Nye ure til samlingen, Omega & Certina
Så fik jeg købt et Omega Seamaster OG et Certina DS First, begge automatiske. Peter Halse i Horsens gav mig en super fin pris på begge!

İmage

Er nu oppe på 4 automatiske, 2 kinetiske og en hel masse quartz.

İmage

1 Omega, 1 Jaguar, 2 Certina, 3 Tissot og 5 Seiko, plus 12 der ikke kunne blive plads i min, i øvrigt nye, ur boks.

İmage

Tak for handlen, Peter. Det bliver helt sikkert ikke sidste gang jeg kigger forbi. Skal nok også have et Tissot Automatic og måske et Tag Heuer....

Hilsen

Claus Tukjær
Svar
Det er godt nok to lækre ure du der har fået købt dig! Rigtig stor tillykke! Glæder mig til at se dem "in real life" til næste ur-træf! Icon_e_smile
Svar
Man skal bare lige finde billederne....

Det er en flot samling - men mangler du ikke lidt Vintage for lige at sætte perspektiv Icon_razz

Jeg har selv flest Vintage, men synes det er sjovt at se dem sammen med få nyere ure - det forlæller jo også historie.

vh Baun
Svar
Har du ikke lyst til og tage et par "close-up" billeder af urene? Kunne især godt tænke mig og se nogle flere billeder af Certina'en...

Hvordan kan det egentlig være at du ikke købte James Bond modellen? Var det ikke den du helst ville ha' eller skiftede du mening da du så den?
Svar
Tillykke med de to, begge er rigtig lækre ure syntes jeg!

Jeg må give Baun ret, nu må du igeng med noget vintage. De mærker du har koncentreret dig om har alle en masse lækkert indenfor vintage!
Svar
Stort tillykke du. Støtter tanken om vintage - men du skal lede mellem chronografer og omkirng 1970 hvis de skal passe ind i den type din smag tyder på

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Snakkede med Peter omkring blå kontra sort. Sort er måske pænest i længden. Jeg havde jo heller aldrig kigget på Omega med køb for øje før, så da jeg så denne udgave var jeg ikke i tvivl.

Desuden var det også den eneste med det "gamle" værk tilbage. Prisen har, trods alt, også betydning.

Vintage.... Jo, måske..... Burde nok besøge Baun i Nyborg på et tidspunkt og lade mig inspirere.

Det er en spændende tanke at have, Omega, Certina, Tissot som Vintage. Med hvad med Jaguar og Seiko? Er der noget interessant Vintage at finde der?

Hvor meget skal jeg forvente at give for en flot og velholdt Vintage Chronograf?

Jeg prøver at tage lidt flere billeder senere.
Svar
Jeg ville absolut holde mig til de tre du nævner først og lade Seiko og Jaguar kommer i baggrunden. Seiko er solidt, og kan naturligvis indgå i en samling, men du har bedre værdi i de tre andre mærker

Vintage kronograf: Kig efter kolonnehujuls kronografer - f.eks Valjoux 22 og 23 eller Landeron 39 . - Venus 170 (undervisere ved kl 12 og 6 i stedet for det normale med 3 og 21) f.eks med to ekstra visere - eller Valjoux 72 hvis du vil ha tre subdials

I chrom (køb kun hvis den er pæn) kan du på ebay.de fnde dem omkring 3-400 Euro - i rent stål noget dyrere - og i store mærker som ex Omega (eller rolex) MEGET dyrere

Søg og giv dig god tid
Risikoen for at det er pirater eller kopier er ret begrænset når du kommer tilbage i 1970 og før. Størst fare i de kendte mærker hvis man vil have at alt er originalt

vh
vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
John - er du ikke lidt rundhåndet med 0-erne.

Man kan vel nok finde Certina Chronografer fra ca 3-5000 kr i pæn stand. Det samme for Tissot!

Og Omegaer fra 7-8000 kr.

vh Baun
Svar
Måske jeg skulle "nøjes" med alm. Vintage. Der kan jeg jo godt finde Omega til 3000-4000 kr., ifølge Baun.....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)