store pris stininger på rolex ure?
Det lyder meget billigt - mener du ikke 116610LN og ikke LV ?
Svar
Sune Thomsen Skrev:Det lyder meget billigt - mener du ikke 116610LN og ikke LV ?
Hej Sune, det var meget grønt Icon_e_smile

Rolex 114060 classic
Svar
Det lyder som noget tilbagevendende med disse forudsigelser af pris stigninger, men hvis der er noget om snakken, hvad er så et bud på det i kroner og øre.

Så længe jeg husker er der efter en række år sket en del på prisen, men fra år til år, kan det vel ikke være så voldsomt.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Hvis det var meget grønt var det vist også meget billigt fra nyt hos wempe - Jeg valgte netop ikke at købe mit 114060 hos wempe i Hamborg hvor jeg ellers også kørte ned i dec. _ der var det samme ca. pris som i DK - 6000 euro - vejledende pris i DK er vist 47.450 - så måske jeg skulle have prøvet at presse dem - eller er det billigere i Frankfurt ?
Svar
Gælder stigningerne ikke også andre mærker end Rolex?! Omega, AP eller lign?!

Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
Sune Thomsen Skrev:Hvis det var meget grønt var det vist også meget billigt fra nyt hos wempe - Jeg valgte netop ikke at købe mit 114060 hos wempe i Hamborg hvor jeg ellers også kørte ned i dec. _ der var det samme ca. pris som i DK - 6000 euro - vejledende pris i DK er vist 47.450 - så måske jeg skulle have prøvet at presse dem - eller er det billigere i Frankfurt ?

Jeg kiggede selvfølgelig også på 114060 som kostede nøjagtigt de €6.000.
Jeg fik ikke spurgt hvorfor "Hulk" ikke kostede mere end de ca. 53.000 - men han fortalte det var kommet hjem netop samme dag. Det var den pris han oplyste, jeg kan ikke sige om han har taget fejl, han virkede yderst kompetent. Skal iøvrigt forbi i februar, så bliver det spændende at se om der er sket noget med prisen Icon_love
så kan jeg jo lige smide en update på priserne der Icon_smil .

Rolex 114060 classic
Svar
Nysgerrig....

Er der nogen som kan tilføje noget mht. fremtidige prisstigninger - jeg tænker der er nogle som har fingrene lidt nede i gryden?

Rolex 114060 classic
Svar
ohmymega Skrev:Nysgerrig....

Er der nogen som kan tilføje noget mht. fremtidige prisstigninger - jeg tænker der er nogle som har fingrene lidt nede i gryden?
Rolex plejer at holde kortene ret tæt på kroppen og sjældent nogen ved noget før prisstigningerne er sat i kraft!

- Men der er jo selvfølgelig en masse formodninger og rygter fra forskellige "kompetente" personer Icon_e_wink
Simon Hedegaard
Svar
Hedegaard Skrev:
ohmymega Skrev:Nysgerrig....

Rolex plejer at holde kortene ret tæt på kroppen og sjældent nogen ved noget før prisstigningerne er sat i kraft!

- Men der er jo selvfølgelig en masse formodninger og rygter fra forskellige "kompetente" personer Icon_e_wink

...Jeg glemte jo lige at der også kører en anden tråd om emnet, beklager Icon_head Icon_smil

Rolex 114060 classic
Svar
Boxter Skrev:Gælder stigningerne ikke også andre mærker end Rolex?! Omega, AP eller lign?!

Thomas

Jo Thomas. Det er undgåeligt, men spørgsmålet er hvor meget sælgere og producenter vil dele stigningen inden for de forskellige mærker. Hvis jeg kender Rolex godt tror jeg ikke de giver meget ved porten. Men lad os se.

Det er med nogle ting at jo dyre det er jo nemmere er det at sælge når man når en vis prisklasse. Spørgsmålet er bare om det samlede resultat er lige så godt som før frigivelsen af CHF. Det ved vi måske om ca 1 års tid. Jeg æder selv halvdelen på de 3 mærker jeg har fra Schweitz og måske gider jeg ikke have Tissot mere, da det er meget topstyret prismæssigt fra Schwatchgroup.

Direktøren i Klarlund Stig, var også usikker på om han skulle droppe et par mærker stod der i en artikel og et par andre producenter sagde at de kunne finde på at flytte produktionen til Tyskland. Desuden er meget jo billiger der så måske på den lange bane kan det betale sig. Men lad os nu ikke male fandet på væggen. Om et par år tænker kunder nok ikke meget på prisstigningen. Vil man have en bestemt model/Mærke kommer prisen nok i 2. række. Men det giver jo stof til eftertanke at ure fra Alpelandet bliver dyre og dyre end hvis den samme produktion blev udført andet sted. Sæt der om 10 år står "Made in Germany" på Rolex og PP ure. UUH. Dødssynd synes nogle Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)