Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Må man heller ikke lægge sit ur på side 298 af Omega bibelen og tage et billede og bruge det i reklame øjemed.
Juridisk set, nej (vil jeg tro).
Præcedens for den slags "overskridelse af copyright" findes ikke her i DK. Så, helt sikkert kan man ikke være før der ligger dom af sagen.
Jeg ville ikke tør at bruge den slags billeder for en reklame (men absolut f. eks. her på forumet).
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 276
Tråde: 2
Modtaget Likes: 33 i 16 svar
Givet Likes: 6
Man må selvfølgelig hellere end gerne bruge sine egne billeder af sit eller en vens ur (uanset mærke), men ikke bruge officielle billeder fra eksempelvis websites eller kataloger, til kommerciel brug. I så fald, skal der først gives tilladelse fra det respektive varemærke. Et issue der ofte kommer nogle heftige stævninger ud af fra mærkerne mod grey-marked forhandlerne.
Så den korte af den lange er... brug egne billeder af det fysiske ur man vil sælge. Men så ryger idéen selvfølgelig i forhold til netop dette setup på den omtalte side.
Og jo Mads... Der er emailet frem og tilbage med ejeren af sitet, og mon ikke det bare er uvidenhed der sætter det aktuelle eksempel.
@Baun: jeg tror dit eksempel vil være lidt i en gråzone. Hvis man bevidst tager et billed af sit eget ur med et officielt katalog eller bog med officielt billedmateriale i baggrunde og bruger det til eget kommerciel brug, så kan der opstå et problem, alt efter reklamens art og brug af denne. Dog tror jeg at i sådan et eksempel, er det mere et spørgsmål om hvorvidt varemærket vil bruge ressourcerne på det.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Per, dine kartotekskorte ser jo pæne ud og somehow har jeg en fornemmelse af at du
ikke bliver stævnet med det samme
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 276
Tråde: 2
Modtaget Likes: 33 i 16 svar
Don't worry Baun - du skal ikke høre noget herfra.
Men eksemplet får mig lidt til at tænke på det amerikanske marked, hvor man nogle gange ser mærker blive censureret i udsendelser, musikvideoer osv., hvor varemærket ikke har lyst til at fremstå som partner med engagementet. Ikke at dit eksempel kan sammenlignes, med det lugter lidt deraf...
Anyway, det var et sidespring.
•
Når vi nu er igang. Hvor går grænsen for at benytte de ure man har liggende i sin butik som varelager til privat brug. Ser jo ofte brugt ur forhandlerne bruge deres ure fra varelageret privat.
•
Svar: 940
Tråde: 53
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
I og med de er brugthandlere og de ure de sælger er brugte

... så er det vel også dem som hænger på at standen er som beskrevet, og er kunden ikke enig i den beskrevne stand når uret ses, kan han prøve at genforhandle eller lade være med at købe det! Tror næppe de juridisk kan hænges op på noget ang. standen på uret!
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Min mening og intet andet
Det er der ingen grænser for, idet det jo er deres ure og de dermed fuldstændig selv bestemmer om de vil bruge dem og hvor meget. Får de flere brugsspor, må prisen jo bare tilrettes derefter, alternativt får de sværere ved at sælge uret, hvilket igen er deres eget "problem" Så længe man ved købstidspunktet betaler en pris der svarer til standen og uret ikke bruges EFTER det er solgt, er det helt fint efter min mening.
•