Ægthedsbevis
Hej,
Ville alle auth Rolex forhandlere udstede et ægthedsbevis (Certificate of Authenticity)?
Eller er det kun i forbindelse med evt service, at man kan få det?

Mvh Jens
Svar
Det kan du godt få lavet uden service.. Koster omkring 800kr

Det er for et nyere rolex, som kan klares i butikken.
Svar
Razzer Skrev:Det kan du godt få lavet uden service.. Koster omkring 800kr

Det er for et nyere rolex, som kan klares i butikken.

Tak for info. Nyere, er det fra1990 eller senere?

Jeg har lige læst på et udenlandsk site at nan kan købe en "service vurdering" hvor der kommer en slags udtalelse om urets tilstand inkl ægthed må jeg formode. Har I kendskab til den ydelse?

Mvh Jens
Svar
Service vurdering går vel mere på hvad der evt skal laves og hvad det vil koste. Altså et tilbud. Jeg fornemmer at det er meget udbredt i USA at et service eller en reperation starter med et tilbud.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Husk nu at man kan ikke få en ny originalcertifikat, hverken fra Rolex eller fra Rolex AD´er.
De som kommer tættest på er:
1) en Rolex AD´s udtalelse / "ægthedscertifikat" som er - som regel - et A4 print hvor AD´en attesterer uret at være ægte.
2) Det servicecertifikat (som ligner den nye creditkort originalcertifikat) som du får fra en AD´s serviceværksted når din Rolex har været i eftersyn.
3) Div. brugthandlere udsteder ofte "ægthedscertifikater". Ikke meget værd og erstatter ikke det originale.

Originalcertifikatet kan ikke blive erstattet (men, f. eks. servicecertifikat, er i praksis lige så godt. Medmindre man handler om et samlerstykke !)

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Mange tak for svar Icon_razz

jeg er heller ikke ude efter originalpapirer - dem er jeg med på ikke kan skaffes og det giver vel også meget god mening.

Men et ægthedsbevis kunne måske være meget rart. For egen peace of mind og ved evt. gensalg.

Mht servicepapir var det et UK site, hvor de skrev om, at man mod et fee (15 £?) kunne få en udtalelse om uret, hvad der i givet fald skulle laves ved service osv. Som Klaus er inde på, et slags tilbud, men jo samtidig en erklæring om at uret i det mindste er ægte Rolex og kan/skal istandsættes for x £££.

mvh jens
Svar
Mener klarlund tager 1000 kr for det hvor de skriver om uret er ægte, hvilken stand de forskellige dele er, samt en trykprøve...
Svar
Hej Jens.
Et ægthedsbevis kan kun du have gavn af hvis du får uret checket ifm et køb eller salg. Et ældre bevis mener jeg ikke man kan bruge til ret meget.
Er du i tvivl om urets ægthed kan du evt starte med at smide et par billeder op her evt. også oplyse hvem sælger er.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
TioMalo Skrev:3) Div. brugthandlere udsteder ofte "ægthedscertifikater". Ikke meget værd og erstatter ikke det originale.

Vh. John

Ja, jo, jeg ville nu sige at sådan et papirs værdi er afhængig af hvilken urmager der har udstedt det. Jeg ville føle mig ret tryg ved sådan et bevis fra fx. Mølbak, men ikke fra en for mig ukendt urmager fra en for mig ukendt butik.

Jeg ville nok også være tilfreds med et papir fra Halse eller Mads G. Bare eksempler, men navnet er vigtigt for mig.

Vh baun
Svar
Citat:3) Div. brugthandlere udsteder ofte "ægthedscertifikater". Ikke meget værd og erstatter ikke det originale.
Vh. John

Ja, jo, jeg ville nu sige at sådan et papirs værdi er afhængig af hvilken urmager der har udstedt det. Jeg ville føle mig ret tryg ved sådan et bevis fra fx. Mølbak, men ikke fra en for mig ukendt urmager fra en for mig ukendt butik.

Jeg ville nok også være tilfreds med et papir fra Halse eller Mads G. Bare eksempler, men navnet er vigtigt for mig.

Absolut, Per. Men det er slet ikke det, jeg skrev om. Det var de her "ægthedscertifikater", div. brugthandlere, specielt de tyske skriver selv og leverer sammen med uret. De er oftest meget upræcise; f. eks. under rubriket "urværket" står der oftest "automatisk Rolex-urværk" uden kaliber definition. Uret kan komme med aftermarketlænke uden at papiret nævner det osv. osv.
Jeg tror at jeg har et stak af de her papirer som i hine tider er kommet med fra Tyskland købte vintage Rolex liggende et eller andet sted hen.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)