Ægthedsbevis
Jeg giver ikke en fis og en paphat for "Verificeringer" fra div. forhandlere og Rolex AD's. De er nul kr. værd for mig og jeg prissætter heller ikke ure højere pga verificeringer end hvis de kom uden. Problemet er at div. brugt handlere sjældent kender nok til vintage ure til at vurdere originaliteten. De kan sikkert godt verificere at uret har originak kasse og værk, men lynetter og skiver er en faldgruppe der fanger mange.

Jeg har set MANGE eksempler på Rolex AD verificeringer med fejl. På vintage ure er der kun en løsning og det er at tjekke alt selv Icon_e_confused Et originalt certifikat er heller ikke noget værd mht verificering på ældre ure. Over de sidste 20-40 år kan der være fusket max med uret, og et certifikat vidner kun om at uret har været ok engang. At det så tilfører uret en højere pris skyldes at pakken er komplet. Det trækker op men er ingen garanti for noget. En AD Rolex verificering giver et momentant billede af originaliteten. Dagen efter det er udstedt kan ejeren jo fuske max og verificeringer en nul værd.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Citat:At det så tilfører uret en højere pris skyldes at pakken er komplet. Det trækker op men er ingen garanti for noget.

Det var nok på grund af at opnå fornemmelsen om en komplet pakke, tråden blev startet (?)

Ellers, Mads, du har ret - som stort set altid Icon_e_wink

Go´ weekend - vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
TioMalo Skrev:Det var nok på grund af at opnå fornemmelsen om en komplet pakke, tråden blev startet (?)

Det var mest for at opnå den - marginalt - øgede sikkerhed, der ligger i, at en AD har sagt god for uret. Det giver intet i samlerøjemed og selfølgelig heller ikke mere sikkerhed end papiret er værd, hvis urmageren, der efterser uret ikke gør sig umage eller ved, hvad han har med at gøre.

God weekend,
Jens
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)