Opfølgning på mit tidligere tråd vedr. GMT-Master II
Den der kan ikke fikses. Skiven kan ikke "drejes" i forhold til kassen. Det er selve graveringen der er graveret skævt i kassen. Så enten må du leve med det, hvilket jeg er sikker på du bliver tvunget til da garantien ikke dækker den slags, eller også må du flippe uret af og finde et der er alignet 100 %.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Den der kan ikke fikses. Skiven kan ikke "drejes" i forhold til kassen. Det er selve graveringen der er graveret skævt i kassen. Så enten må du leve med det, hvilket jeg er sikker på du bliver tvunget til da garantien ikke dækker den slags, eller også må du flippe uret af og finde et der er alignet 100 %.

/Mads

Hvorfor dækker garantien ikke en fejl hvor der er graveret forkert?
Svar
Fordi Rolex ikke anser det som en fejl.

Jeg har set masser af små imperfektioner ala dette. Mine egne Rolex har selv flere hvis man virkelig funder loupen frem.

Rolexs værker er bundsolide og næsten uden fejl. Resten er som med så mange andre.
Svar
Man kan vende rundt og spørge om den gravering af kronen skal være 100 % alignet med kl. 12? Det er ikke en detalje jeg har hørt nogen hænge sig i før og idet graveringerne jo går hele vejen rundt behøver det jo ikke starte/slutte ved kl. 12.

Jeg er 99 % sikker på Rolex ikke vil æde den på garantien.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Den der kan ikke fikses. Skiven kan ikke "drejes" i forhold til kassen. Det er selve graveringen der er graveret skævt i kassen. Så enten må du leve med det, hvilket jeg er sikker på du bliver tvunget til da garantien ikke dækker den slags, eller også må du flippe uret af og finde et der er alignet 100 %.

/Mads

IMO rimelig skidt at man ikke anser sådan noget som en fejl på et ur til den pris, og fra et mærke som nemlig bryster sig af sublim kvalitet og kvalitetskontrol Icon_e_surprised
JS Watch Islandus
Victorinox Alpnach Special Edition
Panerai PAM 312
Oris Aquis Depth Gauge
Svar
Først lille kommentar til TimeToWatch.dk. Det er ikke lasergraveringen der er skæv, men selve skiven. Hvis det kun var graveringen i selve metalrammen rundt om, ville jeg netop ikke kunne se det på datoen. Jeg fangede først der var noget galt da jeg syntes at datoen sad en smule skævt. Fik det så netop verificeret ved at jeg så at skiven netop var skæv i forhold til lasergraveringen.

Har i dag været inde hos Klarlund på Østergade i dag og fremvist dem fejlen. Hun (teknikeren) kunne godt se at den var skæv, men det var absolut ikke noget de kunne gøre noget ved, men muligvis sende det til fabrikken hvis jeg ønskede det. Hun fortalte ligeledes at det er meget normalt da, citat: "Rolex går ikke så meget op i om det sidder helt lige". Det var jeg dog lidt uforstående overfor, så hun hentede et andet ur af samme model så jeg kunne sammenligne. Her sad det betydeligt mere lige, men dog også en smule skævt til samme side. Her var forstørrelsesglasset så væsentlig dårligere, men det er jo en anden snak jeg før har været inde på.

Resultatet blev at jeg måtte gå igen med beskeden om at sådan er det bare. Jeg har åbenbart fået et unikum for igen at citere hende.

Jeg synes nu det er lidt trist at jeg skal se på en skæv skive og skæv dato hver gang jeg ser på mit 60000krs ur.

Nu prøver jeg lige at tage fat i MC Mortensen (Forhandleren jeg købte uret af) og høre om de kan hjælpe mig. Jeg ved der findes mange "hysteriske" personer som TimeToWatch også nævner at være udsat for, men jeg betegner mig absolut ikke som en af slagsen. Jeg forventer (eller forventede) blot at jeg for 60000kr kunne få et ur med lige skive og et forstørrelsesglas der forstørrede.
Svar
Eneste løsning jeg kan se er en ny urskive, da der sidder et par ben monteret til urværket som ikke kan flyttes. Hvor lang tid siden er det du købte det?
Svar
max.brauer.knudsen Skrev:Eneste løsning jeg kan se er en ny urskive, da der sidder et par ben monteret til urværket som ikke kan flyttes. Hvor lang tid siden er det du købte det?

Det blev købt i februar i år.

Jeg var lidt blåøjet og troede at Klarlund lige kunne skille uret af og rette den ene millimeter på urskiven det drejede sig om. Men der tog jeg så fejl Icon_e_smile. Hvis der er ben på urskiven, så er spørgsmålet ud så om det er benene på skiven den er gal med eller holderne til benene i rammen.

Afventer svar fra forhandleren nu. Og ellers må jeg betale Klarlund for at sende uret til Rolex. Nægter Rolex/fabrikken også at det er en "fejl", så har jeg i det mindste en officiel udtalelse fra Rolex om at skæve urskiver er i orden. Men det er sidste udvej som jeg ikke håber bliver nødvendigt.
Svar
Selvfølgelig skal skiven sidde lige på et så dyrt et ur (eller det forventer jeg da af alle mine ure uanset pris Icon_rolleyes ) - det må man da kunne forvente, ellers er det da helt Icon_crazy

Håber at det flasker sig for dig Icon_exclaim
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Hele denne historie lyder meget mystisk, lige fra skæv skive og forskellige "forstørrelsesglas" til Klarlunds tynde forklaring. Er dato vinduet i skiven skæv i forhold til dato'en på datoskiven er der noget galt.
Ring til Steffen hos MC Mortensen og brug evt. de 300,- det koster at sende uret til Herning med Post Danmark.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)