affektionsværdi i kroner og øre?
Hvis jeg stod og skulle "bruge" den model og uret opfyldte mine krav,
så kunne jeg sagtens købe sådan et ur på en fuldt lovligt Politiet auktion,jeg ville være ligeglad med hvem den tidligere ejer var
men jeg ville ikke give en krone mere for uret pga. SB vingesuset omkring det. Icon_e_wink

Erik balling har lavet en masse rigtig godt i film/TV verden og han var en som var interessant for de kulørte blade,
hans arbejde var i høj kvalitet men stadigvæk ikke noget som jeg mener gør at folk vil betale en masse ekstra dollars for hans ur.

Jeg mener man der skal finde ure der dokumenteret har været ejet af folk som har sat deres tydelige aftryk på verdens historien,
og uanset hvor meget godt vi mener om gode gamle balling så har han ikke rigtig gjort det.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Som Jacob rigtig nok skriver, så skal det være forbundet med person som i den grad har gjort sig bemærket. Skulle jeg give et bud på genstande/ure som uden tvivl ville blive påvirket på prisen, ville det være fra afdøde personer som Michael Jackson, Elvis Presley osv. her snakker vi jo også ting med stor samlerværdi:)

Jeg ville aldrig give mere for et ur, ejet af Erik Balling, men sådan er vi jo så forskellige ;)

Hilsen Tom.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Stein Baggers ur ville ikke kunnet have trække ekstra dollars, hvis fupnummeret ikke havde været en realitet, så en god historie kan presse prisen. Men jeg er også bange for at Erik Balling ikke var helt "stor" nok til at det tæller her.

Taler vi danske ejere der kan trække prisen op, skal vi vist op i noget Mærsk Mckinney, kongelige eller hvis vi taler sportsfolk på Michael Laudrup/Wozniacki niveau før det kunne trække lidt ekstra. Men da DK er lille og kun her i blandt der er interesserede, bliver det aldrig noget i bare en brøkdel af Elvis, McQueen, Kennedy effekternes prisniveau.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Jeg forstå nu fint, hvorfor Stein Baggers ur sælges til en højere pris end vurderingen, da der er en ganske særlig story telling knyttet til det.

Det vil da være et interessant indlæg i en middagssamtale og sandsynligvis afføde ditto diskussioner efterfølgende.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)