Urdebatten / Urforum
IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? (/showthread.php?tid=74664)

Sider: 1 2 3

IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Nopanic - 17-09-2010

Jeg har jo som bekendt været på jagt efter et Aquatimer 3536, men som jeg sad og kiggede de forskellige salgssider igennem, kom jeg til at kigge lige lovligt meget på den nye Aquatimer, altså 3568.

Jeg er så begyndt at sammenligne dem lidt, kun ud fra billeder og sådan.
Men jeg kan sq ikke rigtig finde ud af hvad jeg syntes er fedest.

Ved selvfølgelig det af de er meget forskellige på størrelse og udseende, men hvad kan i eller sige om dem.
Lænken har det samme fede justerings system, som man kun bruger en gang, men det er svine fedt.

Jeg vil skulle betale ca det sammen for de to, men jeg kan ikke rigtigt bestemme mig, så hjælp mig med at komme med for og imod til disse ure.

IWC Aquatimer 3536
İmage

İmage

IWC Aquatimer 3568
İmage

İmage

Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Claus_K - 17-09-2010

Hvis det var en option ville jeg vælge den du allerede har - er helt vild med det "rene look", og de to kroner Icon_e_wink

Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Joepete - 17-09-2010

Som jeg ser det, så er det valget mellem "klassisk" og "pop" - i mangel af bedre udtryk - når der skal vælges mellem de to ure. Kan godt forstå fascinationen af modellem med det friske gule strejf, men bliver man mon ikke træt af det i længden (hvis du da overhovedet opererer med det "begreb" Icon_razz ) ? Omvendt, så kan ting jo også blive for klassiske (læs:kedelige), så jeg er - ligesom du - i syv sind med de to modeller Icon_redface

Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Nopanic - 17-09-2010

Claus_K Skrev:Hvis det var en option ville jeg vælge den du allerede har - er helt vild med det "rene look", og de to kroner Icon_e_wink
Det er det ikke Icon_e_smile Jeg tror jeg syntes at kransen er lidt for sårbar til mit behov.
Men klart et fedt ur,ingen tvivl.

Joepete Skrev:Som jeg ser det, så er det valget mellem "klassisk" og "pop" - i mangel af bedre udtryk - når der skal vælges mellem de to ure. Kan godt forstå fascinationen af modellem med det friske gule strejf, men bliver man mon ikke træt af det i længden (hvis du da overhovedet opererer med det "begreb" Icon_razz ) ? Omvendt, så kan ting jo også blive for klassiske (læs:kedelige), så jeg er - ligesom du - i syv sind med de to modeller Icon_redface

Men hensyn til det med farver, så tror jeg ikke det bliver for meget for mig, jeg har jo et Orange PO, og det er jeg på ingen måde træt af, kan godt lide lidt farve også. Men det er jo på ingen måde et "Must".

Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Jesper B - 17-09-2010

Jeg havde taget den nye - jeg synes aldrig at det skader med lidt farve...

Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - eag - 17-09-2010

Er problemet ikke lidt at du kun har set dem på billeder. jeg ved fra mig selv, at jeg aldrig kunne have fundet på at købe mit omega ref.2594.52.00 ud fra billeder. Det er et af de mest kedelige ure at se på. men da jeg så det i real life var det en helt anden snak. så nu sidder det godt på mit håndled.

Men ud fra de billeder du viser, ville jeg klart gå efter det gule. Jeg får et helt "trist/kedelig" fornemelse indvendigt når jeg ser det øverste. Men det er nok en helt anden fornemmelse at stå med det i hånden.

Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Joepete - 17-09-2010

Hvordan ville du selv holde de to modeller op mod hinanden, Nicolai ?

Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Jeremy - 17-09-2010

Hvis valget står mellem de to, så ville jeg helt klart vælge den øverste. Jeg synes lynetten ser lidt "billig" ud på den nederste, hvorimod lynetten på den øverste ser super gennemført ud. Det er dog bedømt ud fra billederne. Jeg har ikke set nogle af dem i virkeligheden. Fåes den nederste ikke også i andre farvekombinationer?

Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - ali - 17-09-2010

Nopanic Skrev:Jeg har jo som bekendt været på jagt efter et Aquatimer 3536, men som jeg sad og kiggede de forskellige salgssider igennem, kom jeg til at kigge lige lovligt meget på den nye Aquatimer, altså 3568.

Jeg er så begyndt at sammenligne dem lidt, kun ud fra billeder og sådan.
Men jeg kan sq ikke rigtig finde ud af hvad jeg syntes er fedest.

Ved selvfølgelig det af de er meget forskellige på størrelse og udseende, men hvad kan i eller sige om dem.
Lænken har det samme fede justerings system, som man kun bruger en gang, men det er svine fedt.

Jeg vil skulle betale ca det sammen for de to, men jeg kan ikke rigtigt bestemme mig, så hjælp mig med at komme med for og imod til disse ure.

IWC Aquatimer 3536
İmage

İmage

IWC Aquatimer 3568
İmage

İmage
Citat:
The 3536 is buy far the better buy.The finished caliber in this model is made with the old type of IWC finish and polish.IWC finish on their watches today is still good but nothing compaired to their older models.IWC changed their type of polishing and finish on their cheaper models a few years ago.I personaly think that the older models are made better. Willy the Wonderfull

Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Nopanic - 17-09-2010

Har du et billede af den gamle og den nye caliber ?