AR coating
Nu har jeg gået med mit nye PO i nogle dage efterhånden og til min store overraskelse kan jeg se at der allerede er kommet nogle bitte små ridser i glasset. Det skal lige siges at jeg kun har haft det på i min fritid og jeg har været meget forsigtig med det synes jeg selv. Alligevel er glasset altså blevet ridset. På et andet forum har jeg læst mig til at det er pga. den anti-refleks (AR coating) behandling som uret har fået, ikke er særlig "hård".

Jeg har også læst at man skulle kunne fjerne denne coating og dermed også ridserne, men hvordan gøres det bedst og er der nogle ting man skal være opmærksom på? Jeg vil MEGET nødig komme til at lave en skade på uret. Kan man evt. få en urmager til og fjerne belægningen og hvad koster sådan et "indgreb"?

Synes det er lidt træls at man ikke kan bruge uret uden og skulle bekymre sig om at det bliver ridset. Det er bl.a. derfor man har købt et ur med safir eller crystal glas. Mit Seiko Velatura har jeg haft på, på arbejde igennem de sidste to måneder og der er ikke én eneste ridse i glasset...
Svar
det er lidt mærkeligt for jeg har haft midt po i ca 2 år og ikke en ridse,jeg bruger det også kun fritiden
har også hørt at coatingen skulle være blød
men måske forskelige årgangene
men jeg ville tro de var ens Icon_e_confused

vh dennis
Svar
prøv lige at smøre lidt tandpasta på - lad det køre rundt og rundt og rundt i et par minutter med let tryk med fingeren, skyl af og se om det gør noget som helst positivt - så kan du jo køre lidt videre- Det kan absoolut ikke gøre noget ved glasset, men måske hvis det er helt småting i coatningen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er faktisk lidt interesant det du nævner der bsa. Jeg har nemlig læst det samme på andre fora. Tilsyneladende er der nogen som uanset hvad de gør ved deres PO ikke får nogle ridser i glasset, mens andre har det samme problem som mig. Det kunne tyde på at der er forskel på årgangene, mht. coatingen. Nåmen, det var måske værd at prøve hannover's råd. Det vil jeg overveje, er bare en smule nervøs for at komme til og gøre noget galt. Hmmm...what to do? Icon_e_smile
Svar
Jeg kan sige du ikke kan skade glasset med tandpaste, men du kan MÅSKE udjævne ridser eller fjerne ridser hvis coating en blød.Du kan jo starte med bare at køre i 10-20 sek og se om det gør spor forskel, og hvis du synes det gør - til det lidt positivere, så en tur mere
Det kan fjerne små ridser i acryl ur glas (findes også special produkt Polywatch som er bedre - dyrere, og nok næppe at finde i dit hus
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Har brugt mit i 5 dage, som jeg nu-en-gang bruger mine ure... De bliver ikke skånet eller taget hensyn til...

Jeg har ikke fået nogle ridser i mit glas(7-9-13)...

Til gengæld fik jeg min Sub 16613 tilbage fra service fra Klarlund i juli med en lille ridse i glasset over E'et mellem kl 12 og 1.... Da jeg med det samme sagde det, fik jeg at vide, at de er meget forsigtige med urene. Der blev ringet til værkstedet, som intet havde at tilføje.... Jeg fik tilbudt rabat på et nyt glas, men afslog.... ( det har siden irriteret mig hver gang jeg betragter uret, jeg kan ikke lade være med at se ridsen. Måske skulle jeg have taget imod tilbuddet???) ups!! lille sidespring!!!! SORRY!!! Icon_redface

PO'en sidder som en drøm på armen; ingen omstilling har været nødvendig!!!!

MVH

SK
/SK
Svar
hannover_dk Skrev:Det kan fjerne små ridser i acryl ur glas (findes også special produkt Polywatch som er bedre - dyrere, og nok næppe at finde i dit hus

Nu har jeg bestilt en tube Polywatch så må vi se om det kan klarer jobbet. Icon_e_smile
Svar
Prøvede du en god tandpasta. Forskellen mellem det og polywatch er efter min mening bare at man skal glide noget længere med tandpastaen. Det er naturligivis slipemidlet der virker. (med en god myntepaste bliver uret det der i fagkredse kaldes "som MINT condition" - nej glem det pjat, men tandpasta kan virkeligt klare acryl og måske også coatings)

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej DonWerner,

Jeg er spændt på at høre hvad resultatet af poleringen bliver.
Husk at opdatere os andre ...

Hilsen
LP ;o)
Svar
Jeg prøvede det forleden dag og til min store overraskelse virker det faktisk nogenlunde. Det er ikke alle ridserne som er blevet fjernet, men langt de fleste af dem er væk nu og de der er tilbage kan faktisk ikke ses med det blotte øje. Man skal i hvert fald virkelig sidde og lede efter dem for at få øje på dem. Så tak til hannover_dk for det lille råd! Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)