gmt 61
Fra vores Malaysiske ven Orchis blog:

[url]"http://3.bp.blogspot.com/_O_sITn3l_c8/StoQcKPmx9I/AAAAAAAABQw/_40DjehaMwM/s1600-h/1675+Ortope.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://3.bp.blogspot.com/_O_sITn3l_c8/S ... Ortope.jpg[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

(Det er den lille plet over "Swiss")

Mvh Henrik
Svar
Hej drenge.
Så lykkedes det endeligt. Jeg håber at billederne er close-up nok, til at eksperterne kan bruge dem.

İmage

İmage

İmage

İmage

Mvh. JMJ
Svar
Fine billeder. Jeg er ikke ekspert i ældre Rolex ure, men det ser da flot ud med den patina som de ældre Rolex modeller ofte får Icon_e_smile
vh Hans Henrik
Svar
Jeg er heller ikke ekspert men jeg synes skiven ser flot og rigtig ud med gilt skrift, exclamation mark prik, ring omkring minut markører og så disse time markører der er trukket en anselse ind mod centrum af skiven. Der er sikkert nogen der ville spørge om ikke time markørerne er redone men det tror jeg bestemt ikke de er. De er karakteristiske for perioden hvor de ser sådan lidt skrumpede ud. Det kunne have været rart med lidt bedre billeder. Kronen på skiven er ikke nem at se og så synes jeg viser længderne er meget forskellige. Jeg vil mene de bør gå ud til minut ringen.
Du har så ikke den oprindelige krans hvilken trækker ned men jeg tror fortsat du har et 50k ur.
Det kunne være interessant at høre hvad serienummeret er. Skiven er ihvertfald korrekt for 1961.
Spændende GMT!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
hej drenge.
klaus du har ret , billederne kunne sikkert godt blive skarpere .
der er aldrig blevet skiftet viser , minut og sekund viseren går
ud til minut stregerne og ikke selve ringen
uret er fra juni måned 1961 , serie 694746
det er det eneste ur min gamle far gået med
og jeg gav 20 k for det.
jeg har for nydeligt fået et bud på 75 k, hvilket
sikkert er et godt bud, men jeg vil ikke sælge .
mit næste ur skal være et daytona, så føler jeg at
er færdig med rolex, og kunne måske så se på omega.
mvh jmj.
Svar
hej drenge .
sekund viseren går ud til ringen , minut viseren går ud til minut stregerne .
mvh jmj.
Svar
Billederne bekræfter det du allerede har skrevet. Det er et ganske fint GMT. Mht. prisen vil jeg mene markedsprisen er max. 50 k. Jeg fandt tilsvarende til salg for hhv. 45 k og 48 k, som ovenikøbet sikkert kunne handles lidt ned. De har været oppe omkring 75 k for godt et-to år siden, så kan du få det endnu ville jeg skyde det af og købe et af de to andre Icon_e_wink Så har vi lige affektionsværdien, som jeg ikke ved hvor meget betyder for dig?

Uanset hvad er det et fint GMT man ikke lige ser hver dag Icon_cool

/Mads
Svar
hej drenge .
mads affektionværdien betyder alt, da min far desværre ikke
bliver ret meget ælder .
uret skal mine to piger arve.
gad vide det koster om 20 / 30 år .
mvh jmj.
Svar
j
mj Skrev:
hej drenge .
mads affektionværdien betyder alt
.
Det er det eneste totalt uerstattelige ved sådan et ur, så nyd det
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej jmj.
75k får du med sikkerhed ikke for uret i dag. Det skal da så være med papirer og æsker.
Hvad uret er værd om 20-30 år? Godt spørgsmål. Det er slet ikke sikkert det er noget værd ud over affektionsværdien. Under alle omstændigheder skal du tænke dig godt om ved evt. service. Der må ikke udskiftes skive og visere.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)