Lidt sjov til lørdagen
Præcis hvor hver en mund er der en holdning og mening præcis som med alt andet
en ting har jeg ihvertfald fundet ud af,der bliver fortalt så uhyggelig mange røver historier i denne branche.

Jeg er født og opvokset i bil branchen og der har man bestemt muligheden for at lægge øre til lidt af hvert,
men inden for ure er det i mine øjne endnu mere crazy.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Både Breitling og Omega har lanceret rigtig fine inhouse værker som efter min mening er den rigtige vej at gå, hvis de vil hæve deres image.
Jeg mener absolut ikke at Breitlings B01 er baseret på et ETA, men jeg har taget fejl før Icon_e_wink

Om Rolex er "fint" er selvfølgelig en subjektiv vurdering, men jeg tror nogle gange vi glemmer Rolex ikke laver "fine" ure, men gode bundsolide ure som kan bruges i mange mange år.
Det er ikke finish af værket der er højeste proritet, men holdbarhed og klassisk design, hvilket JEG synes rigtigt godt om.

Der er rigtig mange meninger i urverdenen generelt. Ikke bare i vores lille andedam, men i hele den store urverden.
Prøv at læse tilsvarende internationale fora og i vil opleve nøjagtig det samme.
Og ja, der er mange personlige interesser indblandet alle vegne, hvilket til tider er tydeligt og andre gange ikke så tydeligt.
Her på Urdebatten.dk har alle professionelle sælgere dog bannere i deres signaturer, så der ikke er tvivl om hvem der er hvem Icon_e_wink

Men det er rigtigt hvad der er sagt så mange gange tidligere - læs en masse fra forskellige sider, og få på den måde dannet dig egen mening.
Men ikke desto mindre er det super interessant, spændende og til tider underholdende at være en del af denne "verden" Icon_e_wink
Svar
KimT Skrev:Jeg mener absolut ikke at Breitlings B01 er baseret på et ETA, men jeg har taget fejl før Icon_e_wink
Næ det mener jeg nu heller ikke. Måske Jacob kan fortælle noget mere.....
Svar
KimT Skrev:Her på Urdebatten.dk har alle professionelle sælgere dog bannere i deres signaturer, så der ikke er tvivl om hvem der er hvem Icon_e_wink
Mon ikke her tænkes på alle amatørene (urhandlere) herinde Icon_e_wink

Men jeg oplever nu ingen der oversælger nogen ure herinde...... Husk at det meste er passion....
Svar
Jeg sælger også jævnligt ure, men det handler netop om at prøve en masse - ikke at tjene penge.
Jeg har ikke økonomiske muligheder for bare at købe alle de ure, jeg gerne vil og derfor skal jeg jævnligt sælge noget for at prøve noget andet.

Og det er sådan for de fleste, hvilket nogle gange bliver forvekslet med at de handler ure, hvor det i virkeligheden bare handler om ure Icon_e_wink
Man skal passe på med ikke at ligge noget i det som der ikke er Icon_e_confused
Svar
Er inhouse nødvendigvis bedre end velforarbejdet ETA? Det finder jeg, er rimeligt at spørge om, nu hvor tråden drejer ind på dette emne.

Efter min mening, er der mange gode eksempler på, at velforarbejdede og godt modificerede ETA værker i praktisk brug har større værdi end visse inhouse værker. For nu at sige det lige ud, så er jeg personligt ikke imponeret over Omegas cal. 8500 eller Panerais P9000 (derfor kan jeg dog godt lide visse modellers design, og jeg har det fint med, at andre elsker værkerne, modellerne osv. - det er vigtigt for mig lige at understrege!). Mine kritikpunkter går på, at disse værker fx har dato "hurtig" skift ved at fremføre timeviseren, frem for at kunne gøre det via kronen Icon_e_surprised Var værkerne GMT værker, kunne jeg forstå dette, men det er de altså ikke Icon_e_confused Efter min mening, er dette et tilbageskridt for producenterne og teknologien bag, ligesom det også i praktisk anvendelse er et tilbageskridt. Ydermere, så er værkerne konstrueret, så de er dyre at servicere og holde kørende (selv dygtige uafhængige urmagere råder til at få urene sendt til henholdsvis Omega og Panerai), og jeg har endnu til gode at blive overbevist om, at de på sigt vil være mere robuste og langtidsholdbare end de velforarbejdede og godt modificerede ETA værker. Husk på, at vi her taler om luksus segmentet, ikke high end! Er det virkelig nødvendigt, at gøre tingene både dyre og besværlige for ejeren? Det mener jeg ikke, er en kvalitet i sig selv - snarere tværtimod. Jeg er klar over, at mange ønsker sig inhouse værker, men kunne vi så ikke forlange, når producenterne nu kaster sig ud i denne "disciplin", at de så også på funktionalitet, ved daglig brug og omkring robusthed og service, overgik de værker, som de afløste? Det er vel i bund og grund det, der ligger i begrebet "fremskridt", at noget gøres bedre end det tidligere var...? Forbedres noget ikke, og lanceres det samtidig som værende verdens 8. vidunder siden skiveskåret brød, finder jeg det rimeligt, at man stiller sig kritisk overfor tingene. I visse tilfælde vil jeg hævde, at branding, marketing og signalværdi fylder mere for producenterne, end det, som de retteligt burde koncentrere sig om: at skabe bedre værker end de, som de tidligere anvendte Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Nu gav jeg jo udtryk for at jeg ikke kunne bevise noget (men jeg leder videre)
det der bare har udløst min medfødte manglende evne til at tro på alt hvad jeg bliver fortalt er.

Jeg syntes ikke man hørt ret meget (om noget) til alle disse nye inhouse mærker før ETAs nye forretnings politik var offentliggjort,
så var der vupti flere mærker som snart ville være var klar med inhouse værker.

Når man tænker på hvad det kræver at faciliteter og know how at bygge ægte inhouse,
så tillader jeg mig i det mindste skal vi sige at være stærkt tvivlende på at disse værker også rent faktisk er det.

Mon ikke de har gjort noget ligende det som TAG gjorde med deres "inhouse" som viste sig at være bygget med SEIKO "hjælp",
inhouse siger som sagt intet om kvaliteten og ETA mod. værker kan være meget bedre,det er bare disse "gode historier" vi får i hovedet jeg er træt af.

Det handler om penge og det har jeg intet imod,jeg ville bare have mere respekt hvis de bare talt rent ud af posen
det har jeg bare en fornemmelse af slet ikke er tilfældet.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Der er kommet mange nye in-house værker de seneste år af den simple årsag at ETA lukker ned for leverancen. Vil man overleve er det med in-house og derfor denne udvikling. Om de nye in-house er bedre end de ETA'er de afløser er så tvivlsomt. Mig bekendt er hverken Omega 8500, 9300 eller Breitlings 01 ETA inspireret på nogen måder. Vil jeg meget gerne se beviser på Jacob. IWC har brugt 7750'eren konstruktionselementer i et af deres "in-house" cal. 80110 lige som Hublot også har i deres BB chrono, så her er vi ude i grænseland med in-house betegnelsen.

Jeg har hørt den sang mange gange om at vi prof. sælgere både oversælger og omgås sandheden for at flippe ure af, men der er nok en grund til at Claus T. fortrinsvis sælger ETA baserede ure, Micki, Bjarne, Thomas og jeg fortrinsvis Rolex, Omega, Panerai, Breitling, IWC, JLC, osv, da disse er super ure vi kan stå inde for. Jeg siger nej til et hav af byttehandler af den simple årsag at jeg ikke kan stå inde for et videresalg af de mærker jeg bliver tilbudt og ikke vil hænge på en tilhørende dyr reparation.

Jeg vil gerne høre hvor folk mener vi forhandlere omgås sandheden eller ikke fortæller sandheden i vores indlæg. For i mine øjne forsøger vi at agere 100 % uvildigt. Ingen af os er autoriserede forhandlere af ét bestemt brand vi skal forsvare for at få brød på bordet. Er der noget vi ikke kan lide kan vi bare droppe at handle med mærket og gå efter andre ure. Der er jo nok at vælge imellem.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Swatch Group / ETA meddelte første gang i 2002 at de ville lukke for leverence af værker til mærker uden for Swatch Group i 2005. Gav ramaskrig dengang og frygten for at hele den schweiziske urindustri ville gå ned førte til retssager. Siden er denne beslutning udskudt og udskudt pga. div. retssager, så mon ikke de fleste har haft tid til at få gang i den in-house produktion nu da det har været varslet og kendt i ca. 10 år Icon_e_wink Så det er ikke noget der lige er vedtaget og vupti næste dag havde mange in-house produktion.

Seneste nyt sakset på nettet fra 17/7:
According to Dow Jones Newswires, which cites a report from German-language daily NZZ Am Sonntag, under the “draft agreement” Comco/Weko has proposed allowing Swatch Group to reduce the level of supplied ETA movements by 30 percent in 2014-2015; 50 percent in 2016-2017 and by 70 percent by 2018-2019.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Man skal også huske, at firmaet Sellita i Schweiz laver masser af værker, som. bl.a. bruges i IWC's nye Portofino. Det er i vid udstrækning kloner af ETA-værker, hvis ophavsretsbeskyttelse er udløbet. F.eks er Sellita SW 200-1 en klon af ETA 2836-2.

Må jeg i øvrigt sige, at jeg aldrig har opdaget, at "urforhandlerne" på de danske fora har givet forkerte eller misvisende oplysninger. Vores fora har i høj grad brug for den viden, der findes blandt disse mennesker. Uden at fornærme andre tøver jeg ikke med at fremhæve Mads's ekspertise som enestående og meget vigtig for den danske urtosse-verden!

Jens-Kristian
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)