Svar: 10
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Er anti-refleks coatingen på glassets overside dermed fjernet, eller er det blot ridserne i coatingen der er poleret væk?
Efter hvad jeg har forstået, har Planet Ocean AR coating på både over- og underside af glasset.
Har poleringen påvirket AR-virkningen?
vh
LP ;o)
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Så vidt jeg kan se så er det kun ridserne som er fjernet eller blevet mindre. Jeg synes ikke det ser ud som om at AR coatingen har taget skade. Så vidt jeg kan se er den der stadig. Jeg har også læst at PO'en skulle være coated på indersiden af glasset, så jeg tror det er rigtig nok.
Har du haft samme problem som mig LP, med at der kommer små ridser i overfladen ved hverdags brug?
•
Svar: 10
Tråde: 2
Jeg har netop bestilt et PO og forventer at have det i løbet en uges tid.
Jeg har overvejet lidt for og imod PO'en efter at have læst om "problemet" med AR coatingen i en anmeldelse på en engelsk side. Anmelderen nævnte den dobbelte AR coating og argumenterede for det tåbelige i at "ødelægge" det ridsefri glas med en coating som får ridser ved alm. brug...
Jeg har vurderet, at jeg enten må leve med ridserne eller få fjernet coatingen - dog uden at vide hvordan sådan en coating kan fjernes eller hvad det vil koste at få den fjernet af en prof.
Derfor er jeg meget interesseret i dine erfaringer.
•
AR coatingen skulle jo være forholdsvis nem og fjerne. Jeg har læst at den kan fjernes med en dremel mini-sliber og det produkt der hedder "Brasso" eller "Polywatch". Jeg ved dog ikke helt hvor meget lyst jeg har til selv at gøre det. Jeg skal forbi min forhandler imorgen og der har jeg tænkt mig og spørge ham til, hvad det koster, hvis han skal fjerne den for mig. Som du selv nævner er det jo fuldstændig tåbeligt og købe et ur med ridsefrit krystal glas og så skal man alligevel gå og være nervøs for at ridse det.
Du kan prøve og checke denne hjemmeside - [url]"http://www.oysterworld.de/1/index.htm">http://www.oysterworld.de/1/index.htm[/url] - Der er et punkt der hedder "Polishing The Acrylic Crystal" hvor det bliver vist hvordan man polere et krystal glas op.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Hold en dremmel væk fra opgaven hvis ikke du er en ren Leth
Polywatch - brasso - og som du ved Tandpasta med slibemiddel, løser småridserne - og tager ikke den store tid - og nu hvor du har metal rem, er det jo til at skylle bagefter.
Efter en tid vil coatingen sikkert være borte hvis du bruger brasso eller polywatch, men tag det stiller og roligt hen ad vejen og lad være med at focusere forvoldsomt på det.
Surt hvis det ses i alm brug, men flip ligegyldigt hvis man skal holde uret skråt op mod en lampe i 47,5 grads vinkel og anskue gennem forstørrelsesglas
Vi er så glade for vores ure at små detaljer ind imellem kan forstyrre for meget.
Ja jeg synes det er tåbeligt at lægge en ridsebar coating uden på et ikke ridsebart glas - dybt godnat faktisk - men giv giv tid, så løser dig sig med lidt poleringer
vh
•
Svar: 259
Tråde: 39
hrj med jer jeg har et omega ur fra 21-04-2005 det er blåt dt er 42mm det er kun brugt til fester det vil h´jeg gærne sælge vis der er nogle mit tlf . er 21750104 hilsen peter
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
peter g Skrev:hrj med jer jeg har et omega ur fra 21-04-2005 det er blåt dt er 42mm det er kun brugt til fester det vil h´jeg gærne sælge vis der er nogle mit tlf . er 21750104 hilsen peter
Hej Peter,
Forum er tiltænk diskussioner om ure og ikke til salg af ure - der henvises du til "Køb / Salg" fanebladet, hvor du kan indrykke en salgsannonce.
Mvh
# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 83
Tråde: 10
Problemet med ridser i uret, er for mange, nok det at de ved ridsen er der og så ser man det selv, men som skrevet tidligere i tåden, så er det flip ligegyldigt hvis man skal holde det i en vinkel af 47,5 grader for at se det
Har et Certina med en "fejl" på skiven men tror jeg er den eneste der kan se det
•
Jeg må tilstå, jeg kan ikke se ridserne på mit ur uden og skal sidde og lede lidt efter dem, problemet er bare at når jeg ved de er, så
sidder jeg og leder efter dem.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jamen så hold dog op med det

- Prøv i en lup og se om ikke der også er lidt ridser i kassen - og slid nedenunder + din nye lænke - bare vent til du har haft den på 14 dage - så skal du se ridser ved låsen o.s.v.
Den slags som skal ses ved at sidde og dreje uret under en lampe skal man lade være med at ærgre sig over - ure er brugsting - ellers skal de blive i en samler vitrine
vh
•