Ægte eller hvad?
Tjooo... Jeg tror da at der jævnligt bliver kørt et parti falske Rolex´er over med en vejtromle, men det er sikkert svært at komme det til livs. Men om folk vil have et fake ur, er jeg sådan set ligeglad med. Jeg forstår dem ikke, da glæden ved at se på uret, ikke kan være den samme.

Men hvad jeg bestemt ikke er ligeglad med, er at nogle idioter forsøger at sælge dem videre som ægte.

Da jeg gjorde fjolset der havde auktionen på qxl opmærksom på, at uret var uægte, og sendte ham linket til diskusionen på denne side, havde han alligevel den frækhed, at kræve at jeg stod ved mit bud Icon_rolleyes Han skulle sku hellere undskylde 1000 gange, og være glad for, at han ikke bliver meldt, hvilket man skulle gøre. Det ender med at han alligevel får solgt uret til en eller anden stakkel.

Noget andet er, at man som "ny" pr. automatik begynder at mistænke alle og enhver der vil sælge et ur. Rimeligt ubehageligt, at man er nødt til at bede om flere billeder osv. før man tør lægge pengene.

Mvh

Jasper
Svar
norman Skrev:Tjooo... Jeg tror da at der jævnligt bliver kørt et parti falske Rolex´er over med en vejtromle, men det er sikkert svært at komme det til livs. Men om folk vil have et fake ur, er jeg sådan set ligeglad med. Jeg forstår dem ikke, da glæden ved at se på uret, ikke kan være den samme.

Men hvad jeg bestemt ikke er ligeglad med, er at nogle idioter forsøger at sælge dem videre som ægte.

Da jeg gjorde fjolset der havde auktionen på qxl opmærksom på, at uret var uægte, og sendte ham linket til diskusionen på denne side, havde han alligevel den frækhed, at kræve at jeg stod ved mit bud Icon_rolleyes Han skulle sku hellere undskylde 1000 gange, og være glad for, at han ikke bliver meldt, hvilket man skulle gøre. Det ender med at han alligevel får solgt uret til en eller anden stakkel.

Noget andet er, at man som "ny" pr. automatik begynder at mistænke alle og enhver der vil sælge et ur. Rimeligt ubehageligt, at man er nødt til at bede om flere billeder osv. før man tør lægge pengene.

Mvh

Jasper

Hej Jasper,

Præcis af de grunde du nævner, er der et sub-forum her på sitet, der hedder "Good guys/Bad guys", hvor folk spørger om andre kendskab til folk og forretninger.

Men som det er sagt tidligere - køb sælgeren og/eller få uret verificeret hos en forhandler inden køb. Det plejer at fjerne skidt fra kanel.

# GT

P.S. Desuden endnu en grund til at udbredde kendskabet til dette site. Også selvom folk hører til i "et-urs-gruppen".
Svar
men alligevel skal man altid checkke uret man køber/betaler, hvis man ikke handler med en man kender eller har et bekræftet godt ry herinde!

Jeg anbefalede en jagtkammerat til at købe en Omega Speedmater som var til salg herinde. Efter nogen snak og prisdiskussion var de klar til at handle, men da min kammerat forlangte at handlen skulle afsluttes hos en urmager der kunne verificere uret, bakkede sælger ud (jeg ved ikke hvorfor men det er lidt dubiøst)! Så vær oppe på dubberne!

Så vidt jeg kan se står uret nu som solgt, så mon ikke det er trukket ud - men det kan selvfølgelig også være at sælger bare har fået et bedre bud samtidigt, man skal ikke dømme for hurtigt!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)