Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Slettegaard Skrev:SÅ meget retter det sig ikke Kim. Her snakker vi 20 sekunder i døgnet.
Det er jeg helt med på og jeg siger ikke at det ikke skal justeres. Men personligt ville jeg stadig gå med det i en periode (en måneds tid) og se hvordan det så går, før jeg ville få det justeret. Jeg siger ikke at min fremgangsmåde er den rigtige, kun at det er sådan jeg ville gøre
•
Svar: 311
Tråde: 28
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Det er jo nærmest en religion om uret kan gåes til. I mit tilfælde fik jeg mit nye monster justeret til +5 sek. Nu, efter en god måned går det faktisk spot on! Men når det ligger og slapper af i weekenden, så taber det 20 sek fra fredag til mandag morgen.
Overvejer at få mit tissot prs516 justeret, da det konsekvent går 15 sek for hurtigt når det ligger og hviler mens jeg er på job. Har det nogen betydning hvor meget man går med uret mht justering?
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Faktisk, ens bevægelighed har en del at sige ang. urets gang (og derved justering).
Så usansynligt det end lyder, gør G-krafter og alt muligt andet vi hørdte om i fysiktimerne sig gældende her.
Den enkle er: Jo mere uret bliver bevæget, jo langsommere det går, vi taler her måske om differncer af et-par sekunder per døgn, men dog.
Og et ur som gik +/- 0 sek. / døgn på din håndled, taber (eller vinder) måske et-par sekunder når en anden har det i brug.
Og ganske rigtigt: Vent lige nogle uger hvor du bruger uret så meget som muligt før du får det justeret - lige som Kim skrev.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•