Nu er jeg jo kraftigt forudindtaget - men ret beset er der vel tale om to meget forskellige ure typemæssigt ! Som Joepete meget rigtigt skriver, så er det et valg mellem klassisk eller "pop"

Og da det er dig, der skal gå med uret, så er det jo kun dig, der kan afgøre, hvad du selv er til ............ men personligt, så tror jeg, at 3536´erens stil er mere langtidsholdbar.
Fsv. angår kvalitet, så er lænkerne jo nok det samme - men hvis jeg skal være helt ærlig (uden at kende den nye, andet end ud fra artikler m.v.), så tror jeg, at du får meget mere håndværks- og forarbejdningsmæssig kvalitet i den gamle 3536. Her tænker jeg også på værket, der jo er meget kraftigt modificeret.
Igen udtaler jeg mig, uden at have haft mulighed for at sammenligne de to ure ved siden af hinanden. Men jeg mener, at det er et kraftigt fingerpeg, når man tænker på, at IWC angiveligt holdt op med at producere den gamle model, fordi den kostede for meget at producere i forhold til, hvad den var prissat til. Det er jo ikke sådan, at de nyere Aquatimere blev billigere i udsalg efter, at man gik bort fra 3536 - altså, har de i mine øjne kun kunnet justere ét sted........... kvaliteten !
Nu er jeg jo ikke urmager og udtaler mig derfor uden faglig vægt. Det kunne være spændende at høre, om de faglærte urmagere her på siden, er enig i denne betragtning !
Men helt ærligt - hvem kan modstå den klassiske skønhed i dette ur !!??
Klik på billedet for at få det i fuld størrelse !