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Jeg prøver at gå derind næste gang jeg er i København. Så må vi se om jeg uden videre kan få udleveret et Panerai og Rolex katalog.
Svar
Jeg har kun oplevet super service i begge afdelinger. For et par uger siden fik jeg et Panerai katalog og to PAM krans beskyttere med hjem.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg har brugt dem bunker af gange til alt muligt og umuligt(køb af ure, remme, service, hæfter, råd, snak mm), og der er SUPER service hver gang, og det er lige meget om det er en der ved hvem jeg er eller ej, så får man konge betjening hver gang.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)