Rolex GMT "Clint Eastwood"
Herlig side (rolexsamler.dk) du har lavet, Mikael! Den har jeg brugt et par kopper kaffe på...

Er det ikke sådan et Clint-Rolex du står og mangler til samlingen? Eller hvad er dit næste Rolex-mål.. Er bare nysgerrig..

Mvh

Nikolaj
Svar
Nikolaj V Skrev:Herlig side (rolexsamler.dk) du har lavet, Mikael! Den har jeg brugt et par kopper kaffe på...

Er det ikke sådan et Clint-Rolex du står og mangler til samlingen? Eller hvad er dit næste Rolex-mål.. Er bare nysgerrig..

Mvh

Nikolaj

Tak Nikolaj Icon_e_biggrin Tænk at du har haft tid til det når du bor i Paris ....fantastisk by !

Ja jo sådan en Clint GMT var ikke uint. Men jeg har netop anskaffet mit "næste mål" en vintage Explorer ...ref. 1016. Jeg poster billeder af den lidt senere i aften.
Svar
Anonymous Skrev:
Nikolaj V Skrev:Herlig side (rolexsamler.dk) du har lavet, Mikael! Den har jeg brugt et par kopper kaffe på...

Mvh

Nikolaj

Tak Nikolaj Icon_e_biggrin Tænk at du har haft tid til det når du bor i Paris ....fantastisk by !

Ja jo sådan en Clint GMT var ikke uint. Men jeg har netop anskaffet mit "næste mål" en vintage Explorer ...ref. 1016. Jeg poster billeder af den lidt senere i aften.

Og jeg glemte at logge ind ... Icon_rolleyes
Svar
Super, det vil jeg glæde mig til at se!

Jo, en fed by er det - men der ryger hurtigt en masse penge på vin og mad når jeg går uden for døren... Og det går jo ud over min ur-konto.. he he..

Det sner iøvrigt sidelængs hernede nu.. Pariserne er i chok - de kan ikke snakke om andet..

Nå, en god ur-aften til alle!

Mvh

Nikolaj
Svar
Nikolaj V Skrev:Super, det vil jeg glæde mig til at se!

Jo, en fed by er det - men der ryger hurtigt en masse penge på vin og mad når jeg går uden for døren... Og det går jo ud over min ur-konto.. he he..

Det sner iøvrigt sidelængs hernede nu.. Pariserne er i chok - de kan ikke snakke om andet..

Nå, en god ur-aften til alle!

Mvh

Nikolaj

I lige måde Icon_e_smile

Ja det er de nok ikke alt for forvente med ... sne altså.

Her i København ligger der en 15-20 cm. som kom væltende ned for nogle dage siden. Det fryser også godt ...minus 10 grader ca. Så foråret er for alvor IKKE kommet til Danmark ..og gør det nok ikke foreløbigt.
Svar
For forskellen mellem 1570 og 1575 er, at 1575 er indikerer, at der er tale om et værk med dato, mens 1570 indikerer at der er tale om et værk uden dato. Men de to værker er identiske. Rolex brugte en gang imellem 1570 værket i GMT´en - lidt ligesom at 5512 sometider havde en bagkasse fra 5513.

Men det gør kun uret mere specielt.
Svar
Mr 5512 Skrev:For forskellen mellem 1570 og 1575 er, at 1575 er indikerer, at der er tale om et værk med dato, mens 1570 indikerer at der er tale om et værk uden dato. Men de to værker er identiske. Rolex brugte en gang imellem 1570 værket i GMT´en - lidt ligesom at 5512 sometider havde en bagkasse fra 5513.

Men det gør kun uret mere specielt.

Det er rigtigt at forskellen på de to er dato eller ej. Cal. 1570 har derfor ikke været anvendt i GMT-Masteren (ref. 1675) da GMT-Masteren som bekendt er forsynet med datovisning. For evt. pålidelig reference, så tjek dette link: http://www.oysterworld.de/calibers.htm

Mht bagkasser er der også den omvendte historie, nemlig at en meget stor del af Submariner ref. 5513 fra begyndelsen af 1980'erne og frem til produktionen sluttede i 1989 var forsynet med bagkasser med inskriptionen 5512.

Det skyldtes, at man havde en del bagkasser til ref. 5512 til overs efter at denne model udgik af produktion. Da bagkasserne til 5512, 5513 og 1680 er identiske, valgte man at "bruge lageret" op. Min 5513 fra 1989 har fra fabrikken en bagkasse med inskriptionen 5512.

Da jeg på et tidspunkt overvejede at få skiftet bagkassen på en ref. 1680 fik jeg oplyst, at jeg så måtte være forberedt på, at der ville stå 5512 i den nye bagkasse og ikke 1680 som i den gamle ...ja sådan er der så meget ... Icon_e_wink
Svar
Nu har jeg altid haft den ide som der bliver skrevet at Rolex GMT Clint Eastwood har fåret det navn fordi at den er båret
af Clint Eastwood i en Dirty Harry film.

Men nu har jeg søgt på “ Næsten” hele nettet, og har fundet
et par sider hvor de har registeret alle de film hvor et Rolex
bliver båret eller er med i.

Men har ikke kunne finde en side hvor de har registeret
at Rolex GMT ”Clint Eastwood” skulle være med i disse film.

Så jeg fandt to Dirty Harry film hvor jeg heller ikke selv
kunne se Clint Eastwood have det på.

Så det er mærkeligt men nej det er ikke rigtigt at Clint Eastwood har et Rolex Clint Eastwood på i disse film.

Nu er jeg ikke til guldure men skulle lige prøvet det på hos da jeg var forbi Bo Mølbakog det er faktisk super flot når det komme på.

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson
Svar
Nu har jeg altid haft den ide som der bliver skrevet at Rolex GMT Clint Eastwood har fåret det navn fordi at den er båret
af Clint Eastwood i en Dirty Harry film.

Men nu har jeg søgt på “ Næsten” hele nettet, og har fundet
et par sider hvor de har registeret alle de film hvor et Rolex
bliver båret eller er med i.

Men har ikke kunne finde en side hvor de har registeret
at Rolex GMT ”Clint Eastwood” skulle være med i disse film.

Så jeg fandt to Dirty Harry film hvor jeg heller ikke selv
kunne se Clint Eastwood have det på.

Så det er mærkeligt men nej det er ikke rigtigt at Clint Eastwood har et Rolex Clint Eastwood på i disse film.

Nu er jeg ikke til guldure men skulle lige prøvet det på hos da jeg var forbi Bo Mølbakog det er faktisk super flot når det komme på.

HMMM ... kunne det ikke være at det var filmen FIRE FOX at han render rundt med det der slurp!!! ur mmmm dejligt ur raaaaaa ...

venlig hilsen Rene lykkelig ejer at et sub non date
Svar
Jo det kunne godt være Rene men den har jeg ikke set. ( endnu) Icon_e_biggrin

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)