Nye ure til samlingen, Omega & Certina
Baun Skrev:John - er du ikke lidt rundhåndet med 0-erne.

Man kan vel nok finde Certina Chronografer fra ca 3-5000 kr i pæn stand. Det samme for Tissot!

Og Omegaer fra 7-8000 kr.

vh Baun
Jo for pokker et nul for meget 3 -400 euro skulle det hedde - sorry - det er nu rettet i mit første indlæg

Jeg tror ikke du hitter meget Omega kronograf for 7-8000 kr hvis det skal se pænt ud, men du har da helt ret om Certina og Tissot og en del andet i kolonehjul til 7-8000 - ja også til 2.500 til 3.500 dkk i chrom

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Så har jeg forsøgt mig med lidt billeder af Omegaen.....

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
det slap du jo rigtigt flot af med tak
Besøg min blog om ure!
Svar
igen fede billeder - og i en god kontekst.

Flot ur også og flot som du får spillet i skiven frem.

vh Baun
Svar
Stort tillykke. To fantastiske ure med masser af smæk for skillingerne. Det sorte Seamaster er i mine øjne også langt flottere end 007 udgaven. Dine nyerhvervelser har rykket dig en horologisk klasse op Icon_cool

Du må have hul på vintage kronograferne, som John kan fortælle dig meget om. Der er masser af spændende ure som faktisk ikke koster alverden (2-7.000 kr.)

Men slip endelig ikke tanken om vintage Jaguar. Jeg er selv stor fan, men prismæssigt ligger de i den tunge ende, så har kun én i samlingen Icon_e_wink

/Mads

İmage
Svar
I Guder hvor den smuk - så perfekt design - så tilpasset - så rendyrket - så meget et barn af sin tid - hele årsagen til at gå vintage i ure eller biler.
Tingene fungerer naturligvis mindst ligeså godt idag, men charmen for pokker?

Jeg har hørt om din bil men ikke set din før - Var man bare ugift og havde større garage og pengepung - Gerne i den farve (bilen ikke pengepungen) - alternativt racing green -

Kan du ikke i off topic smide samme billede og lidt billeder af interiøret - sæder og instrumenter og gear stang?

Ja - undskyld - naturligvis er det off topic - men det kommer så sent i tråden at det ikke ødelægger den og for at komme on topic er jeg enig i at den seamaster vores trådfar har købt, er langt renere end 007 og at en Certina DS first er fantastisk value for money at lægge ud med (måske det ur der giver mest for pengene i mekanik faktisk)
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:I Guder hvor den smuk - så perfekt design - så tilpasset - så rendyrket - så meget et barn af sin tid - hele årsagen til at gå vintage i ure eller biler.
Tingene fungerer naturligvis mindst ligeså godt idag, men charmen for pokker?

Jeg har hørt om din bil men ikke set din før - Var man bare ugift og havde større garage og pengepung - Gerne i den farve (bilen ikke pengepungen) - alternativt racing green -

Kan du ikke i off topic smide samme billede og lidt billeder af interiøret - sæder og instrumenter og gear stang?

vh

Jeg har desværre ikke så mange billeder liggende og den er pt. gemt godt ad vejen til vejret bliver bedre. Men den er med sort læder interiør. Har et sløret billede af instrumentbrættet inkl. et vintage ur, så den kan jeg da lige poste. Også her uden det bliver off tropic... Icon_e_wink

John jeg har jo ingen kone og er stadig en stor knægt, så der skal være plads til lidt sjov (både når det gælder biler og kvinder Icon_e_wink ). Man lever kun en gang... Icon_cool

Det sjove er så at jeg falder for vintage mekanik fra 60´erne, om det så er biler eller ure. De kunne noget dengang man ikke kan i dag. Men det er nu alligevel lidt underligt at man imponeres af ting, der er laver 10-15 år før man blev født.

Sorry Klaus det var ikke for at stjæle din tråd.

/Mads

İmage
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg har desværre ikke så mange billeder liggende og den er pt. gemt godt ad vejen til vejret bliver bedre. Men den er med sort læder interiør. Har et sløret billede af instrumentbrættet inkl. et vintage ur, så den kan jeg da lige poste. Også her uden det bliver off tropic... Icon_e_wink

John jeg har jo ingen kone og er stadig en stor knægt, så der skal være plads til lidt sjov (både når det gælder biler og kvinder Icon_e_wink ). Man lever kun en gang... Icon_cool

Det sjove er så at jeg falder for vintage mekanik fra 60´erne, om det så er biler eller ure. De kunne noget dengang man ikke kan i dag. Men det er nu alligevel lidt underligt at man imponeres af ting, der er laver 10-15 år før man blev født.

Sorry Klaus det var ikke for at stjæle din tråd.

/Mads

İmage
OK vintertid og garage - men jeg synes nu ikke det er så mærkeligt at ex 50 eller 60er ting fanger stadigt. (eller andre år) Design er noget der flytter sig konstant (jeg har i 35 år arbejdet med "branding" noget med at markedsføre eller om man vil reklame) og nogle få fra hvert år10 bliver suveræne i mine øjne. En jaguar E, En PH5 for at tage noget simpelt - Wegner - naturligvis kan man lave møbler der er flotte i 2007 - men
ting afspejer deres tid, og når det kommer til rent "design" så er tiden uden betydning for kvaliteten. Det sixtinske kapel, pyramiderne, eller nyere E type og PH eller wegner eller B&O - har en umiskendelig kvalitet. Ikke bare noget "eksperter" udnævner dem til, men noget tiden og efterspørgelsen viser mere end noget andet.
Naturligvis er et Comex rolex ikke retfærdiggjort af andet end lige præcis samler værdi, men de der design iconer er da - og holder på sigt vel også bedst (uden at starte diskutionen om aktier kontra ure igen Icon_e_smile )
Besøg min blog om ure!
Svar
Hey!

Tillykke med de to nye ure. Rigtig gode billeder af Omega´en Icon_e_biggrin.
Det var dit første Omega ikk ?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)