|
gmt 61 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: gmt 61 (/showthread.php?tid=72957) |
gmt 61 - jmj - 28-11-2009 hej drenge . jeg har været heldig,at købe min fars gamle gmt 1675 cal 1560 fra 1961 med radium skive gilt dial ,skarpe krone beskytter og en prik ved kl 6 . for at have noget at skifte med har jeg i sidste måned købt en sub 16610,det er et rigtigt flot ur,men kan best lide det gamle gmt hvad koster så dan et gmt fra 61? Re: gmt 61 - KlausM - 28-11-2009 Hej, det kommer helt an på stand og hvor oprindelig urets enkelte synlige dele er. I flot stand og uden box/papirer kan den godt være 50k værd og også mere. Det må være fedt at overtage sådan et ur fra sin far selv om der skal betales for det. Kan du ikke vise billeder af uret? Mvh Klaus Re: gmt 61 - Clubman - 28-11-2009 Hej, og velkommen til Det lyder til, at være et par gode ure, du har at skifte rundt med Det bliver vist meget nemmere, at vurdere for ”eksperterne” her inde, hvis du kan vise nogle "close up" billeder, af ur og tilbehør Ps. Her vejledning til "upload" af billeder: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=8418" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=6&t=8418</a><!-- l --> Re: gmt 61 - Mads Gjødesen - 29-11-2009 GMT PCG ligger fra 30-60 k uden box/papirer og ca. 1/3 oven i hvis det følger med. Standen er alt afgørende. Lyder til at være den korrekte gilt minute tracker skive. Så umiddelbart kan den koster alt fra 40-80 k afhængigt af stand. Har den den gamle oprindelige nittede lænke? Smid et par billeder. Skive og kasse er vigtige så et par gode close up billeder tak /Mads Re: gmt 61 - jmj - 29-11-2009 hej drenge . og tak for jeres hurtige svar. jeg skal nok få taget nogle close up fotos til jer, kan oplyse jer om at papir og box er desværre smidt ud under en flytning . selve uret har fået en ny pepsi krans,den gamle er fuldstændig slidt men jeg har gemt den ,og så har den fået et nyt plexi glas selvfølgelig originalt . lænken er en jubilee med folde led, men jeg har en nyere lænke på da den gamle river hårene af armen,den skal i øvrigt også repareres Re: gmt 61 - Henrik H - 29-11-2009 Mads Gjødesen Skrev:GMT PCG ligger fra 30-60 k uden box/papirer og ca. 1/3 oven i hvis det følger med. Standen er alt afgørende. Lyder til at være den korrekte gilt minute tracker skive. Så umiddelbart kan den koster alt fra 40-80 k afhængigt af stand. Har den den gamle oprindelige nittede lænke? Mads, Mener du ikke at man bør tillægge det en vis værdi, at skiven beskrives med en lille prik klokken 6? Bestemt ikke uvæsentligt for værdien Mvh Henrik Re: gmt 61 - Mads Gjødesen - 30-11-2009 Jo den skivevariant med prikken er mere værd end den uden. Jeg er ikke GMT ekspert, men forskellen ligger vel på 5-8 k. /Mads Re: gmt 61 - jmj - 30-11-2009 hej drenge . det virker lidt svært at ligge billeder ind i dette forum . men jeg prøver,så glæd jer. ang. det gamle gmt ,så kender jeg ikke andre der har et magen til er det sjælden . MVH jmj. Re: gmt 61 - Henrik H - 30-11-2009 Der er lidt forskellige meninger om betydningen af den lille plet. Skiven kaldes populært for den med ”exclamation point” – fordi det ligner et udråbstegn (!) De eksisterer på skiver fra 1960/1961 - +/-. Der var for nyligt en større debat om dem og skiverne med såkaldt underline – en streg midt på skiven. Der kom ikke nogen konklusion på debatten, men det blev påstået at de to karakteristika markerede overgangen fra radium til tritium. Er ikke nødvendigvis uenig med Mads’s vurdering, men en gilt skive med den lille prik vil, som hovedregel, indbringe en merpris i forhold til en almindelig gilt skive. Mvh Henrik Re: gmt 61 - dreamwatch.dk - 30-11-2009 Henrik H Skrev:Der er lidt forskellige meninger om betydningen af den lille plet. Skiven kaldes populært for den med ”exclamation point” – fordi det ligner et udråbstegn (!) Henrik kan du ikke smide et billede af det med "priken", er ikke helt med på hvad det er for noget (er lidt ny med vintage Rolex, og vil suger til mig) |