Svar: 696
Tråde: 31
Modtaget Likes: 43 i 24 svar
Givet Likes: 92
peterkaa Skrev:Fuldt dokumenteret, god stand, 155 af de gode, medmindre det stikker af.
Plus salær selvfølgelig :)
Lever i min egen lille dykkerklokke..
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Fed klokke, men hvis man skulle give så mange penge for et mil ur, ville jeg hellere nappe en i en lidt mere menneskelig størrelse. F. eks en tudor milsub.
•
Svar: 886
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Nu er det nok de færreste som køber et B-Uhr som vil gå med det (55mm), nok et uhr man blot har liggende fremme og nyder at se på (mens man har et Big Pilot på armen). Det ville være et udemærket sæt.
Jeg tror at kronen er helt original, såvidt jeg kan vurdere så findes der mindst to forskellige originale IWC kroner til B-Uhr; den kegleformede og den cylindriske.
Skivens tal, timemarkører og visere er sandsynligvis renoverede, de står i hvert tilfælde påfaldende hvide. Ofte vil de være falmede, gulnede, gråsorte eller helt forvitrede.
Mvh
Michael
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
Jeg er ingen ekspert, men det er første gang jeg ser et billede af sådan en cylindrisk krone. Normalt har jeg set dem med diamant (kegle) formet eller løg (kugle) formet krone.
Her et gruppefoto med de to sidstnævnte kroner (den længst til højre er et Wempe):
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•