JLC - Master Black Memovox
ClausMøldrup Skrev:Hej Memovox fans,

jeg er blevet forelsket 90er modellen af Memovox med sort skive og glas bagkasse og cal. 916. Jeg har fundet et eksemplar til ca. 25.000.

Det er denne model, dog ikke dette ur... [url]"http://jlc.watchprosite.com/?show=forumpost&fi=2&pi=3586846&ti=577151" onclick="window.open(this.href);return false;">http://jlc.watchprosite.com/?show=forum ... &ti=577151[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Er det en fair pris eller hvad må det koste?

mvh

Claus Møldrup

Først bog fremmest VELKOMMEN til Icon_cool

Prisen er helt ok.
Modellen er super lækker, men vær opmærksom på de 37-38mm.
Det kunne være fint hvis du kunne prøve det på armen før du beslutter dig.
CFNISSEN har ret, det er ikke en model der ret tit er til salg, så du skal nok ikke vente alt for længe med at beslutte dig.

Lad os endelig høre hvad du beslutter dig for. Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Selvfølgelig VELKOMMEN til Icon_cool
undskyld det ikke lå i mit første indlæg Icon_redface
Svar
Så prøver vi lige med lidt billeder - af bagsiden, selvfølgelig...

İmage

İmage

Kan du så se at få det købt!

Claus

Svar
JLC GUF for øjene Icon_e_biggrin Icon_cool Icon_cool
hvad er de 2 små "dutter" på master control emblemet på første billed Icon_question
Svar
Jeg mener, at det er dimser, der holder 'gong-gongen' fast i glasset.

Læg også mærke til at det er to forskellige udgaver af samme ur. Det øverste er mit. Der er vist lavet lidt forskellige udgaver i den periode det blev lavet.

Claus

Svar
OK Claus takker for info Icon_cool
og skulle der være tvivl om min holdning (man vil jo nødig misforståes Icon_e_wink ) FEDT UR Icon_cool Icon_cool
Svar
jamen så er der jo ingen vej uden om !!!

Jeg prøvede faktisk uret på min rejse i torsdags, men da jeg ikke kendte modellen og var lidt bange for prisen så forlod jeg butikken efter en times overvejelser !!!, men efter både jeres udsagn og søgning på nettet, så tror jeg også prisen er ok.

Lyden er fantastisk som et rigtigt gammelt vækkeur Icon_e_wink rigtigt med størrelsen, men det må man leve med og jeg har tynde arme!!

Håber ikke det er væk.

tak for alle tilkendegivelserne.
Svar
Tillykke med uret Claus. Lækker sag og specielt glas bagkassen på memovox er en sjældenhed. De tidligere memovox´er brugte jo netop bagkassen som klokke, så vidt jeg husker. Er alarmen i samme klang som på dem med fast bagkasse? Desuden skønt med en informativ tråd herinde, hvor kombinationen af passion og ny viden er inkluderet Icon_cool Den slags "snaps" er der desværre langt imellem herinde efterhånden Icon_e_sad

/Mads
Svar
Hej Mads,

Nu ved jeg ikke hvilken af Clauserne du skriver til, men jeg kan da svare på noget af det.

I mine ører er alarmen lidt mere 'tynd'/'skinger' end i Memovoxer med fuld metalkasse. Den er heller ikke helt så høj.

En anden detaljer, der adskiller denne Memovox fra de andre er, at værket er manuelt. Du skal selv huske at trække det op.

Og ja, der er bestemt passion bag dette. Jeg har været fascineret af Memovox siden jeg var dreng, hvor jeg fik lov til at låne min fars' Polaris. Jeg synes, at det er en brugbar og anderledes komplikation i et ur - og det er noget, der er en specialitet for JLC.

Min lille samling omfatter indtil nu 5 Memovox-varianter, men der er jo utallige at jage. God lille hobby...

Claus

Svar
cfnissen Skrev:Jeg synes, at det er en brugbar og anderledes komplikation i et ur - og det er noget, der er en specialitet for JLC.

Min lille samling omfatter indtil nu 5 Memovox-varianter, men der er jo utallige at jage. God lille hobby...

Claus

Hej Claus

Jeg deler bestemt også din fascination for denne komplikation. Jeg har ikke selv endnu en Memovox, men er startet med deres gamle storebror fra 1920'erne til 1930'erne:

JLC Ados ⑧:

İmage

På denne model sidder klokke "strengen" dog rundt om værket.

Jeg håber en gang at kunne få lov til at se din samling af JLC'er. Et GTG med JLC som emne kunne bestemt være interessant...

De bedste hilsner
BobT
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)