Strøtanker om Mark II
De er forskellige i en samling som din - helt absolut -

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
bestemt ikke for ens.

Jen mener de fleste urtosser er ret detaljeorienterede og således naturligt finder netop detaljer interessante.

Jeg holder meget af at lave såm udstillinger...

alle mine Cross hair skiver...

alle Seamaster 30'ere...

alle Pie Pan skiver...

Men også også par - eller 3 ens - fx.

samme ur i stål og guld
samme ur i topstand og i ringe/almindelig stand
samme kasse med forskellige skiver

mulighederne er jo uendelige - og det er der der gør det morsomt at have mange ure!

vh baun
Svar
Baun Skrev:bestemt ikke for ens.
Jen mener de fleste urtosser er ret detaljeorienterede og således naturligt finder netop detaljer interessante.
................... forkortet .............
vh baun
Jamen du rammer jo plet.
... Du skrev engang et rigtig godt indlæg om en samlings bredde og tyngde. Oven i købet rigt og mageløst illustreret.
Det lagde jeg mig meget på sinde.

Den "vifte" eller bredde, der er temaet for min samling, er ved at være der, godt nok noget tynd sine steder.

Så betænkeligheden var nok, at det var for tidligt, at "bygge" tyngde på.
Men metoden bliver nok, at slå til når noget dukker op, hvad enten det tilføjer bredde eller tyngde.
... Så må jeg jo finde mig i, at samlingen midlertidigt bliver "lidt gumpetung" i den ene ende Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Geodoc Skrev:Så betænkeligheden var nok, at det var for tidligt, at "bygge" tyngde på.
Men metoden bliver nok, at slå til når noget dukker op, hvad enten det tilføjer bredde eller tyngde.
... Så må jeg jo finde mig i, at samlingen midlertidigt bliver "lidt gumpetung" i den ene ende Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Ja det tror jeg - De ure dér hænger ikke på træerne - det er præcis derfor de er så samlerværdige - og dukker der noget spændende op inden for spektret - og er det OK i pris - så må man hugge til - også selv om samlingen måske kan tabe en anelse balance - det kom kompenseres senere - det tager tid, men sådan er det bare

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Geodoc

Jeg synes at du skal gå efter en Speedmaster MarkII, med racing dial, den er i stål og passer perfekt ind i din samling, derimod passer den i guld stål ikke så godt ind i din samling. Icon_e_surprised

MVH Peter
Svar
Hej Geodoc

Nu har jeg solgt min Speedmaster Mark II med racing dial, men jeg synes at du burde være aktiv herinde igen, da vi savner dine meget korrekte og uddybende indlæg. Icon_e_sad

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)