Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
MichaelSC Skrev:Jeg tror at kronen er helt original, såvidt jeg kan vurdere så findes der mindst to forskellige originale IWC kroner til B-Uhr; den kegleformede og den cylindriske.
Mvh
Michael
Helt enig. Der er meget, der tyder på, at urene var leveret med den kegleformede krone, men den gav problemer, så man skiftede ofte til den cylindriske ved serviceeftersyn. Se dette indlæg fra IWC forum:
"From this search I have concluded that IWC manufactured 1005 B-Uhr, 1000 delivered at the same time to Siegfried Heindorf, Berlin in 1940, for the Reichs-Luftfahrtministerium for the use of the Luftwaffe bomber squadrons for astro-navigation, and 5 for tests which remained at IWC.
The conical and cylindrical crowns appear randomly on B-Uhr with lower and higher case numbers, which suggest that cylindical crowns are probably the result of maintenance. My personal theory is that the conical crown was prone to separation, and was replaced by the cylindrical crown.
I've shared this, and other interesting facts and data, with real B-Uhr experts who either already knew it, or agreed with it."
(skrevet af Clepsydra)
JK
•
Svar: 886
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for info, JK.
Gud ved hvornår disse ure rammer loftet. Det er vist ikke mere end små ti år siden at de blev solgt til en tiendedel af prisen! Lanceringen af IWC Big Pilot fik vist priserne på de originale B-Uhr til at eksplodere.
mvh
Michael
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
ja jeg holder stadig fast...
kronen er original men ikke oprindelig = service skift
skive plus visere er skiftet ved service = original men ikke oprindelige..
sidst nævnte er jeg 100% sikker på da man brugte radium til både skive markører og viser lume...
- radium henfalder altid sammen med det fluorisrende materiale og ender i bedste fald med at være mørkebrunt når sidst nævnte er ' brændt' af...
radiummet har man 'glæde' af (læs r.. usundt - ) de næste flere 1000år da halverings tiden er +/-1000år afhængig af hvilken radium isotop der er anvendt...
vh. jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
gmt-geek Skrev:ja jeg holder stadig fast...
kronen er original men ikke oprindelig = service skift
skive plus visere er skiftet ved service = original men ikke oprindelige..
vh. jon
Jeg forsøger heller ikke at modsige dig, Jon. Det, jeg citerede fra IWC-forummet, passer godt nok med din vurdering.
Jeg tror, uret har været til renovering i Schaffhausen.
JK
•
Klokken 13:39:17 faldt hammeren på auktionen i Bath på blot 15.500 Pund. Med dagens kurs er det ca. 140.750 kr. plus salær. Det giver en pris på ca. 171.152 kr.
Jeg må indrømme, at jeg skød alt for højt. Interessen på auktionen var begrænset og salget tog blot 64 sekunder.
JK
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
Stadig mange penge
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
Endnu et Beobachtungsuhr var under hammeren i dag. Det skete i London, hvor Watches of Knightsbridge solgte uret for et hammerslag på 13.000 Pund. Hertil kommer salær på 21,6 %. Det vil sige at uret kostede ca. 141.000 kr.
Jeg tror interessen for de gamle kæmper er mindre, end den har været.
JK
•
Svar: 886
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Interessant, det er jo ligefrem billigt!
Men igen, det er så stort et ur at ingen kan bære det uden at ligne en klovn og det begrænser nok i sig selv køberinteressen.
Mvh
Michael
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
jk Skrev:Endnu et Beobachtungsuhr var under hammeren i dag. Det skete i London, hvor Watches of Knightsbridge solgte uret for et hammerslag på 13.000 Pund. Hertil kommer salær på 21,6 %. Det vil sige at uret kostede ca. 141.000 kr.
Jeg tror interessen for de gamle kæmper er mindre, end den har været.
JK
jeg fulgte faktisk med igår ved auktionen - bare for sjov.. eller noget!
husk lige at byder man fra nettet så kommer der yderligere 3.6% oveni salæret..
udover det så kommer der 2.5% oveni hvis du betaler med visa eller master...
sidst men ikke mindst så ryger der 60-70gbp oveni i fragt...
eller alt ialt omkring 9k mere oveni for det specifikke ur...
vh. jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
gmt-geek Skrev:jeg fulgte faktisk med igår ved auktionen - bare for sjov.. eller noget!
husk lige at byder man fra nettet så kommer der yderligere 3.6% oveni salæret..
udover det så kommer der 2.5% oveni hvis du betaler med visa eller master...
sidst men ikke mindst så ryger der 60-70gbp oveni i fragt...
eller alt ialt omkring 9k mere oveni for det specifikke ur...
vh. jon
Det er da spændende at følge nogle af disse auktioner, selvom man ikke lige har tænkt sig at byde.
Du har fuldstændig ret. Der er en række gebyrer, der kommer oveni, hvis man køber via nettet og skal have sendt varen.
Hvis man kigger på de priser, som Mark 11 og Mark X (WWW) opnåede, synes jeg, der er tegn på en lidt dalende efterspørgsel efter de gamle militærure. Fornemmede du, at det gik trægt med de ure på auktionen?
JK
•
|