Svar: 9
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Memovox fans,
jeg er blevet forelsket 90er modellen af Memovox med sort skive og glas bagkasse og cal. 916. Jeg har fundet et eksemplar til ca. 25.000.
Det er denne model, dog ikke dette ur... [url]"http://jlc.watchprosite.com/?show=forumpost&fi=2&pi=3586846&ti=577151" onclick="window.open(this.href);return false;">http://jlc.watchprosite.com/?show=forum ... &ti=577151[/url]
Er det en fair pris eller hvad må det koste?
mvh
Claus Møldrup
•
jacob jensen
Unregistered
Uden at være helt sikker vil jeg mene at med tilbehør er det en rimelig pris
modellen er mig bekendt ikke så nem af finde.
Ejeren af uret du linker til er også her på siden du kunne evt PB ham
jeg har mødt ham personlig et behageligt menneske med en stor JLC viden,han kan helt sikkert fortælle dig mere om priserne
Uret/modellen er rigtig lækker og oser af den (syntes jeg) klasse som JLC besidder
•
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
Hej Claus,
Det er mig, som Jacob henviser til (tak for de pæne ord, Jacob).
Det er et superlækkert ur, som er ganske eftertragtet blandt jlc-'fanatikere'. Det er den eneste Memovox-model med glasbagkasse og endda ikke fremstillet i synderligt mange ex.
Du finder mere info om værket mv. længere nede i den tråd du linker til - se efter indlæg skrevet af Amanico/Nicolas. Han er en gal franskmand, der ved utroligt meget om jlc.
Eneste ulempe er, at det er lidt småt i størrelsen ift. nyere ure - men det er bare så lækkert med den glasbagkasse!
Prisen er bestemt ikke helt skæv - og du skal slå til. De har det med at forsvinde hurtigt. Jeg mener, at jeg gav nogenlunde det samme for mit eksemplar.
Skriv bare, hvis du har flere spørgsmål.
Claus
•
jacob jensen
Unregistered
Se da ramt vi lige det som forummet gør godt
måske vi skulle holde et GTG for alle som har lyst men med JLC som den sort tråd
Det var utroligt behageligt/hyggeligt da vi mødes Claus med HG
•
Hej Jacob,
Ja, det var en god aften. Et JLC-GTG kunne da være sjovt...det er nogle damn lækre ure.
Claus
•
jacob jensen
Unregistered
Det må vi se om vi ikke kan få sat op en dag
vi her i tråden bliver nok hurtig enig om hvor JLC skal ligge på listen
Hvor stor er modellen 37mm
og er der en special historie bundet op på den også med tanke på at den er den eneste med glas bagkasse
•
Jeg mener, at det er 37mm. Kender desværr ikke grunden til at detver det eneste m glasbagkasse.
I linken som Claus givet kan man også finde produktionstallene. Ganske sjovt.
•
jacob jensen
Unregistered
OK fed side er dog ikke super til at finde rundt på den,
er der billeder af den 855 deep sea alarm derinde som din franske ven snakker om den ville jeg gerne se
•
Hej Jacob,
Han har en mega-samling - herunder også en række Memovox med sort skive. Se her:
http://jlc.watchprosite.com/?show=forump...647496&s=0
Pas på...du får JLC-abstinenser ved at kigge på den link
Claus
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
cfnissen Skrev:Hej Jacob,
Ja, det var en god aften. Et JLC-GTG kunne da være sjovt...det er nogle damn lækre ure.
Claus
Ja det var en super aften
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•