affektionsværdi i kroner og øre?
Er der nogen der ved, om et ur der har været ejet og brugt flittigt af en kendt nu afdød dansker, har en højere værdi i kroner og øre end hvis det havde været ejet af en ukendt Hansen eller Jensen?

Der er tale om et Patek Philippe Golden Ellipse.
Svar
Kommer helt an på hvilken kendt person der er tale om
Svar
Stein Bagger havde et dyrt ur, et af de helt dyre. Da hans ur røg på tvangsautkion, blev det solgt til væsentligt mere (mener det var +30-40.000) mere end det var vurderet til. Det er et godt eksempel på hvordan et ur kan sælges for mere end det reelt er værd.
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
Svar
AL2O3 Skrev:Er der nogen der ved, om et ur der har været ejet og brugt flittigt af en kendt nu afdød dansker, har en højere værdi i kroner og øre end hvis det havde været ejet af en ukendt Hansen eller Jensen?

Der er tale om et Patek Philippe Golden Ellipse.
Mærsk? (mener han havde sådan et ur!)

Og lige som de andre, så afhænger det vel meget af hvem det er? og også om der medfølger nogen form for dokumentation med? Dernæst spiller det jo også ind om det er et "populært" ur... En PP Golden Elipse ses ikke så tit og uden, at fornærme nogen, kan man vel ikke kalde det et populært Patek lige for tiden!
Simon Hedegaard
Svar
Tak for svarene. Jeg spørger for en bekendt som har arvet Erik Ballings ur og nu overvejer at sælge det. Men jeg er godt klar over at det hele afhænger af den rigtige køber på det rigtige tidspunkt. Hvad ville i have gjort? Personligt ville jeg nok have undgået alle problemerne ved blot at beholde det :-)
Svar
Mit umiddelbare svar er nej. Mht SB's ur kan det umuligt have været hans person der alene har trukket det så meget op. Det er jo penge lige ud af vinduet. Om et par år er han helt glemt.
Afdøde kendte danskere bliver mindre kendte med tiden og det går desværre stærkt. Jeg ville aldrig give ekstra for en kendt persons ur. Det skulle da lige være én af Tom Kristensens Daytona'er fra Le Man og så måske alligevel ikke. Han har nok ikke haft den på under løb.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg har meget svært ved at se nogen person fra Se og Hørs person galleri skulle få prisen på noget ur til at stige mærkbart,
men på den anden side kræver det jo selvfølgelig kun en "tosse" Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Nu er Erik Balling jo ikke "bare " en fra se og hør , men en mand der har sat et mærkbart aftryk på dansk filmhistorie. om stein Bagger bliver glemt ,hurtigt ved, jeg ikke(men mon ikke )
Svar
Angående Stein Baggers ur: At nogen overhovedet ønsker at købe et ur, som har tilhørt en forbryder, der er idømt 7 års fængsel for at have svindlet for 800 millioner kroner, er mig ufatteligt !
JK
Svar
jk Skrev:Angående Stein Baggers ur: At nogen overhovedet ønsker at købe et ur, som har tilhørt en forbryder, der er idømt 7 års fængsel for at have svindlet for 800 millioner kroner, er mig ufatteligt !
JK
Ja, det fatter jeg heller ikke..... Icon_e_surprised Icon_rolleyes
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)