PP 5712 og PP 5980 sammenligning
Det er en klassiker med at forhandleren ikke lige har 100 % styr på detaljerne og så bare slynger et svar ud som virker overbevisende. Heller det end at virke uvidende desværre Icon_head

Jeg vil dog give dem at forskellen er minimal, men der er forskel...

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Du må tage en tur til København og genopfriske din hukommelse, Mads. Icon_e_wink

Ref. 5726 er - ligesom Kristopher har anført - en anelse 'juiced up' ift. ref. 5711. Ditto fsva. pris.

Her er førstnævnte sammen med et Rolex Datejust II.

[youtube]h3_qO803xlc[/youtube]
Svar
Lidt off topic og så alligevel ikke... Icon_e_wink

Er der en af Jer PP folk der kender:

1. Listeprisen på 5711?

2. Ryger man også i kø for købe denne model?

3. Hvad koster ca. et service på sådan en djævel?

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
1. Ref. 5711 koster lidt under 180.000 kr.

2. Ja, men det beror på flere faktorer, f.eks. hvilken butik og farve på urtavle. Ref. 5711 er populær, dels fordi den minder om originalen, dels fordi det er den mest 'prisvenlige' Nautilus som er i produktion.

3. Patek Philippe har nogle fair (relativt forstået) servicepricser, jf. [url]"http://www.patek.com/contents/default/en/costs.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.patek.com/contents/default/en/costs.html[/url].

Prislisten udgør et fornuftigt vejledende udgangspunkt.
Svar
Faurschou Skrev:1. Den koster lidt under 180.000 kr.

2. Ja - der er mange købere til den model, dels fordi den minder om originalen, dels fordi det er den mest 'prisvenlige' Nautilus som er i produktion.

3. Patek Philippe har nogle 'fair' (relativt forstået) servicepricser, jf. [url]"http://www.patek.com/contents/default/en/costs.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.patek.com/contents/default/en/costs.html[/url].

Prislisten udgør et fornuftigt vejledende udgangspunkt.

Jeg takker! Icon_e_wink

Jeg så lige at urvaerket.dk mener at den vejledende pris er 151k - de har nok ikke styr på den del.... Icon_sign

Og ca. 5k for service af 5711 må vel siges at være ret fair - så der er jeg helt enig!!

Nå godt at jeg har brugt ur budgettet for det næste stykke tid ellers kunne jeg godt være fristet hvis det nu skulle være PP!

Vh. Jon
Svar
gmt-geek Skrev:Jeg takker! Icon_e_wink

Jeg så lige at urvaerket.dk mener at den vejledende pris er 151k - de har nok ikke styr på den del.... Icon_sign

Og ca. 5k for service af 5711 må vel siges at være ret fair - så der er jeg helt enig!!

Nå godt at jeg har brugt ur budgettet for det næste stykke tid ellers kunne jeg godt være fristet hvis det nu skulle være PP!

Urvaerkets prisliste er ikke helt opdateret.

Ole Mathiesen har af og til en ref. 5711/1A-011 liggende i deres vindue, men jeg har endnu til gode at se en 5711/1A-010 hos dem. Hvelplund har derimod de mere komplicerede modeller liggende, f.eks. ref. 5712, 5726 og 5980.

Jeg krydser fingre for at PP en dag vil lancere en Nautilus med evighedskalender. Nej, hvor kunne det være smukt.
Svar
Faurschou Skrev:
gmt-geek Skrev:Jeg takker! Icon_e_wink

Urvaerkets prisliste er ikke helt opdateret.

Ole Mathiesen har af og til en ref. 5711/1A-011 liggende i deres vindue, men jeg har endnu til gode at se en 5711/1A-010 hos dem. Hvelplund har derimod de mere komplicerede modeller liggende, f.eks. ref. 5712, 5726 og 5980.

Jeg krydser fingre for at PP en dag vil lancere en Nautilus med evighedskalender. Nej, hvor kunne det være smukt.

Jeg forstår godt fascinationen af ure med komplikationer - dog er jeg selv mere til det simple look og det ændrer sig nok(heldigvis) aldrig! Icon_e_wink

Jeg har en del håndfulde ure men den vildeste komplikation jeg er ude i er power reserve så det må siges at være begrænset på den front! Icon_e_wink

Jeg skal ikke ind og prøve noget 5711 - hverken stål eller hvidguld - jeg er dårlig til at prøve og så ikke handle.... Icon_sign

Som skrevet så har jeg rodet mig ud i 2 gyldne klokker indenfor den seneste måned så det må vist være rigeligt for nu!

Dog havde jeg hvis det skulle være overvejet at bytte mig til en stor del af værdien - men hvad jeg lige skulle slippe ved jeg ikke dog....

vh. Jon
Svar
gmt-geek Skrev:Jeg forstår godt fascinationen af ure med komplikationer - dog er jeg selv mere til det simple look og det ændrer sig nok(heldigvis) aldrig! Icon_e_wink

Jeg har en del håndfulde ure men den vildeste komplikation jeg er ude i er power reserve så det må siges at være begrænset på den front! Icon_e_wink

Jeg skal ikke ind og prøve noget 5711 - hverken stål eller hvidguld - jeg er dårlig til at prøve og så ikke handle.... Icon_sign

Som skrevet så har jeg rodet mig ud i 2 gyldne klokker indenfor den seneste måned så det må vist være rigeligt for nu!

Dog havde jeg hvis det skulle være overvejet at bytte mig til en stor del af værdien - men hvad jeg lige skulle slippe ved jeg ikke dog...

Jeg må ærligt erkende, at jeg også nyder et ur - som er helt 'plain and simple', f.eks. PP ref. 5123R-001 eller 3738/100J-012.

Den 'simple' Nautilus produceres ikke længere i ædelmetal, hvilket er en anelse trist IMHO. Jeg har prøvet ref. 5713/1G-010 og det var bestemt en fornøjelse, selvom diamanterne ikke står godt til min stil.

Jeg venter allerede spændt på at se dit 'custom made' ur fra Dornblüth. Icon_e_biggrin1
Det er en særlig følelse (positivt ment), at modtage noget som er lavet efter ens ønsker.
Svar
PP i England kan første skaffe et 5711 hjem igen til ultimo 2013...

I Danmark er der også flere måneders ventetid, men jeg ved ikke hvad den er pt.

Hvis der dog bare var et sted i Europa man kunne flyve hen og købe et Icon_drunken
Svar
Faurschou Skrev:
gmt-geek Skrev:Jeg forstår godt fascinationen af ure med komplikationer - dog er jeg selv mere til det simple look og det ændrer sig nok(heldigvis) aldrig! Icon_e_wink

Dog havde jeg hvis det skulle være overvejet at bytte mig til en stor del af værdien - men hvad jeg lige skulle slippe ved jeg ikke dog...

Jeg må ærligt erkende, at jeg også nyder et ur - som er helt 'plain and simple', f.eks. PP ref. 5123R-001 eller 3738/100J-012.

Den 'simple' Nautilus produceres ikke længere i ædelmetal, hvilket er en anelse trist IMHO. Jeg har prøvet ref. 5713/1G-010 og det var bestemt en fornøjelse, selvom diamanterne ikke står godt til min stil.

Jeg venter allerede spændt på at se dit 'custom made' ur fra Dornblüth. Icon_e_biggrin1
Det er en særlig følelse (positivt ment), at modtage noget som er lavet efter ens ønsker.

Calavatra'en 5123R-001 synes jeg også er ret fed - men skal det være PP går jeg efter Nautilus som udganspunkt - de er fede og har også en god størrelse Icon_e_wink

Vedr. Nautilus i ædelmetal - dvs. 5711G-001 produceres ikke mere eller?

Jeg bekymrer mig nu ikke så meget om en evt. venteliste da jeg ville finde et der havde ml. 1->5 år på bagen....

Og YEAR - det bliver fedt at få Dornblüth'en hjem næste år! Icon_cool

Vh. Jon
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)