Uden at skele til "value for money"
Hej Alle

Jeg har i gennem tiderne, købt nedenstående ure med hjertet uden hensyntagen til "Value for Money". Det har da også kostet noget når urene engang imellem, er blevet byttet eller solgt igen. De fire øverste har jeg i samlingen endnu.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Som jeg kan tælle det er det ca. 15% af de ure jeg har haft, der er købt med hjertet. Resten er stort set købt fordi de var fede, men ligeså meget fordi de økonomisk set ikke ville koste det store at eje og derfor ligeså godt kunne prøves.

Sjovt nok har jeg næsten kun taget billeder af de ure som jeg netop har købt med hjertet. Resten har jeg stort set igen billeder af, udover nogle få samlede gruppe billeder med mine andre ure. Så de har åbenbart ikke betydet så meget for mig, hvilket så bare viser mig, at jeg skal købe med hjertet, for det er disse ure jeg er mest glad for og derfor også har taget billeder af.

Har i andre det også sådan?

Hilsen

Danny
Svar
Det er en god tråd, Mads.

Min smag inden for ure har undergået en udvikling, hvor jeg startede med ure i en anelse lavere priskategori (20.000-30.000 kr). Jeg har absolut intet imod ure i den priskategori, men jeg er godt dækket på det punkt, idet jeg har fire forskellige af slagsen.

Mit Tag Heuer Monaco er en anelse 'overpriced', eftersom det alene bliver leveret med et ETA 2892 værk, hvor der er tilføjet et kronograf modul fra Dubois Depraz. Tag Heuer har i øvrigt ikke gjort meget ud af værkets 'finish' IMHO.

Dog er jeg egentlig ret glad for uret, da det bl.a. har et karakteristisk design.

Urkassen fejler ikke noget og glasset er slet ikke så ringe endda. Desuden er det interessant, at et af dens forfædre, ref. 1133b, blev båret af Steve McQueen i 'Le Mans'.

Jeg synes stadigvæk godt om uret, selvom mit fokus er rettet på et andet segment.

İmage
Svar
Citat:İmage
Hej Danny,

Det er godt nok nogle imponerede ure!

Kan det virkelig være en 6542?? Icon_not
Hvad er historien bag det køb, hvis man må spørge? :-)
Svar
Mit første ur var et ur, som jeg havde kigget på i over et år. Uden at vide så meget om gensalgsværdi på de forskellige mærker, hoppede jeg på et Chopard Mille Miglia GT XL.

Jeg var helt tosset med det, men det viste sig at væer en virkelig dårlig forretning, hvor jeg tabte ca. 30% på et halvt år, da det skulle sælges videre.

Det var dog ikke det, der var vigtigt for mig, da jeg skulle købe det. Chopard var en solid fabrikant, og for mig et af de mest undervurderede mærker.

İmage

Og jeg ærger mig gul og grøn over, jeg solgte det videre! Icon_violin
Svar
mqa Skrev:
Citat:İmage
Hej Danny,

Det er godt nok nogle imponerede ure!

Kan det virkelig være en 6542?? Icon_not
Hvad er historien bag det køb, hvis man må spørge? :-)

Ja, det var en 6542 fra 1958 som jeg købte i England. Jeg havde haft diverse 1675 og synes det skulle være lidt mere specielt end dem, og så blev det til en 6542.

Desværre viste uret sig at indeholde nogle originale, men uhensigtsmæssige stumper i værket. Hvilket jeg bøvlede en del med. Dette blev dog med hjælp fra Ralf Eichmann løst. Jeg valgte at sælge uret igen, da jeg via denne oplevelse fandt ud af hvor svære de helt gamle Rolex er at få repareret hvis de går i stykker.

Hilsen

Danny
Svar
hej
Mit eneste luksusur er mit Rolex Deep-sea.
Jeg er helt på det rene med, at jeg næppe vil kunne inddrive tilnærmelsesvis prisen, som jeg gav for det .
Det er også et ur der deler vandene, uharmonisk, stort, klodset, for meget tekst på skiven osv. Altså et ur med et begrænset gensalgs potentiale.
Men jeg er ligeglad med, hvad andre mener, jeg elsker uret, og det er en keeper.
İmage

Det kan holde til at blive brugt - og det bliver det.
her er et alm. packshoot af uret
İmage

mit næste ur bliver måske et Girard Perregaux sea Hawk med hvid skive. Det er i hvert tilfælde, det jeg savler over lige nu. Det ligger også rimeligt fast, at det ikke bliver et Rolex igen. De er simpelthen for små de andre modeller.
Svar
denne jlc har jeg købt 2 gange faktisk velvidende det ville koste mig penge at sælge igen..

İmage
Mvh Hr.holm
Svar
gufle Skrev:İmage

İmage

Hilsen

Danny

FEDE Rolex vintage klokker Danny!

- Specielt 6542'eren - Hvis det er det originale Bakelit lynette indlæg så er det godt nok i klasse stand! Icon_not Icon_love

- Hvordan kunne du sælge den?? - Men ok hvid du har bøvlet for meget med at få den til at køre så er det jo heller ikke det rene sjov!!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
gmt-geek Skrev:FEDE Rolex vintage klokker Danny!

- Specielt 6542'eren - Hvis det er det originale Bakelit lynette indlæg så er det godt nok i klasse stand! Icon_not Icon_love

- Hvordan kunne du sælge den?? - Men ok hvid du har bøvlet for meget med at få den til at køre så er det jo heller ikke det rene sjov!!

Vh. Jon

Hvad jeg kunne finde ud af var det et replacment indlæg fra Rolex fra mit 1970'erne.

Jeg fandt en original skive som jeg købte, men den passede ikke på da datoværket af rolex var blevet byttet med en nyere version, som gjorde at målene ikke passede. Dette er formodentligt blevet gjort midt i 1970'erne sammen med udskiftningen af indlæg og original skive til service dial.

Derfor blev jeg lidt træt af uret, grundet alle de problemer.

Hilsen

Danny
Svar
Rigtig god idé til en tråd Mads! For mig er det både svært og enkelt: Enkelt fordi jeg aldrig har købt et ur som investeringsobjekt, svært fordi jeg efterhånden har en del ure .....

Valget falder på denne gavtyv fordi jeg selv har bestemt hvordan visere, safirglasset, værket, becelen etc. skulle være. Og med fare for at lyde gammeldags, så var det ikke som pt., hvor man kan konfigurere sit ur direkte på nettet og modtage det 4-5 arbejdsdage senere. Næhhh - der skulle mailes frem og tilbage om hver en del, og derfor er selve processen det der gør at jeg vælger dette ur, som jeg garanterer for at ingen andre har :-) :

İmage

:-) Sogge
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)