11-04-2014, 05:07 PM
Vent 2-3 måneder. Det kan sagtens rette sig en hel del. Lig evt. uret på siden om natten. Så vil afvigelsen nok ikke være så stor.
|
Certina Diver går for hurtigt
|
|
11-04-2014, 05:07 PM
Vent 2-3 måneder. Det kan sagtens rette sig en hel del. Lig evt. uret på siden om natten. Så vil afvigelsen nok ikke være så stor.
12-04-2014, 07:30 AM
20 sek i døgnet er ikke voldsomt, så vent lige til du har gået med de et par måneder. Og som sagt læg uret på siden når du sover. De fleste ure taber lidt til hvis de ligger på siden med kronen opad.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
12-04-2014, 07:45 PM
Smag og behag. Men jeg ville ikke kunne vente. Har lige fået 2 ure ind. Begge med ETA 2824-2. Jeg vil skyde på at de rammer under +- 4 sek pr døgn. Er ved at teste dem nu. De har ikke tabt eller vundet noget tid efter 6 timer. Personligt ville jeg få det justeret ind. Men det er jo et spørgsmål om hvor meget man går op i det
13-05-2014, 12:55 PM
Jeg har nu ventet et par mdr., og det er stadig det samme.
Har forhørt mig hos en urmager, som ikke havde maskinen, men mener det vil koste 3-400. Et andet sted troede hun ikke man kunne gøre noget ved det (lød ikke som om hun vidste hvad hul talte om) men at den kunne sendes ind til Certina. Tror i at Certina selv vil justere den indenfor garantien?
13-05-2014, 01:24 PM
Enhver urmager med en lille smule viden burde da kunne justere det.... Tror absolut ikke der er nogen grund til at sende det til certina. Prøv en anden urmager
Jeg gav selv 350 for justering og en trykprøve ved Sct Nicolai ure i Vejle.
14-05-2014, 11:13 AM
Jeg synes at det er synd at du har ventet så længe med en justering.
Efter 2 uger ved man hvordan uret vil gå, og selv om man kan justere lidt ved farten ved at ligge det i forskellige positioner om natten er 20 sekunder i døgnet for meget. Inden for 10 sekunders interval vil være fint. Der hvor du har købt det bør de rette det for dig, ellers hvis det ikke skal til København prøv Svt. mathias ure og guld i Bruns Galleri. Det tager nok et stykke tid med dem, ellers tag det til Knud Pedersen eller den anden urmager lige i nærheden ,ed Omegaure og Grahams ure. Måske tager de 300 - 500 kr. for det. Jeg mener at tolerancen er 10 sekunder, men uanset hvad er det nemt at indstille til de 10 sekunder tolerance. En god kundeservice ville være at gøre det gratis for dig. Selve processen tager 5 til 10 minutter når urmageren har det i hånden og går i gang med det.
14-05-2014, 11:18 AM
Jeg er uenig og mener ventetiden var det helt rigtige
Men enig i at de fleste urmagere hurtigt burde kunne hjælpe dig. Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
14-05-2014, 11:22 AM
Jo, den ænder sig men 2 måneder er lang tid.
De 14 nye mekanikse ure jeg har har vidste stabilitet inden for 4 dage, men jeg har kun haft 3 brugte ure og der synes jeg at der gik 5 - 8 dage inden stabiliteten havde indfundet sig
17-05-2014, 08:07 AM
Jeg ville heller ikke vente. De fleste ure med eks ETA 2824-2 i kan justeres ned til omkring + 2 sek pr døgn. Ja endda tæt på 0 sek pr døgn.
I Næstved på hovedgaden ligger bla en urmager. Han justerede engang et Certina for mig. Det ramte + 1.5 sek pr døgn. Pris 300 kr incl trykprøvning
19-05-2014, 12:58 AM
Tålmodighed er kodeordet her. Jeg har oplevet flere ure der har rettet ind efter 6 måneder. Men det har været noget dyrere ure end Certina.
Når det er sagt går jeg ikke meget op i præcisionen på mine egne ure. Gjorde jeg det ville jeg til enhver tid vælge et quartzur, alternativt et Seiko SpringDrive. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|