Opfølgning på mit tidligere tråd vedr. GMT-Master II
Hej alle
Vil lige lave en lille opfølgning på min tidligere tråd, der handlede om et GMT-Master II (116710BLNR) og forstørrelsesglasset derpå. Som beskrevet så viste det sig at der var meget tydeligt forskel på hvor meget forstørrelsesglasset forstørrede. Jeg sad med to helt ens modeller hos forhandleren, så der var ingen tvivl. Jeg valgte naturligvis det hvor det forstørrede bedst og mest korrekt efter mit hoved.

Jeg har så først nu begyndt at gå med det, da jeg lige ville have mit Datajust på lidt endnu før jeg skiftede til "sommeruret". Her sprang der pludselig noget andet i øjnene. Noget som jeg faktisk så allerede få timer efter jeg havde købt det, men som jeg slog hen i at det må være mig som var lidt skør. Men i dag opdagede jeg så at der måske var noget om det alligevel.

Når jeg ser på datoen ser det ud som om at det sidder lidt skævt. Det er ekstremt lidt og jeg kan slet ikke bevise det på hverken billede eller til andre som ser på det (Hvilket også var årsagen til jeg slog det hen). Men i dag så jeg så at stregen som indikerer kl. 12, ikke er helt lige op til Rolex logoet som er printet/skåret ind på ringen op til urskiven (Se billede nederst).
Kiggede straks på mit Datejust og der var det 100% præcist, men her på mit GMT-Master kan man se at det afviger med en halv millimeter eller deromkring. Ikke meget, men nok til mit ekstrem følsomme øje har lagt mærke til det.

Desværre blev uret jo ikke købt hos Klarlund, da de ikke havde det på lager, men hos M. C. Mortensen i Herning. Har ikke lige lyst til at køre til Herning igen, så jeg håber at Rolex verdensgaranti, som ellers for nyligt er debatteret heftigt herinde, kan klare at Klarlund lige retter på skiven.

Personligt må jeg erkende at jeg er overrasket over dette. Først er der forskel på forstørrelsesglasset og så er urskiven sat skævt i. Jeg synes ellers at have læst utallige steder at Rolex er kendt for sin perfektion og at netop disse "sjuskefejl" som regel fanger de falske ure i omløb. Men det må da efterhånden være svært at regne med, nu hvor Rolex selv sjusker med originalerne. Er lidt skuffet må jeg indrømme.

İmage
Svar
Du er sku da også uheldig. Håber du får rettet op på det!
Svar
Nu har jeg kigget på det billede nogle gange uden at fatte hvad du mente og ja, jeg ved godt det siger mere om mig end noget andet. Men nu fattede jeg det endelig og fik øje på det - spændende at se hvad du finder ud af?
Svar
Jeg har også kigget nogle gange... jeg kan dog stadig ikke se det Icon_thinking
Vh
Frans
Svar
Stregmarkeringen lige over trekanten ved kl.12.00 står ikke lige overfor den graverende krone i ringen mellem glas og skive (rehaut) med ROLEXROLEXROLEXROLEX.
Svar
Den er svær at se, hvilket også var derfor jeg slog det hen i et stykke tid. Plejer ikke at være typen der går op i disse ekstreme detaljer, men når jeg kan se det med mit blotte øje og også via datoen (Hvor jeg først lagde mærke til at der måtte være noget galt), så synes jeg ikke helt det er noget jeg vil leve med; især ikke når det er købt fra nyt hos en kendt AD.

Kan først komme til Klarlund efter påske, da jeg rejser på ferie nu, men håber de kan klare det uden den store dramatik Icon_smil .
Svar
Hvorfor tag du ikke det hen det hvor det blev købt? Er klarlund da tætte på?
Svar
misiu Skrev:Hvorfor tag du ikke det hen det hvor det blev købt? Er klarlund da tætte på?

Korrekt. Jeg bor i København og det er købt i Herning. Tog mig en hyggelig lørdagstur med kæresten da jeg skulle købe det, da Klarlund ikke havde det på lager og ikke kunne give mig en estimering på hvornår de kunne levere, ud over "ca. 3 måneder".

Har dog ikke lyst til at tage to ture til Herning igen, én gang for at aflevere det og én gang for at afhente. Derfor håber jeg det er noget Klarlund kan klare.
Svar
Okay. Jeg er sikker på klarlund kan klare den opgave Icon_smil men Spændende hvad det så ender med.
Svar
KimT Skrev:Stregmarkeringen lige over trekanten ved kl.12.00 står ikke lige overfor den graverende krone i ringen mellem glas og skive (rehaut) med ROLEXROLEXROLEXROLEX.

Tak Kim, nu ser jeg det.
Vh
Frans
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)